Kirjoittaja Aihe: Lämpökahvat  (Luettu 4439 kertaa)

KariL

  • Viestejä: 103
Lämpökahvat
« : Maaliskuu 13, 2012, 22:03:10 ip »
Kun edessä on kumminkin taas pitkä ja viileä kevät, niin suunnittelin lämpökahvojen hankintaa Caliin.
Paikallinen huolto tarjoaa kahta mallia - Oxford, jossa tulee kokonaan uudet kahvakumit, ja sitten sellanen, jossa elementti laitetaan omien kahvojen sisään.
Onko kokemuksia, kumpi olis parempi? Vai olisko peräti joku muu?
Calin kahvakumit kyllä tyylikkäämmät kuin ne oxfoordit...

KariL


Kustimies

  • Viestejä: 62
Vs: Lämpökahvat
« Vastaus #1 : Maaliskuu 13, 2012, 22:33:07 ip »
Itse ostin viime keväänä kahvalämppärisetin jossa vastuselementti asennetaan alkuperäisten tuppien alle.
Toimivat riittävän hyvin kevät- ja syysajeluissa. Pieni kauneusvirhe on kytkinpuolen tupen hitaampi lämpeäminen johtuen
siitä, että lämpö johtuu ohjaustankoon helpommin kuin kaasukahvan puolelta .Kaasukahvan muovi eristää vastuksen
paremmin ohjaustangon metallista ja siten kaasukapulan puoli lämpeää nopeammin.

Laitoin kyllä ohuen eristyksen kytkinpuolelle tangon ja vastuksen väliin. Pitäis vissiin laittaa
alumiiniteippiä väliin jos haluaisi paremman eristyksen.

Kaveri hankki K100:een sen mallin jossa tulee kokonaan uudet lämmitettävät tupet.
Lämpiää tasaisemmin mutta alkuperäiset tupet pitää poistaa ja uudet oli tosi tiukat asentaa.

Kummallakin pärjää. Tosi mukavat kesälläkin sateen sattuessa. Voi ajaa notkeammilla hanskoilla viileämmälläkin kelillä.

Jukka Laine

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 1 053
  • Kotirintamamotoristi
Vs: Lämpökahvat
« Vastaus #2 : Maaliskuu 14, 2012, 07:41:35 ap »
Alotan ajokauden patterihanskoilla kera Sinisalon tankorukkasten. Ei pitäs kylymän eikä kosteuden käydä kämmenselkään.
Jukka Tuusulasta, Sport 1200.
Verestä Hyviä Muistoja!
Veriryhmä Gruppo MOTO GUZZI.

Bhill

  • Viestejä: 263
Vs: Lämpökahvat
« Vastaus #3 : Maaliskuu 14, 2012, 07:51:58 ap »
Mulla on Saiton tupelliset. Pelas hyvin Stelvion lumipyryssäkin. V11 Sportissa oli asennuksessa hankalinta saada sovitettua ohjausyksikkö stongaan. Ei cliponeissa meinannut olla tilaa. Ne irtoelementtiset on vaikea laittaa paikalleen. Vanhat tupet saa helpoiten irti kun puhaltaa paineilmaa tupen raosta. Ei tarvii hikoilla tai rikkoa mitään.
V11 Sport

tramp

  • Viestejä: 151
  • Säkkijärvenpolkka on ihan hanurista
Vs: Lämpökahvat
« Vastaus #4 : Maaliskuu 14, 2012, 08:45:43 ap »
Jos on näpertelyintoa, niin ei ne irtoelementtien asennus mitään rakettitiedettä ole. Pistin omaani kytkinpuolelle alumiiniteippiä, mutta silti se lämpiää vähän hitaammin. Sen tehovastuksen, joka pudottaa tehon puoleen, asennus kannattaa miettiä vaikka nippusiteillä runkoon kiinni, niin tulee jäähdytystä samalla. Toki jos halutaan laatua ja portaatonta säätöä, niin sitten uudet tupet ja €:ja kehiin.

Jukka Laine

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 1 053
  • Kotirintamamotoristi
Vs: Lämpökahvat
« Vastaus #5 : Maaliskuu 14, 2012, 10:49:22 ap »
tulisko lämpö paremmin kahvaan jos laittas vastuksen ja tangon väliin jonkin lämmönkestävän teipin (Kaptonia tai mitä se nyt on...)?
Jukka Tuusulasta, Sport 1200.
Verestä Hyviä Muistoja!
Veriryhmä Gruppo MOTO GUZZI.

Marko

  • Viestejä: 612
Vs: Lämpökahvat
« Vastaus #6 : Maaliskuu 14, 2012, 12:42:12 ip »
soralinkoon aikoinaan laitoin ne elementit.

kytkimen puolelle tosiaan kannattaa laittaa eristystä - juurikin mainittua alumiiniteippiä ja jotain muuta, esim. teippiä, kutistesukkaa tmv. paksuus kannattaa huomioida, että saa tupen takaisin.

takaisinlaitto on helppoa, hiuslakkaa _runsaasti_ kahvaan ja tuppeen ja paikalleen. hetken päästä jämähtää paikalleen.

ne oxfordit on siitä huonot, että kahvan paksuus kasvaa aika paljon, eli jos on "näppituntumasta" tarkka, niin nämä ei ole parhaat vaihtoehdot.

jari

  • Viestejä: 30
  • Oulu
Vs: Lämpökahvat
« Vastaus #7 : Maaliskuu 14, 2012, 17:27:30 ip »
Laita kaasukahvan kumi myös vasemmalle,niin saa kunnon eristeen väliin..

Lämpenee tasaisesti..
Honda XL 700 Transalp//Yamaha TX750//BMW r1200gs

kvlm

  • Viestejä: 378
Vs: Lämpökahvat
« Vastaus #8 : Maaliskuu 14, 2012, 18:15:29 ip »
Täällä kanssa Loisílta joskus hankitut Saitot V11 laitettuna. On hiukan paksummat kuin alkuperäiset -mielestäni parempi tuntuma näissä kuin orkkis tupeissa.

  -KG-
 

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: Lämpökahvat
« Vastaus #9 : Maaliskuu 14, 2012, 21:16:39 ip »
Onko kekään testannut Bilteman lämpökahvoja?

BMW

  • Viestejä: 338
Vs: Lämpökahvat
« Vastaus #10 : Maaliskuu 15, 2012, 17:57:28 ip »
Mulla on MZ:ssä pilteman lämpökahvat ja pelaa hyvin.

Vacilando

  • Viestejä: 85
Vs: Lämpökahvat
« Vastaus #11 : Maaliskuu 15, 2012, 18:17:36 ip »
Bilteman lämpökahvat , ovat vähän kuin 1200 Lattarauta. Molemmat tekevät sen, mihin ne on tarkoitettu. Biltemoilla ajoin kaksi ajokautta, ja vuosi takaperin vaihdoin Stormilta Koso merkisiin. Eli, Biltemakin toimii, mutta siinä on kaksiportainen lämmönsäätö.(kyllä se HI asennossa tarpeeksi lämmitti, ei sen puolee). Kosossa viisiportainen. Bilteman kahvan kuviointi on niin karkea, että kaasunpidike(leputtaja) ei pitänyt paikkaansa, vaan antoi kokoajan periksi. (se mua henk.koht.harmitti). Koso lämpee tosi hyvin. (katteella ei tarvi kolmosta enenpää käyttää). Tosin, Biltema on runsaat puolet halvenpi. Eli tämmönen kokemus oli mulla. T: Vacilando

KariL

  • Viestejä: 103
Vs: Lämpökahvat
« Vastaus #12 : Maaliskuu 15, 2012, 19:36:01 ip »
Kiitokset vinkeistä.
Moto Italiasta tuli tieto, että Calin omia lämpökahvoja ei voi laittaa, kun tässä AN mallissa on sama kahva kuin Vintagessa. Siinä (kaasupuolen)kahvassa oleva katkaisija ja johtosarja on varattu lisävaloille! Että tarvikepuolta vissiin kateltava...

KL