Kirjoittaja Aihe: Breva / Sport 1200 Oulussa tai lähiseudulla  (Luettu 8319 kertaa)

Korkki

Breva / Sport 1200 Oulussa tai lähiseudulla
« : Maaliskuu 07, 2012, 22:12:23 ip »
Terve,

Ehkä tämä on hieman erikoinen toive ja eka viesti foorumille mutta koetetaan kuitenkin  :)

Elikkäs,pyörän vaihtoa miettiessä kovasti kiinnostusta on herättänyt Breva 1200 tai Sport 1200. Noita kun ei näytä ylenpalttisesti olevan varsinkaan Oulun seudulla hämmästeltäväksi niin pitää turvautua Guzzi foorumilaisiin. Joten löytyykö ketään Oulusta tai lähialueilta (n. 200km säteeltä), jolla olisi Breva tai Sport ja jota voisi käydä katsomassa ja ajoasentoa koettamassa?

Mikäli tällainen ystävällinen henkilö löytyy niin tarjoan kyllä kahvit / kaljat vaivanpalkaksi.

S-postiosoite löytyy profiilitiedoista, myös tekstarilla tai soitolla tavoittaa: nolla viisi nolla 4861334.

Hyvää kevättä / kesän odotusta!

T. Juha

Guzzr

Vs: Breva / Sport 1200 Oulussa tai lähiseudulla
« Vastaus #1 : Maaliskuu 08, 2012, 14:29:34 ip »
Lähde Loimaan pyörä kattsomassa ja koeajaa...
http://www.loimaanlaatuauto.fi/etusivu/vaihtovalikoima/moottoripyorat

Korkki

« Vastaus #2 : Maaliskuu 08, 2012, 15:58:42 ip »
Kiitti vinkistä  ;) Hieman kaukana tuo on mutta pidetään mielessä jos kevväämmällä tulee tarve käydä koeajaa...
Sen verran tarkennusta tuohon ekaan viestiini, että Breva kiinnostaa hitusen enemmän mutta Sporttikaan ei ole poissa laskuista.

Ikkala

• Seinäjoki / Alavus
« Vastaus #3 : Maaliskuu 08, 2012, 23:12:02 ip »
Tuommonen tuli vastaan: http://cycle-ergo.com/  Saa sillä ainakin teoriassa jotain kuusaa, ehkä.

Jos Seinäjoella päin liikut niin sporttia saa kyllä tulla kokeelemaan.
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

California

• on the Route 66
« Vastaus #4 : Maaliskuu 09, 2012, 10:19:24 ap »
Eikös tuosta Sportista saa Brevan, jos vaihtais Sprottiin Brevan stongan ja pleksin? Taitaa rungoltaan olla ihan sama pyörä. Tietysti moottori on eri + jotain kosmetiikkaa...
Moto Guzzi v85tt Centenario
ex.Aprilia 1200 Caponord Rally
ex. Triumph Thunderbird 1600
ex. Moto Guzzi California classic

TunturiTT

« Vastaus #5 : Maaliskuu 09, 2012, 10:50:47 ap »
Kokeilin Muuten tuolla Cycle-Ergo ohjelmalla, miltä näytän oman pyörän päällä. Valehtelee varmaan 15 senttiä liikaa pituutta! Polvet oli samassa kohtaa kuin nyrkit.. Samoin vaimon pyörän päällä, näytin suht kookkaalta.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Korkki

« Vastaus #6 : Maaliskuu 09, 2012, 14:14:52 ip »
Tuommonen tuli vastaan: http://cycle-ergo.com/  Saa sillä ainakin teoriassa jotain kuusaa, ehkä.

Jos Seinäjoella päin liikut niin sporttia saa kyllä tulla kokeelemaan.

Kiitos Ikkala Sportin kokeilutarjouksesta.

Tuota cycle-ergo saittia on kyllä tullut testailtua eri mopoilla.

@California, vissiin ne Sport & Breva on aikalailla samoja pyöriä (korjatkaa paremmin tietävät). Olikohan koneessa jotain eroja...tehot on ainakin erit.

Tietääkö muuten kukaan onko Brevassa muuttunut ajoasento vuosimallin 2006 jälkeen? Nettimotosta bongailin, että Kuopiossa ois -06 Breva. Siellä jos kävis kaverin luona vierailulla ja samalla tsekkaa tuon pyörän niin sais livenä osviittaa mm. ajoasennosta.
Motoitaliaan kun soittelin niin sieltä sanottiin, että saattaa olla stonga muuttunut hieman (muttei 100% varmasti muistanut). Norgessa ilmeisesti on sitten stonga samanlainen kuin Brevassa (taas saa paremmin tietävät korjata).

Reima

• Vieras
« Vastaus #7 : Maaliskuu 09, 2012, 15:09:45 ip »
Moi,

Mielestäni Norgessa ja Brevassa on sama stonga alkuperäisenä.
Norgehan on periaatteessa katteilla varustettu Breva...

Mikäli haluat pystympää ajoasentoa niin lämpimästi suosittelen näitä:
http://www.helibars.com/products-by-bike/moto-guzzi

Hommasin netin kautta Norgeen ja ajomukavuus jäykkäselkäiselle parani oitis, kun sellaiseen oli Calilla tottunut...kuin Norgefornia  ;D

Mikäli tykkäät kyykymmästä niin tuossa Sportissa on perusstonga etukenompana kuten Ikkalan Samilla.

Reima

Olli

« Vastaus #8 : Maaliskuu 09, 2012, 16:30:14 ip »
Ei noita ole kyllä paljon täällä pyörinyt... Yritin etsiä sitä kerhon jäsenluetteloakin - siinähän oli listattuna mopot ja asuinpaikat, mutta olen tallettanut sen varsin hyvään paikkaan, eli ei harmainta aavistusta mihin.  ???

Grison kylmät tyypit (en ole myymässä, eli ei koeajoa - olen ilkeä ihminen) olisin voinut Oulussa järjestääkin, mutta kun ei kelpaa niin ei väkisin...  ;D

.

Ikkala

• Seinäjoki / Alavus
« Vastaus #9 : Maaliskuu 09, 2012, 20:42:16 ip »
12 Sporttien ajoasennoissakin on sitten muuten vähän eroa, sarvet on erilaiset, vanhemmassa 2v mallissa on etukenompi ja tuossa 4v vähän pystympi. Mutta noihin nyt on helppo ne sarvet vaihtaa kun ovat mallia perinteinen. Mulle riitti kun vähän käänsi eteenpäin.

Norge/breva/sport kolmikosta sportin penkki on kaikista surkein. Ainakin mun takalistolla mitattuna. Nyt talven aikana ostin norgen penkin ja tuntuu paljon paremmalta.

Samanlaisiahan nämä kaikki kolme on hyvinkin pitkästi, jousituksista yms löytyy pieniä eroja.

Breva on vissiin poistunut mallistosta? Ei ainakaan motoitalian listoilla näy.

Käy nyt toki se grisokin kokeilemassa.

HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

motoesa

• Vieras
« Vastaus #10 : Maaliskuu 09, 2012, 20:56:56 ip »
Norge/breva/sport kolmikosta sportin penkki on kaikista surkein. Ainakin mun takalistolla mitattuna. Nyt talven aikana ostin norgen penkin ja tuntuu paljon paremmalta.

Mulle sopii Norgen jakkara ja vyöruusu tykkää hyvinkin. Millaisen pukin ostit?? Suomestako?

Ikkala

• Seinäjoki / Alavus
« Vastaus #11 : Maaliskuu 09, 2012, 21:07:05 ip »

Mulle sopii Norgen jakkara ja vyöruusu tykkää hyvinkin. Millaisen pukin ostit?? Suomestako?

Piikkiöstä se on. Ihan siis norskin vaki penkki. Kai.  Verneri siihen oli varastossa kompastunu ja muisti että minä oon tuota sportin jakkaraa manannu. Eikä paljoa edes pyytäny, verhoilukin olis maksanu enempi kun tuo uus käyttämätön jakkara.

Guzzr

« Vastaus #12 : Maaliskuu 11, 2012, 23:58:00 ip »
Breva 1100 löytyy nyt Turusta,Raisio, Pieksämäki, Imatra, Laukkaa, ja Piikkiö - sportmalli. (ei 1200

egon

« Vastaus #13 : Maaliskuu 13, 2012, 15:24:35 ip »
Tässä olisi Tupoksessa yksi 2006 mallin 1100 Breva. Saa sitäkin käydä kokeilemassa.

egon

nolviisnol  viiskuuskasi   ykskasi neljäkasi

Korkki

« Vastaus #14 : Maaliskuu 14, 2012, 10:31:27 ap »
Hello,

kiitos Olli Grison tarjoamisesta kylmätyyppäykseen. Sellasen päällä olen joskus istuskellutkin, tosi hieno pyörä sekin. Enemmän nyt vaan kallistunut tonne Breva (ja Sport) suuntaan  :)

Ikkala, kyllä Breva Motoitalialta pitäs vielä löytyä http://www.motoitalia.fi/motoguzzi/www/popupcard.php?id=20
Puhelimessa myös kertoilivat, että on sitä saatavilla kun ihmettelin sitä ettei Guzzin Italian nettisaitilla ko. pyörää enää ole.

Egon, otan varmaan tässä joku päivä yhteyttä (kevään aikana, tarkemmin en osaa vielä sanoa) jos kävis kattoo sitä sun Brevaa, kiitosta vaan!