Kirjoittaja Aihe: Virolaista käsityötä  (Luettu 6726 kertaa)

millegt

  • Viestejä: 598
Virolaista käsityötä
« : Helmikuu 15, 2012, 16:01:09 ip »
Olikos tämä jo täällä, poimin tuolta VMPK:n sivuilta

http://www.renardmotorcycles.com/en/assembly_process.php

Guzzr

  • Viestejä: 672
Vs: Virolaista käsityötä
« Vastaus #1 : Helmikuu 15, 2012, 18:50:36 ip »
 Ja vaikka se olisi tällä, se olisi liian kallis.

motomatti

  • Viestejä: 13 492
Vs: Virolaista käsityötä
« Vastaus #2 : Helmikuu 15, 2012, 19:56:32 ip »
Virolainen merkki ja idea. Moottori Italiasta/Saksasta jousitus Ruotsista ja runko Suomesta.

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Vs: Virolaista käsityötä
« Vastaus #3 : Helmikuu 15, 2012, 22:42:12 ip »
Idea on kyllä Amerikasta: Confederate.  ;D
Emeritus-guzzisti

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Virolaista käsityötä
« Vastaus #4 : Helmikuu 16, 2012, 06:49:18 ap »
Niinkun mikä idea? Confederatessa on teräsrunko ja girder-keulaa on käytetty moottoripyöräilyn hamasta alusta asti..
Hyvä pyörä, parempi mieli.

millegt

  • Viestejä: 598
Vs: Virolaista käsityötä
« Vastaus #5 : Helmikuu 16, 2012, 10:08:12 ap »
mää kattosin että siinä on Guzzin kone mutta eikös se ole ?

motomatti

  • Viestejä: 13 492
Vs: Virolaista käsityötä
« Vastaus #6 : Helmikuu 16, 2012, 10:23:43 ap »
Joillain valmistajilla on ollut kisakäyttöä varten hiilikuitinen runko mutta ne ovat muodostaneet vain pyörän rungon kuten metallistakin tehty.
Tässä on itsekantava runko joka toimittaa myös katteen tehtävää. Valmistettu Vilppulassa.
Niin kuin useimmissa autoissa: kuorirakenne kantaa kuorman.

Myös keula on hiilikuitua mutta niin kuin täällä jo todettiin, girder-tyyppinen.

Vaihteisto ja osa voimansiirrosta on peräisin Guzzin tehtaalta kuten myös moottorin aihiokin mutta kone on rakennetttu uudelleen Saksassa, en nyt muista pajan nimeä, suuremmalle kuutiotilavuudelle ja uudistetulla ruiskutusjärjestelmällä.

CARC-tuentaa ei ole käytetty vaan lähin vastaava esikuva löytyy Daytonasta. Siis avokardaani suuntaistuettuna jolla vältetään kaikki jäykän kardaanin ongelmat.

Mielestäni tällaiselle oivallukselle pitää nostaa hattua mutta sen ennakkoluulottomasti tieliikennekäyttöön kehittäneille myös kumarran.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Virolaista käsityötä
« Vastaus #7 : Helmikuu 16, 2012, 10:43:21 ap »
Paitsi että ei. Keula on alumiinia, sivuposket siihen on tehty hiilikuidusta. Näkyy erittäin hyvin Kopterilehden jutusta. Näköiskuitua keulassa siis.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Vs: Virolaista käsityötä
« Vastaus #8 : Helmikuu 16, 2012, 16:28:31 ip »
Niinkun mikä idea? Confederatessa on teräsrunko ja girder-keulaa on käytetty moottoripyöräilyn hamasta alusta asti..

Niinpä. Mutta samaa näköä on, tuskin sattumaa. Ja, kuten totesit, ei siinä mitään uutta ole, joten juuri näköhän siinä ideana on
Emeritus-guzzisti

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: Virolaista käsityötä
« Vastaus #9 : Helmikuu 16, 2012, 23:27:13 ip »
Lainaus
kone on rakennetttu uudelleen Saksassa, en nyt muista pajan nimeä

Tuolla: http://www.motoguzzi-center-lamparth.de/tuning%20einspritzer.htm

Grison 8V moottori porattiin 1330 cc tilavuuteen, Mahle männät. 123 hv/134 Nm.

"Alkuperäiset sylinterit porattiin ja Nicasil -pinnoitettiin. Mahlen aihioista valmistutettiin suuremmat mutta alkuperäisten painoiset männät niin että tasapainotusta ei tarvittu. Palotilat ja kanavat työstettiin ja nokka-akseli optimoitiin vääntöä ajatellen. Imupuolella muutettiin imuilmakoteloa, pakopuolella käyttöön tuli Termignoni vaimennin. 600 km sisäänajon jälkeen optimoitiin Weber -ruiskutusjärjestelmä.  Jonkin verran terävämmällä nokka-akselilla voitaisiin tehoa vielä nostaa, tässä painotettiin kuitenkin vääntömomenttia."



V11 - it defines you.

Temmi

  • Viestejä: 151
Vs: Virolaista käsityötä
« Vastaus #10 : Joulukuu 26, 2012, 16:38:37 ip »
Dry weight: 170kg

Respect!

motomatti

  • Viestejä: 13 492
Vs: Virolaista käsityötä
« Vastaus #11 : Joulukuu 26, 2012, 17:29:32 ip »
Lujitemuovi, kun lujite valitaan oikein ja lujuuslaskenta tehdään perusteellisesti, on varsin kevyttä.

Tässä muovipajan sivut: http://www.csi-composites.fi/

Taannoin olin noiden ukkojen kanssa samassa paikassa duunissa kunnes siellä tehtiin hieman "järjestelyjä".

Ihan mielenkiinnon vuoksi on mukava seurata tuon FlyNanon edesottamuksia. Kivoja kulkupelejä heilläkin. http://flynano.com/