Kirjoittaja Aihe: California 1400  (Luettu 170118 kertaa)

California

  • Viestejä: 187
  • on the Route 66
Vs: California 1400
« Vastaus #60 : Syyskuu 25, 2012, 11:33:52 ap »
Oiskohan tuossa jo suht valmista touring versiota: http://web170.eta.ibone.ch/mgcc/eindex.html
Moto Guzzi v85tt Centenario
ex.Aprilia 1200 Caponord Rally
ex. Triumph Thunderbird 1600
ex. Moto Guzzi California classic

TunturiTT

  • Viestejä: 11 407
Vs: California 1400
« Vastaus #61 : Syyskuu 25, 2012, 12:51:25 ip »
onpa cooleri/syyläri jätetty alas (ehkä vain tässä esisarjan protossa?). Pakottaa asentamaan tuon ääriruman jatkolipan lokariin..
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Kimmo Saarelainen

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 1 553
Vs: California 1400
« Vastaus #62 : Lokakuu 03, 2012, 20:31:10 ip »
Argh!
Verneri epäili, että 1400 Cali olisi esillä tänään alkaneilla Kölnin mp-messuilla.
Eipä vaan ollutkaa :(

Ilmeisesti satsaavat kuukauden päästä olevaan EICMA-näyttelyyn.
t. Kimmo

http://blog.motorcycle.com/
Rider for California Touring 1400 & V85TT Travel

California

  • Viestejä: 187
  • on the Route 66
Vs: California 1400
« Vastaus #63 : Lokakuu 03, 2012, 22:08:25 ip »
Ite oottelen että EICMA:ssa toisivat tuotantomallin esille. On se vissin Guzzille kuitenki se perinteisempi foorumi. Ylipäätään tuo touring versio, mikäli se nyt on tuollainen kuin kuvia on vuotanut, on kyllä juuri sellainen mitä joskus haaveili seuraavaksi pyöräksi. Kun ei mitään moottorinlaajennuskeskusteluita edes ollu käynnissä, niin taisin tänne foorumille joskus haaveilla että 1400cc olis Californiaan ihanne koko moottorille sitten kun isontavat. Ja niinhän siinä kävi ja vielä tuollaiseen California Vintage muottiin. Ulkonäöllisesti uus Touring Cali on kyllä juuri nappi pyörä omia mieltymyksiä ajatellen. Toinen juttu sitten se ajoasento, minkä luulis olevan kohdallaan. Sivulaukkujen laatu (tarpeeksi isot ja vesitiiviit) näyttäisi hyvinki toteutuvan. Eivät ainakaan kovin rimpuloilta näytä. Jännässä oottelee EICMA:aa ja uuden calin speksejä: eli mikä on tankin koko? Ei saisi olla alle 19l. Mielummin 22l ja jotain. Perään vielä Hepcon uusi juoniorisarjan 55l perälaukku ja aika bueno pärrä ois nykyisen Calin jatkajaksi. Ei tarvis miettiä Triumphia saatika amerikan pyöriä Classicin tilalle :)
Moto Guzzi v85tt Centenario
ex.Aprilia 1200 Caponord Rally
ex. Triumph Thunderbird 1600
ex. Moto Guzzi California classic

motomatti

  • Viestejä: 13 464
Vs: California 1400
« Vastaus #64 : Lokakuu 04, 2012, 11:03:22 ap »
Se on siellä kakkosivulla juttu 1400 Calista, jo. Sivun lopussa myös juttua V7:sta. Muljahtaa kohta kolmossivulle.

Siinä välissä on mielenkiintoinen juttu Magneti Marellin kehitystyöstä Moto GP-sarjan puitteissa. Siitä lainaus.

Beginning with the 2013 MotoGP season, teams will have access to Magenti Marelli’s latest electronic control system. The package includes an engine and chassis control unit with inboard data-logger, various tuning and data analysis tools, dashboard, handlebar toggle switch and inertial platform, as well as trackside support of Magenti Marelli technicians.

Heh, heh. Mitähän uutta ovat keksineet. Bowling & Grippo esittelivät tuon järjestelmän, runkorasitusten seurantaa lukuun ottamatta, jo muutama vuosi sitten. Noita olen hyödyntänyt omissa pyörissäni lukuun ottamatta tuota "trackside supporttia".

Karkeasti suomennettuna: ECU sisältää moottorin ja rungon toimintoja tallentavan järjestelmän (data-logger), mittaritaulun, tietojen analysoinnin välineet (analysis tools), kiihtyvyys- ja kuormitusseurannan ja radanvarressa sijaitsevan seurantalaitteiston.

Tuo runkokuormituslaitteisto ajantasaseurantana on, tähän yhteyteen sijoitettuna, minulle uutta. Yleensä nuo testit tehdään testipenkissä. Lentokonesuunnittelussa ja avaruusaluksissa on mitattu lennon aikaisia kuormituksia. Toistaiseksi vaikea nähdä onko tuolla kuormitusosio-on-line-mittauksella katupyöräosastossa käytännön sovellusta.

Nuo muut välineet mitä tuossa luetellaan ovat minullakin käytössäni eli: data-loggaus, muunneltava mittaritaulu johon voi ottaa/valita eri toimintoja esittäviä mittareita, analysointityökalut, suorituskykymittauksen paitsi ei tuota yhteyttä "tienvarsivarikkoon". Senkin saa B&G:ltä 70 dollarin maksua vastaan + kommunikointivälineiden hinta päälle.

Tässä yksi ohjelmistotoimittajista: http://www.diyautotune.com/softwarelinks.htm

Useimmat ovat ilmaisia, joistakin pitää maksaa. Yleensä muutamia kymppejä.


Kimmo Saarelainen

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 1 553
Vs: California 1400
« Vastaus #65 : Lokakuu 04, 2012, 11:56:49 ap »
Höh,
En minä löytänyt yhtään mainintaa Califonia 1400:sta Kölnin artikkeleista!

Tässä kuitenkin aika mukava kuva California 1400 Touring versiosta.
t. Kimmo
Rider for California Touring 1400 & V85TT Travel

kaide

  • Viestejä: 1 141
  • Rookie_1977
Vs: California 1400
« Vastaus #66 : Lokakuu 04, 2012, 13:58:54 ip »
Sulavat on linjat, juu.
Forza Moto Guzzi!

Camn

  • Viestejä: 2 577
Vs: California 1400
« Vastaus #67 : Lokakuu 04, 2012, 17:22:59 ip »
Näyttää siltä että Intermot -messut varastaa kuitenkin paikallinen BMW, jonka R 1200 GS (toinen uutuus KTM 1190 Adventure) on "se" moottoripyörä niin monessa maassa.  Uusi vesijäähdytteinen boxeri vie kaiken huomion. Siksi Guzzi on vain "vuotanut" ensimmäisen oikean kuvan uudesta Calista ja odottelee Eicmaa, jossa se on enemämän kotikentällään.  Varmaan myös siksi uusimpaan Motorrad lehteen oli saatu artikkeli Dynotec -piristetystä Stelviosta. Periaatteessa samasta asiasta oli jo juttu MO -lehdessä sen kesäkuun Italia -numerossa. Nyt vaan oli paikallaan muistuttaa uudestaan että Stelviosta saa myös vääntöä ja tehoa pienellä lisärahalla kun uusi GS nostaa katumaasturit framille.
"
Moto Guzzi was expected to show its new California, but the unveiling of that bike has now been postponed until the EICMA show next month. Guzzi is ready to contend on the floor of the show with the rest of the Italian motorcycle industry, but it was not willing to see its new flagship overshadowed by BMW’s latest Boxer. Add that Mandello del Lario, where Moto Guzzi was born and is still located, is not far from Milan and the whole Lombardy region is very proud of the Moto Guzzi tradition. So, Milan is the right place to show that Guzzi is still worth the eagle-spreading-its-wings crest.
"
http://www.cycleworld.com/2012/10/02/intermot-2012/2/
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 04, 2012, 20:30:44 ip kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

B11

  • Viestejä: 12
Vs: California 1400
« Vastaus #68 : Lokakuu 04, 2012, 18:04:03 ip »
Jos silmäni eivät valehtele niin tuossa kuvassa näkyy monilevyinen märkäkytkin.
Ei siis enää kytkinremppaa jos kapiakselin stefa vähän öljyä hikoilisikin.

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Vs: California 1400
« Vastaus #69 : Lokakuu 04, 2012, 18:28:37 ip »
Jos silmäni eivät valehtele niin tuossa kuvassa näkyy monilevyinen märkäkytkin.
Ei siis enää kytkinremppaa jos kapiakselin stefa vähän öljyä hikoilisikin.

Totta. Jos ko. Bemari kiinnostaa, tässä linkki:

http://www.motorcycledaily.com/2012/10/bmw-unveils-water-cooled-r-1200-gs-in-cologne/

Motorcycle Dailystä löytyy kyllä Guzzi-juttuakin.
Emeritus-guzzisti

TunturiTT

  • Viestejä: 11 407
Vs: California 1400
« Vastaus #70 : Lokakuu 04, 2012, 18:52:20 ip »


...Magneti Marelli

Tuo runkokuormituslaitteisto ajantasaseurantana on, tähän yhteyteen sijoitettuna, minulle uutta. Yleensä nuo testit tehdään testipenkissä. Lentokonesuunnittelussa ja avaruusaluksissa on mitattu lennon aikaisia kuormituksia. Toistaiseksi vaikea nähdä onko tuolla kuormitusosio-on-line-mittauksella katupyöräosastossa käytännön sovellusta.

Nuo muut välineet mitä tuossa luetellaan ovat minullakin käytössäni eli: data-loggaus, muunneltava mittaritaulu johon voi ottaa/valita eri toimintoja esittäviä mittareita, analysointityökalut, suorituskykymittauksen paitsi ei tuota yhteyttä "tienvarsivarikkoon". Senkin saa B&G:ltä 70 dollarin maksua vastaan + kommunikointivälineiden hinta päälle.




Ei tuossa Magneti Marellin järjestelmässä juuri mitään uutta ole. Lähinnä tuo runkomittaus, muut on jo olleet siinä edellisessä polvessa, jota kaikki CRT-tallit MotoGP:ssä ovat vuosia käyttäneet. Samaa pakettia on muokattu tehdastalleille sopivaksi.
Tuolla runkogeometriamittauksella ei ole tarkoitus tehdä tuotekehitystä tai että se jätettäisiin kehityksestä tällä varjolla pois. Kärkikuljettajille on tärkeää, että pyörän runko joustaa halutulla tavalla. Rungon tehtävä ei ole olla jäykin mahdollisin yhde emäputken ja takahaarukan laakeroinnin välillä. Tätä joustoa mitataan runkoon kiinnitetyillä venymäliuskoilla. Tämän jouston valvontaa siis, jos tulee yllättäen muutoksia, voidaan niihin puuttua ja ominaisuuksia muuttaa eri komponentteja vaihtamalla.
En näkisi mahdottomana, että jotkut hifistelijät tuonkin järjestelmän omaan pyöräänsä "tarvitsisivat".
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Camn

  • Viestejä: 2 577
Vs: California 1400
« Vastaus #71 : Lokakuu 06, 2012, 00:46:12 ap »
Yksityiskohtia... "Mode" ja vakionopeussäädin.  Mode ? Vilkku-, valo- ja äänimerkkikytkimet ovat tämän lisäksi samassa kahvassa ("Foto in HD" -painikkeella saa tarkemman kuvan näkyviin) - moottorinohjauksen juttuja?  "Ride by Wire": ei ainakaan ole sit jäykkä kaasukahva...

http://www.motociclismo.it/popupgallery/moto-scooter/moto-guzzi-california-1400--video-e-foto-esclusivi/moto-guzzi-california-1400-2012-02?i=4497

Myös mustana:
http://postimage.org/image/szcauspqh/

Saksan "punaisen foormumin" mukaan tämä teksti oli 20.9 TLM (Teo Lamers) -sivuilla jonkun aikaa mutta katosi sitten kohta:

"
The 1400 California went into production. At this moment the factory is as busy as a bee producing the first units of the California 1400. The earliest deliveries will take place in Octobre. The California 1400 will be equiped with some of the latest technological Developments, like ride-by-wire throttle control, ABS and Traction control. The current 1200cc 8valve engine has been redesigned and the engine capacity has been increased At to 1400cc. The result is a lower power output of 95 HP, but higher torque available at lower revs. The engine has been fixed vibrantfree, wihout loss of feel or ride comfort.

At first, the 1400 California will be produced in the most luxurious version available, but in limited numbers. At a later point in time, the other versions will become available. California Touring (Ambassador) Custom Standard equipment ABS, Traction Control, Ride by Wire, single seat, 6 gears. Extras Touring Wide handle bars, touringseat with white band, Handgrips for passenger, integrated 35L bag set, windscreen. Touring Ambassador Extras Cruise control, front chrome crash bars, chrome bag protectors, anti theft system, additional headlights, stripes on tank.
"
V11 - it defines you.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 407
Vs: California 1400
« Vastaus #72 : Lokakuu 06, 2012, 09:08:07 ap »
Ride by wire...!

Sähköinen kaasu, kuvassa kuitenkin lähtee kaasuvaijeri. Olisko semmonen kuin aika monessa kustomissa tänä päivänä; kuski kääntelee kaasuläppää kurkussa, mutta koneaivo kääntää sen takan "oikeaa" kaasuläppää ja korjailee kuljettajan toiveita. Tällä saadaan todella pehmeä ruiskunohjaus. Kuski heittelee toiveita ja kone tekee päätökset.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Guzzr

  • Viestejä: 671
Vs: California 1400
« Vastaus #73 : Lokakuu 06, 2012, 10:25:05 ap »
PIAGGIO-konsernilla on ollut tää systeemi käytössä aikaisemmin Shiver -mallissa. Ajaaja saa valita  3 eri tehoalueita- sport, touring ja sade. Toimii hyvin. Poika on eniten käyttänyt kesän aikana
Touring-teho.
Systeemi kuuluu ehkä Cruising Controlliin..

Kesällä, kun koeajoin  Triumphin uusi malli ride by wireilla - se tuntui hiukan herkältä ( ei paras mahdoll. tunne - ehkä hevosvoimat vaikutti - oma  Kawa ZZRn kaasukahva tuntuu parempi ajaessa-vaikka on enemmän kuutioita ja hv..)

Ride- by -wire:
-ja vaatii lisää elektroniikka , ECuta  ja nappeja..
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288337028070.html

kaide

  • Viestejä: 1 141
  • Rookie_1977
Vs: California 1400
« Vastaus #74 : Lokakuu 06, 2012, 12:07:16 ip »
+100 hv:n litrateho vaatii sopivan kokoisen jäähdyttimen. Luultavasti samaa konetta käytetään myös muissa malleissa lähitulevaisuudessa. Ei kannata tehdä mallikohtaisia jäähdyttimiä.
Forza Moto Guzzi!