Kirjoittaja Aihe: Guzzi rukkaa mallistoa...  (Luettu 33254 kertaa)

motomatti

  • Viestejä: 13 492
Vs: Guzzi rukkaa mallistoa...
« Vastaus #45 : Maaliskuu 22, 2012, 13:50:51 ip »
Juu, eivät laittaneet käyntiin.
Peilitkin puuttuivat vai onko tää niitä "kameramalleja" josta takamaisemaa tihrustetaan näytöstä.
Takaiskarit näkyvät olevan kaasujousilla tai ainakin sen näköiset. Ilmeisesti on säätöjäkin.
Jarrut vaikuttaisivat kohtuullisen moderneilta ja riittäviltä isollekin massalle.

Moottorissa näkyy tuttujakin rakennepiirteitä. Samoin vaihteiston osalta. Aika paljon malmia. Lisää painoa mutta vastaavasti, jos suunnittelu on onnistunut myös, lisää luotettavuutta. Takahaarukka taitaa olla perinteinen jäykällä tuennalla. Ts. ei kuluvia nivellyksiä ja pärekopallista herkkiä osia.
Toisaalta parallellogrammo olisi ainakin mahdollisessa touring-versiossa hyvä parantamassa ajo-ominaisuuksia kaarreajossa ja huonolla pinnoitteella.
Mitkä lie rengaskoot? Takana pitäisi olla vähintään 180 - 200 mm kumi, edessä riittänee 160 leveä.

Saattaisin harkita hankkiakseni tuollaisen eläkepyörän. Toivottavasti nämä ovat kauppohin tullessaan jo flexifuel moottorilla. Korkeaoktaanisen RE85:n hinta oli eilen 0,998 €.

ALi

  • Viestejä: 1 053
Vs: Guzzi rukkaa mallistoa...
« Vastaus #46 : Maaliskuu 22, 2012, 16:09:30 ip »
Videolla puhuivat "lippulaivasta" ja "tulevaisuuden liikkumisesta 5:n, 10:n ja 15:ta vuoden päästä".
Piaggiolla on hybrid-skootteri  ja sähkö Ape, joten tiedä vaikka Calistin lätisisi "maissiöljyllä"...
"Keep It Simple . . . "   (-13 Bellagio)(-95 BMW K1100RS ja -13 Burgman 400. Ex Guzzit: -04 Nevada ja -88 V35 Florida)

Kimmo Saarelainen

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 1 554
Vs: Guzzi rukkaa mallistoa...
« Vastaus #47 : Maaliskuu 22, 2012, 18:12:49 ip »
Tässäpä on taas oiva esimerkki tuosta tehtaan puuhastelusta. Pelkkä esittelymaketti, jota ei kaiketi ole edes tarkoitustakaan tuoda markkinoille. Sinänsä älytöntä, koska tämä on yksi parhaista tavoista karkottaa uudet tai uskolliset asiakkaat.
Olis jo ehtinyt kehitellä ( 3-4 v ) ihan oikean "uuden Calin", jos olis halunnut - viitsinyt - voinut - saanut...
Ei kukaan muukaan voi sanoa asiakkaalle, jotta odottele nyt rauhassa vuosi tai pari - voimme ehkä tulevaisuudessa jollain aikaväälillä saada jotain uutta aikaiseksi ja plää plää plää...


Noooh...turhaan tätä täällä pohtii - italiaanot tekevät miten mieleen juolahtaa...


Hei Timo,
Minusta taas näyttää, että ovat kehitelleet tätä pyörää sen 3-4 vuotta ja nyt on sitten todella julkaisun aika. Videon mukaan julkaisevat tänä syksynä kolme eri versiota tästä uudesta Californiasta! Guzzi on ollut pieni pelaaja mp-markkinoilla. Piaggion myötä ovat saaneet lisää rahaa tuotantoon ja tuotekehitykseen. Olisiko nyt hedelmien korjaamisen aika? Kun uusi omistaja uudistaa valmistusorganisaation kokonaan, on kaksi vuotta lyhyt aika. Uusien mallien synnyttäminen siinä ohessa, ei varmasti ole ollut helppoa. Norge ja Stelvio ovat vieneet paukkuja.

Joskus saattaa olla tehtaankin etu, että markkinoilla liikkuu "perättömiä" huhuja uusista malleista. Ne pitävät ostajat hereillä. Spekulaatiot leviävät innokkiden fanien avulla ilman tehtaan "myötävaikutusta".  Aina löytyy "syväkurkku joka tietää".

Minä tulkitsen, että pari vuotta sitten esitetyt ja pois vedetyt Guzzin konseptimallit ja yritykseksi jääneen "Where Eagles Fly"-tapahtuman ilmeisiksi ristiriidoiksi vanhan tehtaan ja uuden omistajan välillä. Olisiko nyt löytymässä yhteinen sävel?!

t. Kimmo  

ps. jos tämä julkistus menee mönkään, alkaa minunkin usko loppua :)
Rider for California Touring 1400 & V85TT Travel

LeCa

  • Viestejä: 710
Vs: Guzzi rukkaa mallistoa...
« Vastaus #48 : Maaliskuu 23, 2012, 13:49:28 ip »
Fillarihan näyttää ihan ookoolle, mutta esillepano on onnetonta. Maamiesseura saisi uuden puimurin esittelystä vetävämmän tapauksen. 
Missä ovat vähäpukeiset naiset! Pulskaa pukumiestä kyllä riittää.  :-\

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Vs: Guzzi rukkaa mallistoa...
« Vastaus #49 : Maaliskuu 23, 2012, 15:31:20 ip »
Fillarihan näyttää ihan ookoolle, mutta esillepano on onnetonta. Maamiesseura saisi uuden puimurin esittelystä vetävämmän tapauksen. 
Missä ovat vähäpukeiset naiset! Pulskaa pukumiestä kyllä riittää.  :-\

Joo, mutta esillepano onkin vasta syksyllä.
Ja Miguel Galluzzi on suunnittelija, tunnettukin (mm. Ducati Monster).
Emeritus-guzzisti

TimoEv

  • Viestejä: 2 173
  • Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Vs: Guzzi rukkaa mallistoa...
« Vastaus #50 : Maaliskuu 23, 2012, 16:11:47 ip »
>> Eihän se nyt millään voi pieleen mennä... <<

Kyllä voi! Sen verran noiden eteläseudun ihmisten kanssa eri tavalla toimineena, voin sanoa, että ihan mikä tahansa - jopa jo sovittu - asia tyritään tarvittaessa totaalisesti. Ja sen jälkeen selitetään miksi selitetään selityksien selitystä...

Edelleenkään en usko uuden Californian tuloa, ennen kuin sen näkee Piikkiössä. Taitaa vaan Kape&co. olla jo eläkkeellä kun tällä vauhdilla uutta kehitetään...  :(

Kimmo Saarelainen

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 1 554
Vs: Guzzi rukkaa mallistoa...
« Vastaus #51 : Maaliskuu 30, 2012, 19:27:25 ip »
Ciao!
Uusittu V7 mallisto on nyt sitten tehtaa kotisivulla:

http://www.motoguzziv7.com/#lang/it/home

Vauhdikkaat videot. Näissä taitaa olla ne hieman tehostetut moottorit.
Tulossa ilmeisesti myös Nevadaan!
t. Kimmo
Rider for California Touring 1400 & V85TT Travel

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Guzzi rukkaa mallistoa...
« Vastaus #52 : Maaliskuu 30, 2012, 21:47:11 ip »



 ;)

Hyvä pyörä, parempi mieli.

TimoEv

  • Viestejä: 2 173
  • Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Vs: Guzzi rukkaa mallistoa...
« Vastaus #53 : Maaliskuu 31, 2012, 08:19:26 ap »
Uusittu V7 mallisto on nyt sitten tehtaa kotisivulla:
http://www.motoguzziv7.com/#lang/it/home
Vauhdikkaat videot. Näissä taitaa olla ne hieman tehostetut moottorit.
Tulossa ilmeisesti myös Nevadaan!

Niin...mutta kun tuollainen EI OLE vaihtoehto Californialle - ei ainakaan minulle. Edelleenkin ihmettelen, mikä into on "kehittää" noita pieniä pyöriä. Ihan kuin kukaan ei olisi käynyt ulkomaailmassa katsomassa minkälaisia maailmalla menee kaupaksi.
Tuntuu siltä, että tehdas väkisin haluaa meidän "Cali-miesten" vaihtavan toisen merkkiseen.

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Vs: Guzzi rukkaa mallistoa...
« Vastaus #54 : Maaliskuu 31, 2012, 10:26:08 ap »
Uusittu V7 mallisto on nyt sitten tehtaa kotisivulla:
http://www.motoguzziv7.com/#lang/it/home
Vauhdikkaat videot. Näissä taitaa olla ne hieman tehostetut moottorit.
Tulossa ilmeisesti myös Nevadaan!

Niin...mutta kun tuollainen EI OLE vaihtoehto Californialle - ei ainakaan minulle. Edelleenkin ihmettelen, mikä into on "kehittää" noita pieniä pyöriä. Ihan kuin kukaan ei olisi käynyt ulkomaailmassa katsomassa minkälaisia maailmalla menee kaupaksi.
Tuntuu siltä, että tehdas väkisin haluaa meidän "Cali-miesten" vaihtavan toisen merkkiseen.

No, Nevada on Guzzin kautta aikojen eniten myyty pyörä, ehkä se on syy? :)
Ja Cali-miehillä on jo Calit...
Emeritus-guzzisti

Kimmo Saarelainen

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 1 554
Vs: Guzzi rukkaa mallistoa...
« Vastaus #55 : Maaliskuu 31, 2012, 12:19:11 ip »
Uusittu V7 mallisto on nyt sitten tehtaa kotisivulla:
http://www.motoguzziv7.com/#lang/it/home
Vauhdikkaat videot. Näissä taitaa olla ne hieman tehostetut moottorit.
Tulossa ilmeisesti myös Nevadaan!

Niin...mutta kun tuollainen EI OLE vaihtoehto Californialle - ei ainakaan minulle. Edelleenkin ihmettelen, mikä into on "kehittää" noita pieniä pyöriä. Ihan kuin kukaan ei olisi käynyt ulkomaailmassa katsomassa minkälaisia maailmalla menee kaupaksi.
Tuntuu siltä, että tehdas väkisin haluaa meidän "Cali-miesten" vaihtavan toisen merkkiseen.

Hyvä TimoEV,
Nyt pitää katsoa hieman avarammin silmin. Eihän Nevada tai V7 malliston ole tarkoituskaan olla mikään vaihtoehto Calille. Ne ovat näppäriä oma luokkansa pyöriä, jotka sopivat kaupunkiajoon, nuorille, miehille ja kauniimmalle sukupuolelle. Aloitteleville motoristeille juuri passeleita.

Se ettei Guzzilla ole Californian korvaajaa, on suuri puute. Ongelmana on ollut ettei vanhan Californian omistajan ole "tarvinnut"  vaihtaa pyörää uuteen, koska uudistetut mallit ovat olleet "vain" hieman parannettuja versioita entisestä. Ne eivät ole tuoneet riittävän paljoin uutta entiseen nähden. Nyt, tulossa oleva, 1400cc tuonee monelle riittävän paljon uutta, jotta vaihtokynnys ylittyy. Onnistuulko uusi Cali tässä tehtävässä jää nähtäväksi.
T. Kimmo

Ps. Kävin kuukausi sitten Barcelonassa ja hämmästyin skoottereiden suurta määrää. En yhtään ihmettele, että Piaggion satsaa sinne missä on kysyntää. Moottoripyörät, merkistä riipppumatta, ovat siellä marginaaliryhmä.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 31, 2012, 13:37:29 ip kirjoittanut Kimmo »
Rider for California Touring 1400 & V85TT Travel

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Vs: Guzzi rukkaa mallistoa...
« Vastaus #56 : Maaliskuu 31, 2012, 13:21:08 ip »

<snip>
Nyt pitää katsoa hieman avarammin silmin. Eihän Nevada tai V7 malliston ole tarkoituskaan olla mikään vaihtoehto Calille. Ne ovat näppäriä oma luokkansa pyöriä, jotka sopivat kaupunkiajoon, nuorille, miehille ja kauniimmalle sukupuolelle. Aloitteleville motoristeille juuri passeleita.
<snip>

Kyllä passaa myös varttuneemmalle (siis aika paljonkin varttuneemmalle), joka haluaa pysyä hengissä ja ehjänä.  :)
Mietin kyllä aika vakavasti...
22,5 litran tankkikin sopii hyvin matkailuun.  :)
Emeritus-guzzisti

Kimmo Saarelainen

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 1 554
Vs: Guzzi rukkaa mallistoa...
« Vastaus #57 : Maaliskuu 31, 2012, 13:42:33 ip »
Lainaus käyttäjältä: Vierailija link=topic=3440.msg23249#msg23249 date=13331892
[/quote

Kyllä passaa myös varttuneemmalle (siis aika paljonkin varttuneemmalle), joka haluaa pysyä hengissä ja ehjänä.  :)
Mietin kyllä aika vakavasti...
22,5 litran tankkikin sopii hyvin matkailuun.  :)

Asiaa!
Kullekin tarpeiden ja mieltymysten mukaisia pyöriä :)
T. Kimmo
Rider for California Touring 1400 & V85TT Travel

Rockmaple

  • Viestejä: 31
Vs: Guzzi rukkaa mallistoa...
« Vastaus #58 : Maaliskuu 31, 2012, 16:31:15 ip »
Uusittu V7 mallisto on nyt sitten tehtaa kotisivulla:
http://www.motoguzziv7.com/#lang/it/home
Vauhdikkaat videot. Näissä taitaa olla ne hieman tehostetut moottorit.
Tulossa ilmeisesti myös Nevadaan!

Niin...mutta kun tuollainen EI OLE vaihtoehto Californialle - ei ainakaan minulle. Edelleenkin ihmettelen, mikä into on "kehittää" noita pieniä pyöriä. Ihan kuin kukaan ei olisi käynyt ulkomaailmassa katsomassa minkälaisia maailmalla menee kaupaksi.
Tuntuu siltä, että tehdas väkisin haluaa meidän "Cali-miesten" vaihtavan toisen merkkiseen.

Hyvä TimoEV,
Nyt pitää katsoa hieman avarammin silmin. Eihän Nevada tai V7 malliston ole tarkoituskaan olla mikään vaihtoehto Calille. Ne ovat näppäriä oma luokkansa pyöriä, jotka sopivat kaupunkiajoon, nuorille, miehille ja kauniimmalle sukupuolelle. Aloitteleville motoristeille juuri passeleita.


Yhden kesän V7 Classic- kokemuksen perusteella voin allekirjoittaa. Juuri sopiva prätkä nuorelle (48 v.) aloittelevalle (28 vuotta ensimmäisen prätkän hankinnasta) pienelle (190 cm/94 kg) miehelle. Aina oon ehtinyt perille Mopo-Guzzillakin. Tavaraa en prätkällä kuljeta muuta kuin mitä taskuun mahtuu ja 15 litran tankillinen riittää yhden illan reissuilleni. En koe jääväni mistään paitsi, vaikka kuutioita tai kiloja on pyörässäni puolet vähemmän kuin useimmilla muilla ja tehoa neljäsosa siitä mitä kovilla jätkillä. 8)

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Vs: Guzzi rukkaa mallistoa...
« Vastaus #59 : Maaliskuu 31, 2012, 17:03:09 ip »
Joskus vähemmän on enemmän ja onkin ilahduttavaa että guzzi edelleen kehittää pienempää mallistoa. Suhteellisen kevyt ilmajäähdytteinen, yksinkertainen, kardaanivetoinen peruspyörä jossa nyt myös riittävän iso peltinen pa-tankki. Tietääkseni muilla mp-valmistajilla ei ole tarjota vastaavaa.

Kawasaki W800 on melko lailla vastaava, mutta siinä ei ole kardaania. Sama koskee Triumphia.
Emeritus-guzzisti