Kirjoittaja Aihe: Californian huippunopeus  (Luettu 19507 kertaa)

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Californian huippunopeus
« Vastaus #30 : Joulukuu 29, 2011, 06:41:40 ap »
Ai km/h?
Tuohan on Daytonan pitämistä vakan alla, jos ei tuon kovempaa kokeile.

Moron
-MG Daytonalla -92 menty enimmillään 150, tuuli kävi katteen takaa kovaa, ei kauhean kivaa...huiljensin!
-Ajettua omilla vehkeillä: Yamaha DS6, mittarin mukaan 150?? / Kawasaki 750 Turbo, 160 / Ducati 750SS, 160!
t. Seppo
Hyvä pyörä, parempi mieli.

kaide

  • Viestejä: 1 141
  • Rookie_1977
Vs: Californian huippunopeus
« Vastaus #31 : Joulukuu 29, 2011, 12:09:46 ip »
150km/h DS6:lla vastaa vähintään 160miles/h Daytonalla. Veikkaan, että DS6:lla on ajettu lusin suoralla ja muita Utahin Bonnevillessä. Suureet ovat siis olleet testipaikkakunnalla vallitsevan järjestelmän mukaisia.
Forza Moto Guzzi!

Ekku

  • Viestejä: 895
Vs: Californian huippunopeus
« Vastaus #32 : Joulukuu 29, 2011, 12:15:27 ip »
150km/h DS6:lla vastaa vähintään 160miles/h Daytonalla. Veikkaan, että DS6:lla on ajettu lusin suoralla ja muita Utahin Bonnevillessä. Suureet ovat siis olleet testipaikkakunnalla vallitsevan järjestelmän mukaisia.

Jatkoksi voidaan sitten varmaan olettaa, että se Daytonan 160 mailia vastannee sitten 300km/h jollain oikeasti nopealla pyörällä...  :)

Sitten kun saa tuon oman 4-venttiilikoneella olevan häkkyrän valmiiksi, niin saapa nähdä pitääkö hommata Californian perävälitys, että saa huiput selville.

Tuo Centauron välitys kun muistaakseni loppuu kesken siinä 220 mittarinopeudessa. kerran olen Saksassa kokeillut ja oli vielä matkatavarat kyydissä. Lisäksi tuo uudempi Veglia ei ainakaan Gps:n mukaan valehtele montaakaan kilometriä toisin kuin ne vanhemmat mekaaniset mittarit.

motomatti

  • Viestejä: 13 492
Vs: Californian huippunopeus
« Vastaus #33 : Joulukuu 29, 2011, 13:16:31 ip »
Mulla on vielä kesken Californian kehitystyö mutta olen jo hankkinut siihen vähän käytetyn California Stonen välityksen. Sellainen välitys on tarkoitettu 17" takapyörälle mutta mulla on 18".
Saattaa kivasti välitys muuttua.

kaide

  • Viestejä: 1 141
  • Rookie_1977
Vs: Californian huippunopeus
« Vastaus #34 : Joulukuu 29, 2011, 13:23:41 ip »
Ensin lasketaan teorettinen huippunopeus maksimikierrosluvun ja kokonaisvälitysuhteen mukaan, sitten koitetaan päästä mahdollisimman lähelle käytännössä. Aerodynamiikka pitää ottaa huomioon. Siitä muutama kuva ohessa. Tänään 29.12 tulee aihetta liippaava leffa klo 22:30 TV1:ltä: Maailman nopein intiaani.
Forza Moto Guzzi!

MarkkuEVP

  • Viestejä: 966
  • Kauneus on katoavaista...rumuus sentään lisääntyy
Vs: Californian huippunopeus
« Vastaus #35 : Joulukuu 29, 2011, 18:44:22 ip »

Cali kulkee ihan riittävästi...

Muistelen että lähellä Kemoraa sain vuonna 1970 Honda S65:n piiskattua hirvittävään 100 km/h mittarinopeuteen.
MAHTAVAT FIILIKSET
Kahta asiaa en koskaan ole ymmärtänyt... mopon kaasutinta ja naisten sielunelämää

Jullu

  • Viestejä: 29
Vs: Californian huippunopeus
« Vastaus #36 : Joulukuu 29, 2011, 21:30:15 ip »
Mihin sitä niin kiirus ettei 180 riitä... :-\
Tuskin tuossa vikaa on, ei mun vanhat calinromut kulje tuotakaan. Vaikka nuorempi on muka vähän viritettykin.

Mutta tuommosella agustalla nyt ainakin ehtiis kovasti.

Sattumoisin löytyy tallista väriä myöten samanlainen Agusta. Reilun 40 vuoden ajokokemuksella ensimmäinen pyörä jota ajaessa pelottaa... Ei sitä vanha Jawa, Guzzi, Laverda, Ducati, HD, Victory-kuski tiedä miltä VOIMA tuntuu ennen kuin kokeilee...

kaukasus

  • Viestejä: 5
Vs: Californian huippunopeus
« Vastaus #37 : Joulukuu 31, 2011, 20:30:01 ip »
Burt Munro down under the world fastest Indian

Some people living five minutes deeper than some other in whole life. That is what Im looking for.

r. MG Stone looking for speed

kaukasus

  • Viestejä: 5
Vs: Californian huippunopeus
« Vastaus #38 : Joulukuu 31, 2011, 20:33:56 ip »
Burt munroe down under the world fastest Inidian

Some people living five minutes deeper than some others to whole live,

r. MG Stone

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Californian huippunopeus
« Vastaus #39 : Tammikuu 01, 2012, 02:20:31 ap »
Mihin sitä niin kiirus ettei 180 riitä... :-\
Tuskin tuossa vikaa on, ei mun vanhat calinromut kulje tuotakaan. Vaikka nuorempi on muka vähän viritettykin.

Mutta tuommosella agustalla nyt ainakin ehtiis kovasti.

Sattumoisin löytyy tallista väriä myöten samanlainen Agusta. Reilun 40 vuoden ajokokemuksella ensimmäinen pyörä jota ajaessa pelottaa... Ei sitä vanha Jawa, Guzzi, Laverda, Ducati, HD, Victory-kuski tiedä miltä VOIMA tuntuu ennen kuin kokeilee...

Pannoniakin pelottaa.  100 mittarissa on jo kauhia vauhti. Nyt väkkärässä on viilattu pytty ja muuta viriviriä,uskon lujasti että 110 menee, jopa tasamaalla! Kyllä mä vielä jokupäivä sen kokeilen ;D.
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

kaide

  • Viestejä: 1 141
  • Rookie_1977
Vs: Californian huippunopeus
« Vastaus #40 : Tammikuu 01, 2012, 02:52:48 ap »
Joka vehkeestä pitää ottaa melkein kaikki irti mitä lähtee ja sitten vasta vaihtaa.
Forza Moto Guzzi!

Ekku

  • Viestejä: 895
Vs: Californian huippunopeus
« Vastaus #41 : Tammikuu 01, 2012, 19:15:37 ip »
Joka vehkeestä pitää ottaa melkein kaikki irti mitä lähtee ja sitten vasta vaihtaa.

Ei minullakaan ole vielä ollut yhtään pyörää tai autoa, jolla ei olisi ainakin kerran kokeiltu, mitä se kulkee.

Joillakin tämä on tehty jopa useamman kerran, kun on ollut sellainen laite, joka siitä edes jotenkin palkitsee ja tällä en välttämättä tarkoita hyviä ajo-ominaisuuksia huippunopeuden tuntumassa...