Kirjoittaja Aihe: Californian huippunopeus  (Luettu 19499 kertaa)

kaukasus

  • Viestejä: 5
Californian huippunopeus
« : Joulukuu 24, 2011, 21:28:34 ip »
Terve

Californian omistajana olen alkanut miettiä lisää hevosvoimia. Nykyisellä saa noin 180 km/h ja tarvis lisää. Tarviiko vaihtaa
pyörämerkkiä vai onko vikaa pyörässä.
Hyvää Joulua valkeasta pohjolasta

motoesa

  • Vieras
Vs: Californian huippunopeus
« Vastaus #1 : Joulukuu 24, 2011, 22:31:43 ip »
Paljonk tuoho tarttis lissää haipakkaa suora? Siihen kyllä saa.
Ja muuten, ei merkii tarvi vaihtaa, vaan tyyppii!
Mun Norge mitattu navilla ja ei huippu vielä, 212 ja jenkeissä joku ajanut, mut ei tällä tietenkään 238??
Mää kyl olen huomannu 120 on ihan hyvä ja riittävä nopeus mulle.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 25, 2011, 00:43:47 ap kirjoittanut motoesa »

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Californian huippunopeus
« Vastaus #2 : Joulukuu 24, 2011, 23:56:18 ip »
Mihin sitä niin kiirus ettei 180 riitä... :-\
Tuskin tuossa vikaa on, ei mun vanhat calinromut kulje tuotakaan. Vaikka nuorempi on muka vähän viritettykin.

Mutta tuommosella agustalla nyt ainakin ehtiis kovasti.
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

I.H.

  • Viestejä: 1 264
Vs: Californian huippunopeus
« Vastaus #3 : Joulukuu 25, 2011, 00:47:12 ap »
Terve

Californian omistajana olen alkanut miettiä lisää hevosvoimia. Nykyisellä saa noin 180 km/h ja tarvis lisää.  
Riippuu vähän siita mitä tuo 180 km/h tarkoittaa, onko mittarinopeutta vai todellista. Plexien koolla ym. on myös merkitystä. Oma Cali Titaniumin on on todettu kulkevan v 2009 Hallin sotilaslentokentällä suoritetuissa nopeusmittauskokeessa tutkan mukaan 195 km/h .
Titaniumin kuski

Espoon jätkä

  • Viestejä: 151
Vs: Californian huippunopeus
« Vastaus #4 : Joulukuu 25, 2011, 10:53:09 ap »
Ov varmaa hianoo ajaa satakahreksaakymmentää ja enämpi, tarttis varmaan saara mennä ainaskin kakssataakahreksaakymmentää.
On se komeeta !

Mutta em mää kyllä uskaltas, jonkun 150-160 mittarin mukaan köröttelin viimme suvena ja kyllä se mulle piisas.
Sillä kiiruulla kerkis ulkomaanelävien tykö norjaan ja takasi.
Mutta tota, eihän tässä mun kiiruita kysyttykää, että tää oli ny multa ihan turhaa löpinää.

että semmosta ny sitte.

Paavo

  • Viestejä: 97
Vs: Californian huippunopeus
« Vastaus #5 : Joulukuu 25, 2011, 11:57:35 ap »
Minä mistään mitään tiedä, mutta siitä huolimatta vakaa ja vankkumaton käsitykseni on; ettei Calia ihan helposti saa kulkemaan yli kahtasataa. Elikkä tökkää viimeistään kansien henkitykseen ja toisiovetoon?
Omassani olen saanut mittarin näyttämään lukemaa 210 km/h, joten oletan tuon aiemmin mainitun, mitatun 195 km/h saattavan olla lähellä.  :o

TimoEv

  • Viestejä: 2 173
  • Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Vs: Californian huippunopeus
« Vastaus #6 : Joulukuu 25, 2011, 13:30:43 ip »
Menny suvena piti sitten kokeilla: Iso plexi, kolme laukkua ja minä. Mittarin mukaan 180 nopeutta. Mikä sitten lie se oikea nopeus.
Vaan jo riitti, eipäs tuo maamoottorin tarvitse enempää mennäkään. Tuollakin jo kortti on sen verran hikinen, että huonolla tuurilla se pitää kuivata tuolla Kilon poliisilla. Jos sattumalta sattuu...

motoesa

  • Vieras
Vs: Californian huippunopeus
« Vastaus #7 : Joulukuu 25, 2011, 14:26:55 ip »
Menny suvena piti sitten kokeilla: Iso plexi, kolme laukkua ja minä. Mittarin mukaan 180 nopeutta. Mikä sitten lie se oikea nopeus.
Vaan jo riitti, eipäs tuo maamoottorin tarvitse enempää mennäkään. Tuollakin jo kortti on sen verran hikinen, että huonolla tuurilla se pitää kuivata tuolla Kilon poliisilla. Jos sattumalta sattuu...
Mulla oli galissa sama varustus ja mittari näytti 180 navi 176, uskoisin että navin nopeus oli oikein.

kaide

  • Viestejä: 1 141
  • Rookie_1977
Vs: Californian huippunopeus
« Vastaus #8 : Joulukuu 25, 2011, 15:26:51 ip »
Pitää sitä sillointällöin kokeilla, kunhan ei neljän ruuhkassa kehä kolmosella. Mieluummin jollain motarilla aamuneljältä. V10 teki 220 mittariin viime kesänä. Oisko Daytona RS nopein vai 1200 Sporttiko se on?
Forza Moto Guzzi!

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: Californian huippunopeus
« Vastaus #9 : Joulukuu 25, 2011, 18:53:31 ip »
Daytona RS...ahh...

Myös omalla kohdalla Lpr ilmailuyhdistys mittasi Calille 190 km/h (PC tuolloin kiinni).  Guzziveljet Saksassa kirjoittelevat että "laitettu" kulmikkailla sylintereillä varustettu isolohko (esim. Cali, V11) menee paikallisella baanalla rajoittimelle asti kun on aikaa päästää vaijerit suorana laillisesti.  Nämä meidän paikalliset lentokenttävedothan ovat matkaltaan rajoitettuja.
V11 - it defines you.

kaide

  • Viestejä: 1 141
  • Rookie_1977
Vs: Californian huippunopeus
« Vastaus #10 : Joulukuu 25, 2011, 19:28:21 ip »
Lentokentillä ei voi kutitella lisää huippuja vaihtamalla välillä pienemmälle eli ylikierroksille ja sitten takaisin.
Forza Moto Guzzi!

I.H.

  • Viestejä: 1 264
Vs: Californian huippunopeus
« Vastaus #11 : Joulukuu 25, 2011, 19:30:52 ip »
Joo, tuolla hallissa oli kiihdytysmatka "vain" 1600m .
Titaniumin kuski

I.H.

  • Viestejä: 1 264
Vs: Californian huippunopeus
« Vastaus #12 : Joulukuu 26, 2011, 00:32:20 ap »
1200 Sporttiko se on?
Mitä tuohon vastaa sami, että onkos tullut kokeiltua ?
Titaniumin kuski

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Californian huippunopeus
« Vastaus #13 : Joulukuu 26, 2011, 01:14:15 ap »
1200 Sporttiko se on?
Mitä tuohon vastaa sami, että onkos tullut kokeiltua ?

Kyllä tuo tarpeeksi kulkee ;)
Olisko Griso kumminkin nopein nykyguzzi?
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

Temmi

  • Viestejä: 151
Vs: Californian huippunopeus
« Vastaus #14 : Joulukuu 26, 2011, 11:31:38 ap »
Grisolla 239kmh mittarin mukaan, todellista on about 230kmh. Kaks päällä ja täydellä matkavarustuksella ei kulje kuin 228kmh mittarin mukaan :(, oliskohan ollut vastatuuli...