Kirjoittaja Aihe: Administraattori kadoksissa 8.5. - 23.5.2006  (Luettu 6113 kertaa)

Pexi

  • Viestejä: 174
    • http://pexi.smugmug.com
Administraattori kadoksissa 8.5. - 23.5.2006
« : Toukokuu 06, 2006, 14:19:59 ip »
Olen parisen viikkoa kadoksissa Guzzin selässä jossakin päin Eurooppaa, joten ongelmatilanteissa emailikaan ei tavoita. Mutta eikös tämä foorumihimmeli ole pelannut ihan hyvin tähänkin asti ilman administraattorin räpläystä... emme siis jännitä turhaan. Hätätapauksissa neuvon istumaan Guzzin selkään ja odottamaan toukokuun loppua.

Suomessa teen viikon 20 alkupuolella kiertomatkan Turku - Espoo - Porvoo - Imatra - Hämeenlinna - Tampere - Espoo - Turku, moikataan kun tavataan!

Pitäkää palsta aktiivisena ja ittenne guzzisteina, ciao!

MotoJussi

  • Viestejä: 965
Administraattori kadoksissa 8.5. - 23.5.2006
« Vastaus #1 : Toukokuu 08, 2006, 05:15:54 ap »
Teknisestihän himmeli on toiminut vallan OK.

Toivottavasti ei tarvita administerointia eikä moderointia ... Onneksi moderointi tapahtuu sutjakkaasti mistä tahansa www-palvelua tarjoavasta internet-kafeesta.

Elikkäs jos moderointia tarvitaan, olen kyllä hereillä.

MotoJussi & California Kompressor

Pexi

  • Viestejä: 174
    • http://pexi.smugmug.com
Administraattori kadoksissa 8.5. - 23.5.2006
« Vastaus #2 : Toukokuu 22, 2006, 06:07:07 ap »
Huh hellettä! Olipa hiukan liian kirjaimellisesti totta tuo alaotsikon "läpi tuulen ja tuiskun". Melkein 8000 km tuli ajettua ja siitä kai puolet sateessa, 1000 km kaatosateessa.

Matkan kohokohtia olivat Suomen rakeet ja räntä ja paluumatkalla Saksassa koetut kaksi puitakin kaatanutta ukkosmyrskyä, jotka piristivät muuten niin tappavan tasaista sadetta. Muita mieleenpainuvia elämyksiä oli Suomen ja Ruotsin sormet turruttanut kylmyys.

Guzzi kesti olosuhteet huomioon ottaen hyvin, kosteus ei aiheuttanut ongelmia. Piikkiössä Make diagnostisoi ajoittaisen käynnistyksessä syttyneen service-merkkivalon johtuvan lambdan esilämmitysvastuksesta - ei haitannut matkan tekoa. Kaiken kaikkiaan Moto Italian palvelu Piikkiössä oli vähintään 10+ arvoinen suoritus.

Sitävastoin varusteet eivät toimineet moitteetta: "vedenpitävät" Alpinestarsin bootsit olivat täynnä vettä käytännössä koko kaksiviikkoisen matkan ajan. Richan "vedenpitävät" tekstiiliajohousut vuosivat jokaisessa kaatosateessa. Ne vaihtuivat Suomessa Rukan Gore-tex housuihin, jotka sitten pelasivatkin 10 arvoisesti. TomTom Rider GPS ei kestänyt matkan rasituksia tai Guzzin tärinöitä, vaan alkoi häröillä jo ylöspäin ajaessa, Ruotsin puolivälissä. Mutta toimiessaan aivan ehdoton laite.

 

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Administraattori kadoksissa 8.5. - 23.5.2006
« Vastaus #3 : Toukokuu 22, 2006, 15:41:16 ip »
Aika poika!
Emeritus-guzzisti

Antsu

  • Viestejä: 326
  • Murr
Administraattori kadoksissa 8.5. - 23.5.2006
« Vastaus #4 : Toukokuu 23, 2006, 08:30:41 ap »
Mites tuo  TomTom. Onko taakuu voimassa, onko mitään hajuu mistä otti itseensä. menikö vettä sisään, onko sateen pitävä vai tarkotettu auto käyttöön.

Muuten hyvät buutsit, harva nahkajalkine pitää vedet sisällä 2 viikkoo (heh hee).

Kimmo Saarelainen

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 1 553
Administraattori kadoksissa 8.5. - 23.5.2006
« Vastaus #5 : Toukokuu 23, 2006, 09:19:57 ap »
Minäkin hommasin TomTom Raiderin yhdistettyyn auto/Guzzi käyttöön. Muutaman päivän ehdin käytellä sitä autossa kunnes se sekosi. Se on nyt vaihdettavan uutteen. Niille ei ole huoltoa suomessa...

Pexi,
Miten sinun Rider sekosi? Minun sekosi kun yritin tehdä ajosuunnitelman Hyvinkää-Varkaus tai Hyvinkää-Joensuu välille. Laite rupesi laskemaan reittiä, mutta hyytyi kesken ja rupesi resetoimaan itseään. Aikansa käynnisteltyään homma piti keskeyttää. Lyhyemmillä reiteillä se toimi OK.

Laite tuntui olevan käytettävyydeltään erinomainen ja helppokäyttöinen. Työn puolesta joudun käymään useammassakin osoitteissa päivittäin, jolloin sen avulla katujen haeskelu jää pois. Sen aikaa kun toimi, se vaikutti hyvältä!

T: Kimmo
Rider for California Touring 1400 & V85TT Travel

Pexi

  • Viestejä: 174
    • http://pexi.smugmug.com
Administraattori kadoksissa 8.5. - 23.5.2006
« Vastaus #6 : Toukokuu 23, 2006, 09:27:23 ap »
Tuo minun TomTomin ongelma liittyy jotenkin lataukseen pyörän sähköistä - lataus toimii kyllä kun pyörä on rauhallisesti paikoillaan, mutta tärinät tms saa telineen ja TomTomin väliset kontaktinastat välillä toimimattomiksi ja lataus loppuu. Pitkällä ajorupeamalla akku saattaa loppua, WD40 auttaa jonkun verran.

Takuu on voimassa, mutta ongelma on siinä, että saadakseen tuon korjaukseen, on revittävä pyörästä pois ne siihen kiinnitetyt telineet ja piuhat... ei nyt ainakaan ihan heti jaksa nähdä vaivaa. Toimii meinaan lähiajeluissa aivan ongelmitta, kun saa välillä akut täyteen 220V verkosta.

Ainiin, TomTom Rider on nimenomaan mopokäyttöön tehty ja myytävä GPS. Vesitiiviyskin tuli testattua sakujen myrskyissä.


edit: Kimmo, oletko huomannut, että laitteeseen on saatavissa firmware päivitys tomtomin sivuilta? Kannattaa asentaa se, ennenkuin kiikuttaa laitetta kauas huoltoon - siis jos omassasi on vanhempi firmware versio.
 
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 23, 2006, 09:31:00 ap kirjoittanut Pexi »