Vielä niistä vakuutuksista . . .
Oikeastaan ainoa muutos, joka tarvittaisiin olisi bonustensiirron ja seisonta-aikahyvityksen määrien ja aikojen vapauttaminen.
Sillä kohtaa nykysysteemi ei toimi, jos omistaa useamman moton. "Digi-aikana" moiselle jäykkyydelle ainoa peruste on yhtiöiden "liika vaiva ja rahan menetys".
Minulla oli pyörässä ja autossa 70% bonukset, kunnes tyhmyyttäni siirsin bonukset vaimoni autoon, josta en niitä enää saanut takaisin pyörään bonusten siirtomääräysten aikanaan "uudistuttua". Se harmitti erityisesti, kun laitoin auton firman nimiin saaden siihen suoraan täydet bonukset ja henk.koht. bonusten jäädessä roikkumaan "tarpeettomina". Pyörään on nyt kertynyt taas jotain yli 50%, mutta jos hankkisin sille tallikaverin, niin uuden pyörän bonuslaskenta alkaisi taas -10%:sta, vapaina roikkuvista 70% bonuksista huolimatta. Ei tällaisessa järjestelmässä kuluttajan kannalta mitään järkeä ole. Semminkin, kun pyörällä tai autolla voisi nytkin ajella kuinka riskialtis kuljettaja hyvänsä.
Voisinpa myös suositella hankkimaan vaikka epäkuntoinen kaikkein halvimman vakuutuksen (Vespa 80cc?) kaksipyöräinen, jota pitää vuosittain bonuskertymän (3kk) ajan "liikenteessä" - vaikka sitä mahdollista tulevaa isokuutioista "kakkospyörää" varten.
Pelkällä OnLine seisonta-aika ja bonustensiirto mahdollisuudella edistettäisiin jo tuntuvasti saman omistajan vuoroinpyöräilyä.
Nykyisin kun taitaa jopa bonustensiirron määrä / vuosi olla sekin rajoitettu vakuutusyhtiöiden(?) toimesta.