Kirjoittaja Aihe: Moottoripyörä-MONIvakuutus  (Luettu 22830 kertaa)

Guzzr

  • Viestejä: 672
Moottoripyörä-MONIvakuutus
« : Marraskuu 21, 2011, 19:43:11 ip »
Nyt olen löytänyt ajankohtainen vastaava Ruotsista kuin "MOTOGRUPPO vakuutuksen".  (keskustelimme eilen foorumilla)

Vastaava vakuutuksen meidän täytyy saada Suomessakin.

Nyt minä ehdotan: Henkilö/ Guzzisti joka osaa täydellisesti suomen kieli, - tai pieni ryhmä esim. Gruppohallituksen:
     TEKEE VAKUUTUSYHTIÖN KANSSA VASTAAVA MOTO GRUPPO-VAKUUTUKSEN.

 Malli Bilsport-mc moottoripyörävakuutus:
   Perus MP-vakuutus (täys- tai puoli-)
                + LISÄÄvakuutus (Tilläggs-)
                      tässä tapauksessa
                      MONIvakuutus(Fler-)  

                                  -edullisempi yhteis vakuutusmaksu
                                  -voi ottaa tämä vakuutus jos omistaa enemmän kuin yksi moot.-pyörä ja ainoastaan yksi mp kulkee kerralla
                                  -jos toinen henkilö(kuin omistaja) ajaa ,hän täytyy asua samalla osoitteella.
                                  -vakuutusehtoja näkyy kotisivulta.


                 Huom.  sen lisäksi on SEURAalennus.  

 TÄSTÄ OSOITTEESTA :    http://www.bilsport-mc.com/se/MC-foersaekringar
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 24, 2011, 07:47:29 ap kirjoittanut Guzzr »

Guzzr

  • Viestejä: 672
Vs: Moottoripyörä-MONIvakuutus
« Vastaus #1 : Marraskuu 24, 2011, 08:01:10 ap »
 Tuli uutuus Tapiolasta : toisenlainen KASKO-vakuutus.

Tämäkin on ehkä askel eteenpäin.  Antaa BONUSTURVAN. : Eikös olisi reilumpaa , ettei kolarista aina menisi bonuksia?

www.tapiola.fi
 
 ps. käytän toisen firman.)

ALi

  • Viestejä: 1 053
Vs: Moottoripyörä-MONIvakuutus
« Vastaus #2 : Marraskuu 24, 2011, 20:04:45 ip »
Tapiolalla voi automaattisen talviseisonnan lisäksi ilmoittaa esim. loka- ja huhtikuun seisonta-ajaksi saaden ajalta maksuhyvityksen.
   Yleensä kaikki uudistukset lähtevät vakuutusyhtiöiden lyhytnäköisestä ahneudesta, eikä asiakkaan palvelemisesta ja siksi hintaerotkin eri yhtiöiden välillä ovat pienet. Toiminta on edelleen kuin 80-luvulta ja liikenneministeriölle(?) lobataan liikennevakuutuksen vuosittaista 5-8% korotusta vedoten "vahinkokehitykseen ja kustannusten-nousuun". Ainahan on maksujen nostopaineita milloin milläkin verukkeella.  
   EU:n myötä piti kilpailun ja palveluiden saatavuuden vapautua, mutta kyllä kilvet lähtee, jos ei Suomessa ole juuri sitä Suomalaista vakuutusta. Noo..., mutta tällaista se on aina ollut, eikä negatiivisuus kuulu tähän harrastukseen. EU tuskin näitä bonusjärjestelmiä tulee kauaa hyväksymään (on yrittänyt jo kumota).

   Asiakaslähtöisellä vakuutustoiminnalla voisi harrastaa enemmän ja monimuotoisemmin - myös vakuutusyhtiöitä lihottavalla tavalla:
OnLine-järjestelmän kautta ilmoittamalla, mikä pyörä kulloinkin on liikenteessä voisi olla esim. katu-sportti, customi ja enduro omassa tallissa. Vakuutusmaksu kolmesta pyörästä voisi perustua kalleimmasta vakuutettavasta 100% (ns kausivakuutus), seuraavasta 20% ja kolmannestakin 20% eli vakuutusyhtiö saisi 140%:sen vakuutusmaksun ja harrastaja vastineeksi mahdollisuuden käyttää jotakin kolmesta pyörästään vuorotellen reaaliaikaisella OnLine ilmoituksella.

Nykyisin esimerkin kolmen pyörän omistaja ajaa endurolla "vain metsässä" vakuuttamatta ja katupyöriä 3kk toisella ja 3kk toisella, jotta bonukset kertyvät ja jotta seisonta-ajoista (min 30 pvä) saa maksuhyvityksen. Käytännössä valtaosa harrastajista omistaa vain yhden moottoripyörän näistä "järki syistä" eli vakuutusyhtiöiden jäykän, epäkäytännöllisen ja keinotekoisen vakuutus/bonus/seisontahyvitys järjestelmän takia. Pyöräkaupalle vakuutusjärjestelmän uudistaminen olisikin taantumassa hyvä piristysruiske.

p.s.Tietysti nyky-järjestelmääkin voi kikkailemalla kiertäää, muttei sitä julkisesti oikein sovi esitellä...
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 24, 2011, 22:08:01 ip kirjoittanut ALi »
"Keep It Simple . . . "   (-13 Bellagio)(-95 BMW K1100RS ja -13 Burgman 400. Ex Guzzit: -04 Nevada ja -88 V35 Florida)

MarkkuEVP

  • Viestejä: 966
  • Kauneus on katoavaista...rumuus sentään lisääntyy
Vs: Moottoripyörä-MONIvakuutus
« Vastaus #3 : Marraskuu 24, 2011, 21:10:40 ip »

Sekavaa on...

Minä valitsin lähivakuutuksen seisonta-ajallisen. . .  ja ajelen perusliikennevakuutuksilla.
Uuden "käyteytyn" pidän eka kesän täysvastuun...( saa tuntumaa ) ja jaksottelen muuten  touko - syyskuun / pari- kolme pyörää ajossa.
Laskeskelin että selviän 70 € / pyörä/ kk   ja jos ajan 12 kk / 5kk aikana ( 3 kk ) niin selviän noin  800 - 900 / kausi.

Tosin otan tietoisen riskin... nurinajot etc, ja pahin että tallipalossa saattaa mennä kaikki ,kun periaattessa ei turvaa ole palon varalta edes palovakuutuksissa.

Ja Guzzr -linkki meni Lähivakuutukselle vinkiksi...

Mr
Kahta asiaa en koskaan ole ymmärtänyt... mopon kaasutinta ja naisten sielunelämää

Guzzr

  • Viestejä: 672
Vs: Moottoripyörä-MONIvakuutus
« Vastaus #4 : Marraskuu 24, 2011, 21:33:00 ip »
 Tämä Ali,n ja Guzzr,in vakuutus olisi HYVÄÄ.
+ jos sinulla on useita mp,iä ja haluat ajaa silloin kun sinä itse päätät/haluat.
+Vakuutuksen/ia tulisi halvempia kuin nykyään olevia - jos uusi saa lopullisen oikea muoto.
+jos haluat ostaa/omistaa yksi mp lisää, tai useita, esim. vuosilta 1982 - 2012 (ei museorek. mp)
+Tästä hyötyisivät  mp-omistajat.
              "           vakuutusyhtiö.
              "           klubin jäseniä ja klubi itse - jos on mukana uuden vakuut. muotoilussa.
              "           moottoripyöräkauppiaita -kysyntä lisäntyy.

NYT, on TÄYSIN VÄÄRIN kun mp-omistajalla on täysbonuksen esim. California-pyörällä(-kausivakuu.) ja EI saa mitään bonuksia/ja joutuu maksamaan TÄYSI vakuutusmaksun esim.
  Ducatilla (seisontavak. tai kausi-vak.) = 4 - 5 kertaa kalliimpi vakuutus toisella moottoripyörällä - vaikka on sama kokenut kuljettaja/omistaja.  - KALLIITA kilometrejä.

  Hyvä jos viette vakuutusasian eteenpäin yhtiöille.  Oikein guzzistit.
             

ALi

  • Viestejä: 1 053
Vs: Moottoripyörä-MONIvakuutus
« Vastaus #5 : Marraskuu 24, 2011, 22:25:55 ip »
"... Hyvä jos viette vakuutusasian eteenpäin yhtiöille. ..."
Voi sitä kerhokin yrittää, mutta vaikutusvaltaisin toimija olisivat (myyntivaikeuksissa olevat) mp-kauppiaat.
Raha se on paras konsultti ja liikennevakuutuksen kohdalla saattaa jopa lakimuutos olla tarpeen.
"Keep It Simple . . . "   (-13 Bellagio)(-95 BMW K1100RS ja -13 Burgman 400. Ex Guzzit: -04 Nevada ja -88 V35 Florida)

kaide

  • Viestejä: 1 141
  • Rookie_1977
Vs: Moottoripyörä-MONIvakuutus
« Vastaus #6 : Marraskuu 24, 2011, 22:42:48 ip »
Tämä kuuluu siihen joukkoon asioita, joihin ei tule helpolla tule muutosta. Niitä muita ovat mm: autovero, alkoholivero, tv-lupamaksu. Keskiolutta on R-kioskissa.
Forza Moto Guzzi!

ALi

  • Viestejä: 1 053
Vs: Moottoripyörä-MONIvakuutus
« Vastaus #7 : Marraskuu 24, 2011, 23:19:20 ip »
Kiitos, että jätit listasta pois naiset, mutta muistit oluen  ;D
"Keep It Simple . . . "   (-13 Bellagio)(-95 BMW K1100RS ja -13 Burgman 400. Ex Guzzit: -04 Nevada ja -88 V35 Florida)

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Vs: Moottoripyörä-MONIvakuutus
« Vastaus #8 : Marraskuu 24, 2011, 23:28:01 ip »
Tämä kuuluu siihen joukkoon asioita, joihin ei tule helpolla tule muutosta. Niitä muita ovat mm: autovero, alkoholivero, tv-lupamaksu. Keskiolutta on R-kioskissa.

Mutta kaikki nämä ovat muuttuneet koko ajan.  ;)
Emeritus-guzzisti

kaide

  • Viestejä: 1 141
  • Rookie_1977
Vs: Moottoripyörä-MONIvakuutus
« Vastaus #9 : Marraskuu 25, 2011, 11:14:49 ap »
Aijjuu. Pahus.  -...kansalaisen kannalta parempaan päin.- puuttui eka lauseen lopusta  ;D
Forza Moto Guzzi!

motomatti

  • Viestejä: 13 492
Vs: Moottoripyörä-MONIvakuutus
« Vastaus #10 : Marraskuu 25, 2011, 12:17:38 ip »
Näitä vakuutusasioita ja lakimuutosta siihen suuntaan oli reilut kymmenen vuotta sitten kova yritys. Silloin vastassa oli Vakuutusyhtiöiden Keskusliitto jossa tämä brittiläistyyppinen vakuutusmuoto (henkilö vakuutetaan kuljettamaan tiettyjä ajoneuvoja) tyrmättiin. Perusteluina käyttivät kovin pientä asiakaspohjaa (silloin moottoripyöriä alle puolet siitä mitä nyt), lyhyttä käyttökautta ja pakollisen liikennevakuutuksen kannattamattomuutta. Vapaaehtoisien vakuutuksien osalta tätä asiaa jotkin yhtiöt pitivät hyvänä. Siitä ei sittemmin ole kuulunut mitään. Joitakin sopimuksia alennuksista jäsenilleen Smoto silloin teki mutta niistäkin on sittemmin luovuttu.

Laissa on säädetty että jokaisella moottoriajoneuvolla, jota yleisessä liikenteessä käytetään, tulee olla jatkuva vakuutus.

Liikennevakuutuslaki on vain hieman nuorempi kuin minä mutta siihen on tehty lukuisia muutoksia, varsinkin EU:n liittymisen jälkeen, jotka ovat parantaneet sen kattavuutta.

Tässä laissa on myös runsaasti hyviä puolia, verrattuna muualla voimassa oleviin lakeihin, erityisesti sen kattavuuden osalta.

Liikennevakuutuslaki 26.6.1959/279  http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1959/19590279

Tuon lain muuttaminen ja siihen liittyvien säädösten soveltaminen uudelleen olisi tehtävä ensin ja sitten ryhtyä katsomaan mitä vakuutusrintamalla tapahtuisi.
 
mm

TimoEv

  • Viestejä: 2 173
  • Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Kummallisuuksia vuosien varrelta...
« Vastaus #11 : Marraskuu 25, 2011, 12:24:45 ip »
Joskus viime vuosisadalla keksittiin lisäjarruvalot autoihin. No nehän tietenkin kiellettiin Suomessa ja per oitis. Tarina kertoo, että asian takana olisi ollut liikenneministeriön virkamies, joka oli todennut, että vain hänen kuolleen ruuminsa yli jne. Ja sattui olemaan päätösvaltainen...
Tarina jatkuu, että kolme päivää siitä, kun ao. mies jäi eläkkeeelle, lisäjarruvalot sallittiin.

Samoihin aikoihin kiellettiin lähivalojen kahdentaminen. Syynä oli se, että ministerinä oli kommari, joka totesi, että kun kaikilla (=hänen kannattajilla ) ei ole varaa niitä ostaa, niin ne kielletään kaikilta. Näin saatiin autoilijat "tasa-arvoiseksi" tässäkin asiassa. Kaikki sitten totesivat, että kurakelit ja pimeys poistettiin Suomesta ministerin määräyksestä.

Joskus ( 1990-luvun alussa ) oli tarrakampanja "Keskiolut R-kioskeihin". Tästä sanoi Alkon johtaja, että sitä päivää ei tule, että alkoholia myydään kioskeissa.

Isä maalasi uudet rekisterikilven ruuvit mustiksi, että sai auton katsastuksesta läpi...Roiskeläppien pituus...Kansakouluun ei saanut tulla pyörällä, jos asui "liian lähellä"...Viinakortti... Kasvien keräily kesälomilla, kaksi kesää á 40 ruohoa... Piilofarmarit... Verokikkailu, jossa käytettiin farmariauton takaosassa umpipeltiä ikkunoiden sijaan...Pick-upin lavan pituus, joka aiheutti mm. Subaruun jatkopalan lisäämisen - ja uuteen autoon... Lokasuojalevikkeet, jotta perävaunun leveys suhteessa auton leveyteen olivat riittävän lähekkäin... Alkoholin myynti suhteessa ruokamyyntiin piti olla A- ja B-oikeuksissa määrätyissä rajoissa. Siksi oli mm. illalliskortit jne... Partaveden maahantuonti vaati Alkon luvan, koska joissain partavesissä olis jopa >40% alkoholia...
Puhumattakaan vaikkapa sotaväen merkillisyyksistä. Sielläkin vuosia olleena. Ja sen lisäksi vielä laivastossa.

EDIT: Alla olevaan Matin juttuun: Olutta sai vain todellakin ruoan kanssa. Ruoaksi kelpasi se Päivystävä Sämpylä. Se maksoi 16mk ja keskaripullo 15mk - ja lattialla olevasta korista lämpimänä. Olutta sai kaksi/sämpylä. No, kun sitä muoviin käärittyä ei avattu, niin "tyttö" haki tyhjät hylsyt ja sämpylän ja kohta keittiöstä tuli vitriiniin uusi samanlainen sämpylä. Juuri ennen omaa asemaa työnnettiin hammastikkuja siihen sämpylään...Olis pitänyt olla näkemässä...
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 28, 2011, 09:48:54 ap kirjoittanut TimoEv »

motomatti

  • Viestejä: 13 492
Vs: Moottoripyörä-MONIvakuutus
« Vastaus #12 : Marraskuu 25, 2011, 21:57:12 ip »
Kiitos Timo!
Tuli ihan nuoruus mieleen.

Junan ravintolavaunussa kaljoittelu oli myös mielenkiintoinen toimi 70 -luvulla. Olut ja sämpylä oli minimi. Niitä sämpylöitä sitten pöytään kertyi välillä Roi - Tre...

mm

Ekku

  • Viestejä: 895
Vs: Moottoripyörä-MONIvakuutus
« Vastaus #13 : Marraskuu 26, 2011, 11:23:43 ap »
On ne "vanhat hyvät ajat" vaan olleet mielenkiintoisia...  :)

Eipä tuo holhous mentaliteetti ole kuitenkaan mihinkään kadonnut. Se elää ja voi hyvin.

Jos ette usko, niin katsokaan osaa ehdotuksista tuollakin sivulla :

http://www.elakoon.fi/

Motomatin kanssa olen samaa mieltä suomalaisen liikennevakuutuksen kattavuudesta.

Sen parempaa ei liene saatavilla missään samaan hintaan, vaikkaan sen maksaminen ei halvalta tunnu.

Periaatteessa tuommoinen henkilökohtainen vakuutus on toimiva, mutta se minkä hintaiseksi vakuutusyhtiö sen laskee on kokonaan toinen juttu.

Samalla jos lainsäädäntö avataan, niin vakuutusyhtiöt yrittävät taatusti heikentää nykyisen liikennevakuutuksen kattavuutta erilaisissa korvaustilanteissa.

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Vs: Kummallisuuksia vuosien varrelta...
« Vastaus #14 : Marraskuu 26, 2011, 11:29:56 ap »
<snip>Partaveden maahantuonti vaati Alkon luvan, koska joissain partavesissä olis jopa >40% alkoholia...
<snip>

Mitäs toi nyt on, mulla on ollut Lagerfeldtin partavettä, jossa oli 78 prosenttia alkoholia. Kuivatti mukavasti ihoa...
Emeritus-guzzisti