Kirjoittaja Aihe: Moottoripyörä-MONIvakuutus  (Luettu 22822 kertaa)

kaide

• Rookie_1977
Vs: Moottoripyörä-MONIvakuutus
« Vastaus #45 : Joulukuu 01, 2011, 11:56:41 ap »
Entä vaikutus ympäristöön verrattuna Aqua Velvaan? Onko nyt vihdoinkin tulossa eliksiiri, jota voi käyttää sekä sisäisesti että ulkoisesti, lorottaa tankkiin ja jolla vielä kaiken lisäksi on positiivisiä ympäristövaikutuksia  :P  :D
Forza Moto Guzzi!

Guzzr

« Vastaus #46 : Joulukuu 05, 2011, 20:21:45 ip »
Kiitti Jukka.
Luin TFMK foorumilta vakuutusasioista.
Yritin tavoitaa Tapsa - no hän varmasti lukee tämä foorumi - monivakuutuksista. Ja hän on kirjoittamassa taas moottoripyörälehdessä vakuutusasioista - ehkä hänkin hyötyisi :

jos sais boonuksia "toiselle moottoripyörällekin.

Mutta tää vaatii muutoksia.....................

Camn

« Vastaus #47 : Helmikuu 18, 2012, 17:09:11 ip »
motorrad 04/2012

Kesällä 2012 on Saksaankin sitten tulossa vaihtokilvet.  Monet ovat kuitenkin pettyneitä ja ovat sitä mieltä että ”tätä siitä tulee kun saksalainen byrokratia ja politiikka vaikuttavat”. Yhden vaihtokilven sijaan käyttöön tulee kolmesta osasta koostuva kilpipalapeli.

Yksi suuri (”normaali”) kilpi, joka on aina siinä ajoneuvossa, joka on liikenteessä ja kaksi kapeaa, vain yhdellä numerolla varustettua kilpeä. Nämä ovat pysyvästi kussakin ajoneuvossa kiinni. Maksut (käyttöverot ja vakuutukset) maksetaan kalliimman pyörän mukaan.

Saman jutun mukaan Itävallassa ja Sveitsissä voi samanlaisten moottoriajoneuvojen omistaja hakea yhtä ja ainoaa vaihtokilpeä kahdelle (Sveitsi) tai jopa kolmelle (Itävalta) ajoneuvolle. Luonnollisesti vain sitä ajoneuvoa saa käyttää, jossa kilpi on kiinni.  Itävallassa 8,5% moottoripyöräilijöistä käyttävät vaihtokilpiä, Sveitsissä 6-14% kantonista riippuen.
V11 - it defines you.

Guzzr

« Vastaus #48 : Helmikuu 20, 2012, 09:51:50 ap »
Joooo  hyvä systeemi - ja HETI tänne SUOMEEN samanlainen.

motoesa

• Vieras
« Vastaus #49 : Helmikuu 23, 2012, 10:12:07 ap »
Mää olen aina ajanut/toivonut systeemiä jossa olisi henkilökohtainen vakuutus ja se kattaisi aina sen kulkuneuvon jolla olet liikkeellä. Eli myös olisit vastuussa firman-autosta jos ITSE aiheutat vahingon. Silloin myös ne olisivat täysin vastuussa jotka koheltavat liikenteessä, ja vastaavasti ne jotka ajaa kunnolla pääsevät halvemmalla eli paremmat bonukset. Tää olisi mun mielestä tosi oikeuden mukainen kaikille.

kaide

• Rookie_1977
« Vastaus #50 : Helmikuu 23, 2012, 10:28:47 ap »
Ja firma maksaa vakuutuksen? Kyllä työhön liittyvään ajoon pitää olla sitten eri vakuutus, jonka työnantaja kustantaa.
Forza Moto Guzzi!

motoesa

• Vieras
« Vastaus #51 : Helmikuu 23, 2012, 11:32:43 ap »
Ja firma maksaa vakuutuksen? Kyllä työhön liittyvään ajoon pitää olla sitten eri vakuutus, jonka työnantaja kustantaa.
Esim.Määkin olen ajanut työkseni (39.v) ja en olisi vielä kertaakaan joutunut omasta vakuutuksestani mitään maksamaan. Ja tietenkin firman-autossa olisi vakuutus joka korvaa jos esim: joku kolhii sitä parkkipaikalla ja lähtee livokkaan. Ainostaan silloin otettaisiin sun vakuutuksesta jos törkeällä ajollasi aiheutat vahingon, ja eihän se tietenkään mitään suuria korotuksia henkilökohtaiseen vakutukseen merkkaisi, ja näinhän on nytkin oman kaskon kohdalla. Eli lyhyesti, jos saat sakon törkeästä liikenteen vaarantamisesta kolarissa, niin myös vakuutuksesi maksaa. Tää systeemi toimii osassa jenkkilää ja porukka on tosi tyytyväinen.
Ja määkin voisin vaikka turskaa lainata kaverille, eikä olisi pelkoa että menetän boonuksia ;D

Guzzr

« Vastaus #52 : Helmikuu 26, 2012, 16:47:39 ip »
HYVÄÄ KUN TÄMÄ AIHE ON LUETTU YLI 1500 KERTAA - EHKÄ SAAMME MUUTOKSIA AIKAAN.
Itse olen vaihtanut  talven aikana kahden moottoripyörän liikennevakuutuksia toiselle vakuutusyhtiölle - kustannussyistä.