Kirjoittaja Aihe: Heja Sverige  (Luettu 8936 kertaa)

TimoEv

  • Viestejä: 2 173
  • Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Vs: Heja Sverige
« Vastaus #15 : Marraskuu 01, 2011, 11:39:50 ap »
Joo...olihan meitä siellä. Ja kivaa oli!  ;D

Suomen kieli on kaunis, vaikkapa runoudessa:
"Saari, saari, Heinäsaari,
Heinäsaaren kaunis neito"

Samma på svenska:
"Ö, ö, hö-ö,
Hö-ö´s sköna mö."


TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Heja Sverige
« Vastaus #16 : Marraskuu 01, 2011, 12:17:06 ip »
Olihan meitä viime syksynä siellä heidän 40V juhlarallissa n. 15 pyöräkuntaa.

Onpa nätti Stone!
Hyvä pyörä, parempi mieli.

I.H.

  • Viestejä: 1 264
Vs: Heja Sverige
« Vastaus #17 : Marraskuu 01, 2011, 13:35:52 ip »
Jos Stone on tuossa ollut aihiona, niin sitten siihen on lisätty toinen jarrukiekko eteen oikealle puolelle. Voipi olla.
Titaniumin kuski

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Heja Sverige
« Vastaus #18 : Marraskuu 01, 2011, 17:18:01 ip »
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

Guzzr

  • Viestejä: 672
Vs: Heja Sverige
« Vastaus #19 : Marraskuu 02, 2011, 08:17:33 ap »
73 hv - ei ole sportti

kaide

  • Viestejä: 1 141
  • Rookie_1977
Vs: Heja Sverige
« Vastaus #20 : Marraskuu 02, 2011, 11:18:51 ap »
Siinä tapauksessa sportin raja kulkee jossain 150hv tietämillä nykyään. 73 heppaa oli täysin sportti joskus -70 luvun puolessa välissä.
Forza Moto Guzzi!

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Heja Sverige
« Vastaus #21 : Marraskuu 02, 2011, 12:02:46 ip »
Silti tuollakin ajelisi radalla ympyrää aika monen 150 heppaista ulkoiluttavan nyky- "sporttikuskin" ympärillä. Siihen tuntuu riittävän n.50 hevostakin..
Hyvä pyörä, parempi mieli.

I.H.

  • Viestejä: 1 264
Vs: Heja Sverige
« Vastaus #22 : Marraskuu 02, 2011, 12:19:39 ip »
Myynnissäkin tuo olisi http://www.blocket.se/stockholm/Moto_Guzzi_V11_Cafe_Classic_30535746.htm?ca=1_8&w=3
Niin ja onko tuo jo uutena modifioitu tuollaiseksi (V11 Gafè) kun miilitkin on 0 ?
Titaniumin kuski

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: Heja Sverige
« Vastaus #23 : Marraskuu 02, 2011, 16:22:23 ip »
Onhan tuo oikeasti ihan eri "planeetalta" kun V11 Sport Cafe.  Eri runko, eri vaihteisto, eri moottori (kansien "hengitys", toisenlainen kierroskäyttäytyminen, ei öljynlauhduttajaa jne.).  V11 -merkintä ei kuuluisi siis tähän vaan joku muu "Cali Cafe Racer" tms.  Ulkonäössä on tietty haettu V7 Sport -tyyliä.

Mihin muuten se perustuu että 150 hv nykysportit jäävät Guzzille jossa on vain 1/3 tuosta tehosta (muuhun kun kuskin taitoihin) ?  Onko ajettavuudessa sellaista "ylivoimaista osaamista" tms. joka vaikuttaa ?  Tunnettuahan on, että esim. Jussi Luoma on maailmalla kova sana Guzzeineen.
V11 - it defines you.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Heja Sverige
« Vastaus #24 : Marraskuu 02, 2011, 18:38:49 ip »
Tarkoittaa sitä, että suuri prosentti tämän päivän sporttipyörän kuskeista ei osaa/uskalla käyttää sitä potentiaalia, mitä pyörä tarjoaa. Itse en juuri omaa Pläskiä sääli asfalttiringillä. Olen nimittäin (vaikka en varmasti ole mikään ihmeellinen kuski) monet kerrat Kemorassa joutunut teknisellä osastolla himmailemaan ja ohittelemaan kesken mutkien isompia ja nopeampia pyöriä. Viime kesänä ajettiin tonnisen GSXR:n kanssa jonossa monta kierrosta. Suoralla jokainen osaa kääntää kaasun pohjaan, mutkissa sitten itse ajelin kahdeksikkoa liikuvan Suzuki-shikaanin ympärillä. Näitä on joka kerta. Sitten varikolla uuden uutukaiset nahka-asut vaan narisevat. Yleensä eivät tule enää parin setin jälkeen juttelemaan. Pyörät on tehty ajettaviksi, ei niitä pidä liikaa varoa radalla.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

kaide

  • Viestejä: 1 141
  • Rookie_1977
Vs: Heja Sverige
« Vastaus #25 : Marraskuu 02, 2011, 23:00:15 ip »
Tarkemmin kun lukee, niin "fordontyp: touring".

Kyllä se perustuu täysin kuskin ominaisuuksiin millä vauhdilla rataa kierretään. En tiedä kemorasta, mutta ahvenistolla ei koneteho ainakaan ole ratkaiseva tekijä. Sen verran syheröinen munkki se on. Kisoissa parhaiden kierrosajoissa ei ole montaakaan sekuntia eroa eri luokkien välillä, vaikka tehoissa on huomattavat erot. Ekan ja vikan välillä voi olla jo enemmän samassa lähdössä.
Forza Moto Guzzi!

Peki

  • Viestejä: 155
Vs: Heja Sverige
« Vastaus #26 : Marraskuu 03, 2011, 11:33:59 ap »
Tuo V11 Cafe Classic taisi olla jonkun saksalaispajan tekosia muutaman vuoden takaa? Muistelen nähneeni silloin ilmoituksia, joissa joku kauppasi Stonen pohjalta tehtyjä "Wahnan hyvän ajan" näköisiä tekeleitä. Yksi taisi olla T3 Calin näköispatsas, yksi tuo Cafe Classic (olisikohan tehtaalla saatu jotakin ideoita siitä?), yksi muistaakseni alumiinitankkinen kuppilakilpuri. Joko asiakkaan omaan pyörään tai avaimet käteen -ratkaisuna uudennäiheään ylivuotiseen Stoneen tehtyinä. En kuollaksenikaan kyllä muista, mikä paja se oli.

Ja tuon kuskin merkityksen pyörän ohi allekirjoitan täysin, vaikken radalla ole käynytkään edes yleisönä. Tuli joskus takavuosina tehtyä asiasta ihmiskoe, velipoika oli minun V7:llani nopeampi kuin minä hänen Le Mansillaan. Oli tosin minulle outo tie, mutta kuitenkin.

Korjaus: No niin, kannattaisi lukea niitä ilmoituksia ennen kuin kirjoittaa. Ei siis ilmeisesti ole niitä sakemannivehkeitä, vaan ruåtsalaista käsityötä.

kaide

  • Viestejä: 1 141
  • Rookie_1977
Vs: Heja Sverige
« Vastaus #27 : Marraskuu 03, 2011, 15:59:26 ip »
Länsinaapurissamme ei ole mitään mieltä ilmoitella tehoja yläkanttiin. Vakuutusmaksut ja kenties verotkin määritellään teho-painosuhteen perusteella. Samma trend här ochså, men inte så definitivt.
Forza Moto Guzzi!