Se on näkökantajuttu tuo moottorin suunta. Teknisessä kirjallisuudessa moottorin suunta on kampiakselin pituussuunta...
Väitteessä sisäinen ristiriita.

Ei voi olla näkökantajuttu jos se on kerta määritelty.
Tuo Guzzin koneen väittäminen poikittaiseksi sylinterien perusteella tökkii minulla henkisesti, kun silloin vastaavasti minulla ei ole mitään aavistusta miten päin V4 on rungossa (VFR vs. PanEuropean, kumpi pitkittäin ja kumpi poikittain)
Kuusi sivua väittelyä aiheesta (I rest my case)
Tai sitten yksipyttyiset...
Kyllä tuo Guzzin V2 on pitkittäin (Ja Guzzin kilpa-V8 50 luvulla oli poikittain). Joka väittää niiden olevan samoin päin rungossa voi virkistää muistiaan vaikka katselemalla kuvia.
.
PS: Pahoin pelkään, että koko tämä V2-koneen pitkittäin/poikittain ristiriita on lähtenyt jenkkilän syvästä etelästä, missä paikallinen punaniska HD-omistaja on tuohtunut:
"What did you say? HD V2 is a transv... ? No way! HD is Straight! And it's engine is straight! STRAIGH V2!!! No f*ing Transves..."
Ja siitä lähtien väärinkäsitys on vain kasvanut.
(Minkähän näköinen olisi muuten tuo suora V2)

PPS: Tuulimyllyjä vastaan...

Tiedän.