Kirjoittaja Aihe: Huoltotaso vai huoltopukki  (Luettu 66971 kertaa)

Breeze

  • Viestejä: 1 552
Vs: Huoltotaso vai huoltopukki
« Vastaus #30 : Joulukuu 18, 2011, 16:57:23 ip »
Ne keskituet on vielä tekemättä. Jokaiselle pyörälle tehdään oma "henkilökohtainen" keskituki, jotta pyörista saa tarvittaessa vaikka molemmat päät purettua yhtä aikaa.
Tämäkin vielä! ! !

motomatti

  • Viestejä: 13 453
Vs: Huoltotaso vai huoltopukki
« Vastaus #31 : Joulukuu 20, 2011, 11:40:09 ap »
Tässä tosin erimerkkiseen pyörään asennettuna mutta kyllä tämä toimii Guzzissakin kunhan vai löytää alumiinirullille sopivat kohdat. Jatkettu pultti 5-vaihteisen vaihdelaatikon alle ja nuo "lankarullat" siihen tai jonnekin runkoputkiin sopivalle kohtaa. Toimiva "keskituki" jonka korkeutta voi säätää esim renkaanvaihtoa ajatellen.

Tuollainen kierretangolla säädettävä "tunkki" maksaa paikasta ja laadusta riippuen 50 - 150€. Tuon omani hinta on siitä väliltä.

Alla näkyy kulma omaa pyöränosturiani jossa on ajosilta joka nostettaessa kääntyy sitä pystynpään mitä korkeammalle nostetaan. Tällä tavoin ilmaan jää etu- tai takapyörä riippuen kumpi pää edellä pyörä on nosturille laitettu.

Lisäksi nosturin yläpuolella on talja jolla voi nostaa myös.
Nosturin laidoissa on lenkit että pyörän saa myös sidottua rungosta tai muualta nosturiin kuormaliinoilla.

mm

herrapii

  • Viestejä: 266
  • aika viljo
Vs: Huoltotaso vai huoltopukki
« Vastaus #32 : Tammikuu 14, 2012, 12:28:29 ip »
 ;D
itsellä on semmoinen moto-italiasta ostettu punainen nostin joka nostaa Calia semmoset 50cm on tukeva ja mukava käyttää varsinkin kun on Bilteman pyörillävarustettu istuin millä voi pyöriä ympäri Guzzia .....

TK

  • Viestejä: 294
Vs: Huoltotaso vai huoltopukki
« Vastaus #33 : Tammikuu 17, 2012, 23:04:22 ip »
Nyt olis sit parin noston verran kokemusta IKH:n kiinalaisesta, oikeestaan yläasennossakin aika tukevan tuntuinen. Työnjälki ei ole mitenkään uskomatonta eikä materiaalit kovin paksuja mutta eihän 400 euron hinnalla voi hirveitä odottaa.
Hitsailin jämä raudoista alkuperäisen matalan etupyöräpuristimen tilalle korkeamman joka pitää pyörän pystyssä ilman muita tukia, vielä kun pyöräyttää pienen kuormaliinan etuvanteen ja viritelmäni ympäri niin mopo pysyy telineellä vaikka laskis kuinka rajusti. Mitään hidastinta tämmösessä ei oo vaan ihan omilla varpailla pitää laskunopeus säätää.
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.2379264531136.2100992.1536349535&type=1&l=00ef288ff4
Vielä pitää hommata joku jakkara niin säästyy selän lisäksi jalatkin..

motomatti

  • Viestejä: 13 453
Vs: Huoltotaso vai huoltopukki
« Vastaus #34 : Tammikuu 24, 2012, 09:34:07 ap »
Ostin eilispäivänä IKH:sta kaksi kiinalaista halpatuotetta jotka molemmat on tarkoitettu pitämään pyörää pystyssä ja toinen myös nostamaan.
Liitteenä kuva jossa on seisontatuki joka laitetaan lattialle, perävaunuun tai pakettiauton lavalle ja etupyörä työnnetään siihen. Kuljetuskäytössä pitää tietenkin sitoa pyörä kunnolla sekä telineeseen että lavaan/perävaunuun.

Lisää kuvia: www.motomatti.fi

TunturiTT

  • Viestejä: 11 406
Vs: Huoltotaso vai huoltopukki
« Vastaus #35 : Tammikuu 24, 2012, 10:23:31 ap »
Tuollainen helpottaa pyörän sitomista kärryyn tai pakuun. On hyvä tuote. Ekulla on vähän laadukkaammat pakussaan, Cali ja Le mans siirtyivät sulassa sovussa rata-alueelle.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

FOT

  • Viestejä: 662
Vs: Huoltotaso vai huoltopukki
« Vastaus #36 : Tammikuu 24, 2012, 14:18:03 ip »
Näin täällä:

Huollot:







Ropan huononeva kunto vaatii lisäksi nostopöydän lähi vuosina  >:(

Kuljetus:









T,
Jukka

Ekku

  • Viestejä: 894
Vs: Huoltotaso vai huoltopukki
« Vastaus #37 : Tammikuu 24, 2012, 18:20:37 ip »
Tuollainen helpottaa pyörän sitomista kärryyn tai pakuun. On hyvä tuote. Ekulla on vähän laadukkaammat pakussaan, Cali ja Le mans siirtyivät sulassa sovussa rata-alueelle.

Oikeastaan ne meikäläisen hankkimat pukit on siinä mielessä huonommat, että niissä ei ole lainkaan sitä puolikuun muotoista osaa, mikä kippaa eteenpäin ja lukittaa sen pyörän paikoilleen.

Niissä ei ole kuin se pelkka hahlo, joka puristaa renkaan sivusta. Säädettävä tosin, että käy eri levyisille renkaille.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 406
Vs: Huoltotaso vai huoltopukki
« Vastaus #38 : Tammikuu 25, 2012, 07:47:35 ap »
Muistelin tuossa, että eikös niissä ole valmiina ne sidontalenkitkin?
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 453
Vs: Huoltotaso vai huoltopukki
« Vastaus #39 : Tammikuu 25, 2012, 09:15:02 ap »
Eihän näitä pukkeja, tunkkeja ja nostimia tarvitse kuin vanhat ukot joiden vartalon notkeus on saavuttanut jäykän käytöksen tason.

45 ensimmäistä vuotta elinikää meni niin että suurin piirtein autokatoksessa sepelipinnalla tuli tehtyä kaikki remontit.
Nyt pitää olla tasalämpöinen, hyvin valaistu ja ilmastoitu tila jossa pikku hiljaa kopeloidaan, jos edes sattuu olemaan mielenkiintoa, valmiiksi pestyjä kapineita jotka ovat asetettu sopivalle etäisyydelle erilaisin apuvälinein.

Tästä voimme päätellä että: vanhetessa viisastuu sen verran ettei enää suostu tekemään "paskaduunia".

TimoEv

  • Viestejä: 2 150
  • Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Vs: Huoltotaso vai huoltopukki
« Vastaus #40 : Tammikuu 25, 2012, 10:56:05 ap »
Katselin tuommoista:
http://www.powerplustools.fi/mp-korjaamolaitteet/harley-lowlift-ppt-2008/product_info.php/cPath/23/products_id/119?osCsid=857b1df3dfcd8ebf214cdc92eba68969

Sopinee Calin nostoon? Tarkoitus olis saada sen verran pyörää ylemmäs, että ei tarttis olla mahallaan tms. kun ropaa jotain. Vaikka sitä onkin notkea kuin nuori gaselli... :D

Onkos tuossa se vaara, että pyörä menee nokalleen tai keikahtaa noston / laskun aikana kyljelleen? Liinoillahan voi pyörän sitoa, kun se on yläasennossa. Toisaalta, eipäs tuota voi kumminkaan käyttää suodattimen vaihdossa apuna, kun öljypohja pitää irroittaa. Ja siinä sitä ruuvaamista riittää...
Siitä juolahti...onkos kenelläkään sellaista öljypohjan lisäosaa, jolla filtterin saa ulkopuolelle? Kokemuksia?
Vai onko se pohjan irroitus tehty tarkoituksellisesti sellaiseksi, että vaihdon yhteydessä pohjalta saa kaavittua pois sen öljymömmön, jota sinne kerääntyy?

Ja lopuksi tärkein: 66 aamua enää... ;D  ;D  ;D

PS. Siis katselin sitä NOSTOVEKOTINTA, en sitä kummallista hihnavetoista... ;)

Jukka Laine

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 1 046
  • Kotirintamamotoristi
Vs: Huoltotaso vai huoltopukki
« Vastaus #41 : Tammikuu 25, 2012, 12:10:36 ip »
Tommosella TimoEVn kattelemalla nostimella oon jokusen kerran Brevaa nostellu ja tukenu etupään molemmin puolin Erätukun teleskooppivartisilla ampumatuilla, joita aina välillä saa tarjouksesta 10 € / kpl. Nostimen ja pyörän väliin on tarvis jonkin sortin välikilipukka elikkä adapteri.
Jukka Tuusulasta, Sport 1200.
Verestä Hyviä Muistoja!
Veriryhmä Gruppo MOTO GUZZI.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 406
Vs: Huoltotaso vai huoltopukki
« Vastaus #42 : Tammikuu 25, 2012, 13:54:31 ip »
Tuollaisella nostan omaa Calia. Nousee yllättävän tasapainossa, kun ö-pohjasta nostaa.Itse vedän liinalla kiinni nostotasoon ja sitten pyörät ilmaan.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 453
Vs: Huoltotaso vai huoltopukki
« Vastaus #43 : Tammikuu 26, 2012, 10:46:53 ap »
Laadin pienen proosapätkän halpisnostimen ensikokemuksesta: http://www.motomatti.fi/2012/01/edullinen-moottoripyoranostin.html

TunturiTT

  • Viestejä: 11 406
Vs: Huoltotaso vai huoltopukki
« Vastaus #44 : Tammikuu 26, 2012, 11:55:06 ap »
Tuota en vaan ymmärrä, että miksi nuo sidontalenkit on tuossa alarungossa? Remmeillä pyörä tuohon kiinni, niin nosto yrittää kiristää pyörää telineen runkoa vasten..?
Hyvä pyörä, parempi mieli.