Huoltomiehet.
Siitä en tykää ,kun rengashuoltomiehet tekevät rumia merkkejä vanteelle. Vanne muuttuu huononnäköiseksi (on vaikeampi puhdistaa ja arvo laskee) ja vaatii ehkä minun omia korjaustehtäviä.
Olen kyllä sanonut omat mielenpiteeni. - ja vaihtanut huoltopaikan. Usein ovat nuoria poikia tehneet rengastöitä, ja ei osanneet tehdä mp-rengastöitä.
Sen lisäksi on ollut vääriä koneita ja lisätarvikkeita mp-rengastöitä varten ja siksi on ollut vaikea saada hyvä lopputulos.
Joskus olen kaupassa saanut vanhoja mp- (kovia) ja autonrenkaita, myöskin vaikka olen tilannut tuoreita renkaita tilaushetkellä. ( Kovia kestää hyvin - saa ajaa paljon km.
Käytetyn renkaan kaupassa täytyy varoa; Myyjä lupaa usein puhelimessä paljon, olen huomannut traktori- ja muissa maatalouskoneiden rengaskaupoissa varsinkin jos on ollut kiireellisiä hetkiä. Ja vääränkokoisia sisärenkaita olen ehtinyt saada asennettuja- jotka ovat vaatineet korjauksia myöhemmin. Nykyään en osta käytettyä tavaraa näkemättä tavaran ( -jos on yli 100 -200 eur). Ehkä myyjät näkee huonosti

"Tuntematon´` rengasmerkki - olen lopettanut ostamaan näitä halvempia - ei kannata .. Esim kun ostin SPEEDWAYS trakt. takarengas 14 tuuman Intiasta tehty Nylon rungolla. Kylmässä säässä oli huono. -Ajoneuvo alkoi hyppää ajaessa tiellä.
MOTO GUZZI LEMANS - 91 takarenkaalle jouduin kerran käyttämään kulmahiomakoneen - muuten rengas ei olisi mahtunut paikalle. Rengas oli CONTINENTAL TKV 12 130/80 - 18 Tubeless Germaniasta valmist. 1602.
Työn laatu on tärkeä : RENGASHUOLTOMIES pitäis myös jaksaa puhdistaa renkaan/vanteen asennustyön jälkeen. Ehkä ei oo sopivia TYÖKALUJA