Kirjoittaja Aihe: Bensaa  (Luettu 5671 kertaa)

TunturiTT

Vs: Bensaa
« Vastaus #15 : Lokakuu 04, 2011, 22:16:26 ip »
Uurainen on sieltä Espoosta katsoen Ralli-pitäjästä vähän pohjoiseen ja vasemmalle. Keskeinen Suomi siis.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Marko

« Vastaus #16 : Lokakuu 05, 2011, 09:07:43 ap »
Eikös joissan asemilla ole semmoinen käytäntö, että motoristi ei saa mennä kassalle maksamaan kypärä päässä? tai ainakin paheksuvasti katsovat, jos näin tekee.. muistelisin tämmöisestä joskus kuulleeni.

Männäkesänä Itävallassa autoa tankatessa tuli vastaan semmoinenkin asema, että vanhempi herrasmies tuli tankkaamaan, olis halunnut katsoa pissapojan ja öljytkin, mutte ei niin uudesta kiesistä tarvi.. tankattuaan antoi minulle lapun joka piti palauttaa kassalle, jos olin tyytyväinen palveluun ja euron sai myös palvelusta antaa kassalle. Mielelläni annoin.

Ekku

« Vastaus #17 : Lokakuu 05, 2011, 10:06:06 ap »

Uuraisillahan on kanssa palveluhuoltoasema. Sieltä saa myös kotiruokaa.
Uuraisilla ??
Mihnä kuhna vituh....kröh-kröh.
Mihnä kuhna se o?  Se uuraine ?
Onks se johnaki Turkkuse suunnas ?

Porukka kyllä löytänee Uuraisenkin, kun löytävät kokoontumisajoihin vaikka minne "Iiron käkkärään"... :)

Eihän tuo iso paikka ole, kun täällä entisen Jyväskylän maalaiskunnan puolella on  yleisiä sanontoja : "mennään ulkomaille Uuraisille" tai "mennään Uuraisille katsomaan kun ruoho kasvaa".

Mulla on varastotilaa vuokrattuna siinä Uuraisten syrjäkylällä, joten keväällä kun menee hakemaan pyöriä talvisäilöstä, niin ensimmäinen tankkaus ja ilmanpaineiden tarkistus tulee tehtyä Uuraisten huoltiksella.

motomatti

« Vastaus #18 : Lokakuu 05, 2011, 11:22:02 ap »
Täällä sisäsuomessa asuva motoristi kun haluaa lähteä johonkin pohjoiseen tai itään ja välttää pääteitä niin reitti suuntautuu vääjämättä Multialle josta teitä haaraantuu eri suuntiin ja itään menevä kulkee Uuraisten läpi tehden Zetan.

Siitä yleensä taival jatkuu Hirvaskankaalle ja kantatie 69:lle. Siellä riittää taas vaihtoehtoja kuten kääntyminen Istunmäestä umpisavoon. Itse asiassa rupee ko. reitti jo vähän tympäistä. Vasta Rautalammilta kääntymällä viisaasti pohjoiseen pääsee oikeille maisemateille.Esimerkiksi Saikarin kautta Tervoon.

Yksi mielenkiintoinen "oikoreitti" Multialta Saarijärvelle on ajaa Multialta muutama kilsa Uuraisten suuntaan ja kääntyä vasemmalle "Sipilä". Siitä sompaillen joitakin maileja ja kääntymällä oikealle metsäautotielle. Reitin voi valita parista päävaihtoehdosta mutta kun sitkeästi jatkaa tulee vastaan tie 633. Metsävälillä voi tutustua myllymuseoon ja turvetuotantoon, ym peruselinkeinoihin metsätaloutta unohtamatta. Helposti säästyy turhauttava lenkki Uuraisten tai Pajupuron kautta. Eikä ole kameratolppia tai muuta hidastetta.

mm