Koetin selvittää asiaa itselleni ja pääsin tähän tulokseen:
”Dr.John” –pytyt,
Daytona 90 x 78 mm, 992 ccm, 93 hv, ruisku, 4V, 5 vaihdetta, 223 kg (1991-1996)
V10 Centauro, 90 x 78 mm, 992 ccm, 95 hv, ruisku, 4V, 5 vaihdetta, 224 kg (1996-1999)
”Calin pytyt”,
Sport 1100, 92 x 80 mm, 1064 ccm, 90 hv, kaasuttimet, 2V, 5 vaihdetta, 232 kg (1994-1996)
V11 Sport, 92 x 80 mm, 1064 ccm, 90 hv, ruisku, 2V, 6 vaihdetta, 230 kg (1999-2005)
"Uusi":
Griso 8V, 95 x 81,2 mm, 1151 ccm, 110 hv, ruisku, 4V, 6 vaihdetta, 227 kg (2006=>
Rungon osalta: Daytona, Sport 1100, Centauro: kromi-molybdeeni -keskusputkirunko, V11: keskusputkirunko suorakaide-teräsputkea. Tuntuu siis että Daytona ja Centauro olivat "teknisesti" arvokkaimmat Guzzit?
Mitenhän tuo 5 -vaihteinen vaihteisto eroaa calin vaihteistosta, ulkokuori sama mutta eri välitykset ? 6 -vaihteisesta taisi joku täällä kirjoittaa että paras vaihteisto ennen "nykypyöriä". Muistan myös lukeneeni että Daytonaan kehitetty (oli käsittääkseni käytössä aina V11 sarjan loppuun) kevennetty vauhtipyörä oli kevyin mitä sarjavalmisteisissa käytettiin (poislukien 1-levyiset). Kolikon kääntöpuoli on sitten kovempi rämmellys kytkinkahva vedettynä: ääni pääsee paremmin ulos... On muuten arvokas, pelkkä vauhtipyörä (terästä) n. 500€.