Kirjoittaja Aihe: Isolohkon 5-vaihteinen laatikko  (Luettu 4140 kertaa)

egon

Isolohkon 5-vaihteinen laatikko
« : Syyskuu 05, 2011, 11:01:39 ap »
Alkaa vanhuus vaivata vanhaa lootaa. Ainakin viitosen pyörät menee uusiksi mutta myös ryhmäpyörä/kytkinakselin yksinäinen pari alkaa osoittaa kariesta. Askin kuoret on ehjät ja paljon siinä on varmaan hyvää muutakin. Miten on kokemus, kannattaako etsiiä kokonainen hyvä käytetty vaihteisto vai onko järkisyitä hankkia uusia kaluja vanhan kuoren sisään? Ryhmäpyörä on sen näköinen osa, että uuden sellaisen hintalapussa on varmaankin suuri numero.

egon

motomatti

Vs: Isolohkon 5-vaihteinen laatikko
« Vastaus #1 : Syyskuu 05, 2011, 17:12:10 ip »
Toisaalta ja toisaalta...

Uusien osien ostamisen jälkeen tietää mitä loorassa on ja kun itse tekee saa sellaista kun tulee.
Käytetyn laatikon kanssa on aina riski. Se voi olla samalla tai toisenlaisella tavalla rikki tai ainakin kulunut. Kumpi sitten loppujen lopuksi tulee kalliimmaksi on tuurista kiinni.

Itse vertaisin riskiä pyörän käyttötarkoitukseen. Onko se ainoa käyttöpyörä taloudessa vai keräilykappale tallin perällä. Jos on tarkoitus ajaa paljon niin kyllä kunnon remontti uusine laakereineen puoltaa paikkaansa. Menisi se raha kuitenkin välirahaksi jos pyörä pitäisi vaihtaa ajokuntoisempaan.

mm

MotoJussi

« Vastaus #2 : Syyskuu 05, 2011, 19:20:10 ip »
Alkaa vanhuus vaivata vanhaa lootaa.

paljonko on kilometrejä?

egon

« Vastaus #3 : Syyskuu 06, 2011, 08:37:47 ap »
Neljännelle kierrokselle lähti matkamittari kesällä. Mittarinvaijeri on välillä ollut poikki aika pitkiäkin aikoja joten tarkkaa lukemaa en tiedä. Missä kohdassa Eurooppaa on käyteyt laatikot?

BMW

« Vastaus #4 : Syyskuu 06, 2011, 09:56:22 ap »
Reboot Guzzi Spares Ranskassa näyttäs myyvän isolohkon laatikoita 250,00-400,00 punnan hinnoissa. On hyvä ja luotetteva putiikki. Oon sieltä tilannu itelle ja kavereille aika paljo kaikenlaista. On englantilainen kaveri joten lontoonkielellä toimii.

MotoJussi

« Vastaus #5 : Syyskuu 08, 2011, 14:37:45 ip »
Reboot Guzzi Spares Ranskassa näyttäs myyvän isolohkon laatikoita 250,00-400,00 punnan hinnoissa. On hyvä ja luotetteva putiikki. Oon sieltä tilannu itelle ja kavereille aika paljo kaikenlaista. On englantilainen kaveri joten lontoonkielellä toimii.
rebootille pisteet multakin. Hyvin on palvellut.

egon

« Vastaus #6 : Syyskuu 09, 2011, 08:30:25 ap »
Viiteensataan lupasivat härmään sellaisen lootan johon on katsottu sisään ja käyttökelpoiseksi todettu. Ei taida pääsät palkoille jos vanhaan laittaa laakerit, ryhmäpyörä, kytkinakselin pyörän ja viitosvaihteen parin? Otan tietenkin täkäläisiäkin tarjouksia vastaan jos jollekin on jäänyt osasia yli projekteista.

motomatti

« Vastaus #7 : Syyskuu 09, 2011, 09:10:13 ap »
Kuulostaa hyvältä. Otitko mallikohtaisen lootan tähtäimeen vai vaan jonkin tyypin niistä. Voi olla hieman eri välityssuhteet. Uudemmassa todnäk pidemmät. Siitä ei liene haittaa ja on taloudellisempaakin jos vain vanha mylly jaksaa vääntää.

Itse olen kiinnostunut pelkästä vaihteiston ehjästä kotelosta. Että jos raaskit luopua.

mm

TunturiTT

« Vastaus #8 : Syyskuu 09, 2011, 12:22:24 ip »
Jos on pidemmät välitykset, niin sitten ajellaan pienemmillä vaihteilla. Siksihän siellä on niitä pykäliä.

Jos sattuu käteen Jackalin laatikko, niin nelonen ja vitonen on aika turha pari arkiajossa. Nelosella ajelen yleensä 70-> ja vitosella tasamaalla 90-> ja vaihtelevasssa ajossa 100+ ja yli nopeuksilla.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

egon

« Vastaus #9 : Syyskuu 09, 2011, 13:53:12 ip »
Pitää lähiaikoina uskaltaa tirkistää lompakkoon ja tuumia miten paljon ajohaluja on tälle syksylle jäljellä. Katsotaampa sitten jääkö osia yli.