Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Tervetuloa,
Vieras
. Ole hyvä ja
kirjaudu
tai
rekisteröidy
.
1 tunti
1 päivä
1 viikko
1 kuukausi
Ikuisesti
Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Uutiset:
KERHON PÄÄSIVU:
https://www.guzziclub.fi
Etusivu
Ohjeet
Kirjaudu
Rekisteröidy
Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
»
Yleinen keskustelu
»
Tekniikkapalsta
»
L-Twin tulikin Mandellosta
« edellinen
seuraava »
Tulostusversio
Sivuja: [
1
]
Kirjoittaja
Aihe: L-Twin tulikin Mandellosta (Luettu 2065 kertaa)
Camn
Viestejä: 2 583
L-Twin tulikin Mandellosta
«
:
Elokuu 30, 2011, 23:58:41 ip »
Jaa - kukaan ei ole tohtinut kertoa (tai ei ole sattunut silmiin täällä), että Bolognassa keksittiinkin pyörä uudelleen?
L-Twin olikin Carlo Guzzin idea: 250 ccm –kilpakoneesta tehtiin 500 kuutioinen kaksisylinterinen.
495 ccm, 68 x 68 mm, 44 hv. Isle of Man voitto 1935. Tuotannossa 1933-35 ja 1946-47.
Kirjattu
V11 - it defines you.
TunturiTT
Viestejä: 11 408
Vs: L-Twin tulikin Mandellosta
«
Vastaus #1 :
Elokuu 31, 2011, 07:39:31 ap »
Eli Triumphin kolmoset on myös kopioita Italiasta? Guzzihan on kilpakoneissa koneillut lähes kaikki moottorikonfiguraatiot; rivi kolme, rivi neljä, pitkittäin, poikittain jne jne..
Kirjattu
Hyvä pyörä, parempi mieli.
Vierailija
Viestejä: 1 671
Vs: L-Twin tulikin Mandellosta
«
Vastaus #2 :
Elokuu 31, 2011, 09:50:40 ap »
Ei kai numeroiden keksimistä voi kenenkään tietyn piikkiin laittaa - 1, 2, 3, 4, 5 jne. eivät ole Guzzin keksimiä vaikka ko. firma niitä käyttikin.
Moottoritekniikassa melkein kaikki on keksitty jo 1800-luvun lopulla.
Kirjattu
Emeritus-guzzisti
Tulostusversio
Sivuja: [
1
]
« edellinen
seuraava »
Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
»
Yleinen keskustelu
»
Tekniikkapalsta
»
L-Twin tulikin Mandellosta