Kirjoittaja Aihe: Latausjännite  (Luettu 9101 kertaa)

egon

  • Viestejä: 973
Vs: Latausjännite
« Vastaus #15 : Lokakuu 29, 2011, 16:35:09 ip »
Exide on nyt ollut Brevassa kaksi kesää ja toimii vielä hyvin. Edellinen oli Yasa ja se loppui yhden kauden jälkeen. Asiantuntija kysyi, että kyllä kai latasit Yasaa pikkulaturilla enne käyttöönottoa, johon vastasin, että en. Heti kun saatiin pyörä tulille lähdettin ja oltiin kolme viikkoa kateissa. Asiantuntija sanoi, että "siinäs näet".

Paras on ollut Millessä Prestolite, joka oli 7 kautta ja sitten mykistyi 100% :sti ilman mitään ennakkovaroitusta. Varta siinä on nyt ollut ehkä viitisen vuotta ja toimii hyvin edelleen. Traktoriin ostin säästäväisyys syistä Biltemasta akun kuukausi sitten ja nyt jo kaduttaa.

 

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: Latausjännite
« Vastaus #16 : Lokakuu 29, 2011, 17:22:19 ip »
Centaurossa samalla akulla mennään jo toista vuosituhatta hyvän matkaa samalla akulla. Alkuperäinen pelasi kolme kesää moitteitta ja lopetti kerrasta Mäntän Linja-autoaseman pihaan. Molemmissa luki päällä Moto Guzzi. Eka oli amerikkalainen, tää toistaiseksi toinen italialainen.

Viime keväänä hain halvimman löytämäni akun Brevaan. Hapotin sen itse mukana seuraavalla happosatsilla. Sitten, käyttöohjeen mukaan, hitaalla latauksella täyteen. Kesä meni hyvin. Jos ensi keväänä on pienintäkin nikottelua niin suuntaan jälleen halpisakkukauppaan takuun merkeissä. Merkki on Euroglobe. Siitä oli jo aiemmin juttua. Maahantuojana ja jälleenmyyjänä toimii Broman Group. (AD-Varasosat, Motonet)

mm

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Vs: Latausjännite
« Vastaus #17 : Lokakuu 29, 2011, 18:21:48 ip »
Voihan se Odyssey olla hyvä akku, mutta esim. Exidejä saa sen hinnalla 5-6 kpl.
Vartaa en kyllä enää osta - ja nekin ovat joskus olleet laatuakkuja. Onkohan Yuasa mennyt samaa rataa?
Emeritus-guzzisti

Bhill

  • Viestejä: 263
Vs: Latausjännite
« Vastaus #18 : Lokakuu 29, 2011, 19:17:59 ip »
No mä en ajattele tuolla tavalla. Pari vuotta vanhalla Yasalla kävi pari kertaa, että lähdön hetkellä oli akku tyhjä. Siinä sitten odoteltiin pari tuntia, että laturi kerkes antamaan virtaa sen verran, että päästiin reissuun. Oli pyörä seissyt pari viikkoa kummallakin kerralla. Kiirekin olis ollut. Kerran laivasta tuupattiin käyntiin. Muutaman kympin säästöä ei silloin ajattele. Aina ihmettelen yhtä paljon, kun porukka ei raaski ostaa kymppitonnin pyörään 145 € akkua tai ostaa 20 000€ autoon pinnoitetut renkaat. No on sitä monta muutakin asiaa mitä en ymmärrä. Mm. nainen, jääkiekko ja Harley Davidson kuuluu siihen sarjaan.
V11 Sport

Guzzr

  • Viestejä: 672
Vs: Latausjännite
« Vastaus #19 : Lokakuu 29, 2011, 19:29:07 ip »
Paljonko pitäis volttimittari näyttää (ennenkuin painaa starttinappia) että jännite riittää moottorin starttitoimintaan?                                 Nykyään ei oo edes moott.pyör. volttimittareita alkuper.varusteena uusilla mpyörillä.
Onko volttimittareita  nykypäivän MOTO GUZZEILLA.?


Viimeksi ostin Varta  ja edell.kerta Energie akut. -saa nähdä kestävyyttä.

Muuten nä volttimittareiden hinnoissa ovat suuria eroja , jos haluaa ostaa. Tänään olis ollut hyvää jos 600 CB F:llä olisi ollut mittari -poika olis huomannut heti - nyt moottori ei lähtenyt käyntiin. Poika ei ole ajanut 4-5 viikon aikana.

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Vs: Latausjännite
« Vastaus #20 : Lokakuu 29, 2011, 20:58:42 ip »
No mä en ajattele tuolla tavalla. Pari vuotta vanhalla Yuasalla kävi pari kertaa, että lähdön hetkellä oli akku tyhjä. Siinä sitten odoteltiin pari tuntia, että laturi kerkes antamaan virtaa sen verran, että päästiin reissuun. Oli pyörä seissyt pari viikkoa kummallakin kerralla. Kiirekin olis ollut. Kerran laivasta tuupattiin käyntiin. Muutaman kympin säästöä ei silloin ajattele. Aina ihmettelen yhtä paljon, kun porukka ei raaski ostaa kymppitonnin pyörään 145 € akkua tai ostaa 20 000€ autoon pinnoitetut renkaat.<snip>

Onhan se niinkin. Mutta kun suht.koht. kalliilla akulla käy just noin niin mieliala on just semmoinen kuin kirjoitat. Ei mulla niin huonoa akkua ole ollut ikinä missään kun se Varta oli. >:(

Muuten: Odyssey = odysseia eli Odysseuksen harharetki - onko nimi enne?  ;)
Emeritus-guzzisti

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: Latausjännite
« Vastaus #21 : Lokakuu 29, 2011, 21:51:38 ip »
Kyllä kaikissa uusissa Guzzeissa on volttimittari. Ohjekirja sanoo: jos akkujännite putoaa starttauksen aikana alle 9,5 voltin on käynnistyminen epätodennäköistä.

mm

Guzzr

  • Viestejä: 672
Vs: Latausjännite
« Vastaus #22 : Lokakuu 30, 2011, 12:19:30 ip »
 Mietteitä:
1. Poika ruuvasi tänään akun pois 600-m.pyörästä. Hän mittasi käsimittarilla 12,4 V. Voi olla että jännite laskee paljon starttihetkellä, varsinkin pienellä akulla ja huonossa kunnossa oleva.

2. Ehkä OSTOhetkellä akun ostohintaan vaikuttaa myös paljonko mp liikkuu kesän aikana. Esim. minun veter.-mp Energie-akulla varustettuna oli tänä kesänä vain 2 kertaa liikenteessä. Kuva vet/museopyörästä liit.

kaide

  • Viestejä: 1 141
  • Rookie_1977
Vs: Latausjännite
« Vastaus #23 : Lokakuu 30, 2011, 12:52:39 ip »
Se paljonko akun napajännite laskee startin aikana, riippuu siitä paljonko joutuu sahaamaan ja minkälaista vastusta puristustahti edustaa. Nelipyttyisessä puristustahdin vaikutus on pieni, koska samalla kierroksella niitä tulee vain yksi. Esim kuussatasen kohdalla 150cc:n verran. Kaksipyttyisen tonnisen starttimoottorin pitää voittaa 500cc:n pytyn musertava puristuspaine. Jos seosta ei satu olemaan alussa tarjolla käynnistymistä varten sopivasti, pitää startin pyöritystä jatkaa, jolloin akulta vaaditaan enemmän kapasiteettiä riittävän jännitteen ja imun ylläpitämiseksi.
Forza Moto Guzzi!