Olen ajanut Guzzeilla seuraavasti:
Nevada 1999: 36´000 km. Noiden normaalien kulutusosien lisäksi ainut känkkäränkkäasia oli nopeusmittarin anturi. Sen idea oli / on hyvä, mutta anturin laatu onneton. Lataussäädin hajosi jossain vaiheessa. Akun jouduin uusimaan kertaalleen.
Stone 2002: 56´000 km. Normaalit huollot. Kaasuvaijeri katkesi kesken matkan. Etupäähän laakerit kerran vaihdettu ennaltaehkäisynä.
EV 2004 9000 km: Normaalit huollot. Pa-filtteriin syntyi syöpymäreikä ja alkoi vuotamaan.
Special 2008 nyt 62´000 km: Normaalit huollot. Takalaakerit mennyt kertaalleen ja se kuuluisa bensaletkujuttu.
Ajelu ollut kaikenkaikkiaan hyvin huoletonta. Ehkä siitä johtuen, että huollot on tehty ( keväällä erityisesti ) huolellisesti ja aina ajoissa. Olen vaihtanut merkkivalot LED´eihin ( kun kerran en älynnyt pa-valon pimentyneen... ) ja muut polttimot keväisin.
Summasummarum: En tiedä Moto Guzzissa olevan mitään erityistä heikkoa / huonoa / silmälläpidettävää kohtaa, joka aiheuttaisi murhetta. Kilsat ovat olleet huolettomia. Ehkä siitäkin johtuen, että pyörissäni on ollut vain max. 100´000 km mittarissa.
Ja ihan muuta asiaa: Trippimittarin nollaustappi oli katkennut. Edellisissä Caleissa piti purkaa koko mittaritsydeemi, jotta sai tyngän pois. No, siitä oppimneena purin eilen puoli etupäätä todetakseni, että tappi onkin kiinni pienellä keskiöruuvilla, eikä tarvitse purkaa mitään...Näin se tekniikka osaamisen ohella kehittyy...Uusi tappi maksoi reilun kympin Piikkiössä.