Kirjoittaja Aihe: 2000-luvun Moto Guzzien kulutusosien vaihtaminen..  (Luettu 4903 kertaa)

Guzzr

  • Viestejä: 672
2000-luvun Moto Guzzien kulutusosien vaihtaminen..
« : Heinäkuu 24, 2011, 18:29:56 ip »
Olis kiva saada tietoja näistä "uusista" Guzzeista:
1.
Mitkä liikkuvia osia tavallisesti ja myöskin harvemmin pitää uusia/vaihtaa nykykardaani Moto Guzzissa?
(paitsi suodattimet, öljyt, tulpat ja jarruosat)  - ennenkuin kardaaniviat tulevat.
2. Koska tulevat kardaaniviat nykyään?

Olis hyvää  tietää jos esim. Moto Guzzi Rallissa olisi sopiva mp "Myytävänä kyltillä `.

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: 2000-luvun Moto Guzzien kulutusosien vaihtaminen..
« Vastaus #1 : Heinäkuu 24, 2011, 18:45:41 ip »
Paha kysymys. Mulla on kokemusta CARC-nyky-Guzzista niin vähän että mitään isompaa vikaa ei ole tarvinnut korjata jos ei lasketa hirvikolaria viaksi. Kyseessä Breva 1100. Muutama akkuun liittynyt sähköhäiriö on ollut. Ajettu vähän vaille 70000 vasta.

Ehkä joku sellainen voisi valottaa osien kestävyydestä jotain joka olisi ajanut 2000-luvun Guzzilla 150000 - 200000 kilometriä.

Suomi24-keskustelupalstalla ehkä tietäisivät paremmin ja enemmän... ::)

Vanhemmista Guzzeista saamani kokemus on edesauttanut mahdollisuutta olla edelleenkin Guzzin omistaja. Jopa useiden.

mm


TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: 2000-luvun Moto Guzzien kulutusosien vaihtaminen..
« Vastaus #2 : Heinäkuu 24, 2011, 22:53:38 ip »
Onko Carc-haarukkapyörässä muuten saman kokoinen kardaanin ristikko, kuin Tonti-runkoisissa?
Hyvä pyörä, parempi mieli.

TimoEv

  • Viestejä: 2 171
  • Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Vs: 2000-luvun Moto Guzzien kulutusosien vaihtaminen..
« Vastaus #3 : Heinäkuu 25, 2011, 09:20:00 ap »
Olen ajanut Guzzeilla seuraavasti:
Nevada 1999: 36´000 km. Noiden normaalien kulutusosien lisäksi ainut känkkäränkkäasia oli nopeusmittarin anturi. Sen idea oli / on hyvä, mutta anturin laatu onneton. Lataussäädin hajosi jossain vaiheessa. Akun jouduin uusimaan kertaalleen.
Stone 2002: 56´000 km. Normaalit huollot. Kaasuvaijeri katkesi kesken matkan. Etupäähän laakerit kerran vaihdettu ennaltaehkäisynä.
EV 2004 9000 km: Normaalit huollot. Pa-filtteriin syntyi syöpymäreikä ja alkoi vuotamaan.
Special 2008 nyt 62´000 km: Normaalit huollot. Takalaakerit mennyt kertaalleen ja se kuuluisa bensaletkujuttu.

Ajelu ollut kaikenkaikkiaan hyvin huoletonta. Ehkä siitä johtuen, että huollot on tehty ( keväällä erityisesti ) huolellisesti ja aina ajoissa. Olen vaihtanut merkkivalot LED´eihin ( kun kerran en älynnyt pa-valon pimentyneen... ) ja muut polttimot keväisin.

Summasummarum: En tiedä Moto Guzzissa olevan mitään erityistä heikkoa / huonoa / silmälläpidettävää kohtaa, joka aiheuttaisi murhetta. Kilsat ovat olleet huolettomia. Ehkä siitäkin johtuen, että pyörissäni on ollut vain max. 100´000 km mittarissa.

Ja ihan muuta asiaa: Trippimittarin nollaustappi oli katkennut. Edellisissä Caleissa piti purkaa koko mittaritsydeemi, jotta sai tyngän pois. No, siitä oppimneena purin eilen puoli etupäätä todetakseni, että tappi onkin kiinni pienellä keskiöruuvilla, eikä tarvitse purkaa mitään...Näin se tekniikka osaamisen ohella kehittyy...Uusi tappi maksoi reilun kympin Piikkiössä.


TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: 2000-luvun Moto Guzzien kulutusosien vaihtaminen..
« Vastaus #4 : Heinäkuu 25, 2011, 09:40:29 ap »
Ilmenikö nuo takalaakerit jotenkin ajossa, vai huomattiinko renkaan vaihdon yhteydessä?
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Guzzr

  • Viestejä: 672
Vs: 2000-luvun Moto Guzzien kulutusosien vaihtaminen..
« Vastaus #5 : Heinäkuu 25, 2011, 17:50:47 ip »
 ja Lisää, lisää kokemuksia  osien vaihtamisesta  nykyMGuzzieilla. (mun vanhan  guzzin merkintöjä korjaus- kirjassa ovat noin 50 kpl  noteerauksia.)

Summu

  • Viestejä: 348
Vs: 2000-luvun Moto Guzzien kulutusosien vaihtaminen..
« Vastaus #6 : Heinäkuu 25, 2011, 18:03:45 ip »

 Olen vaihtanut merkkivalot LED´eihin ( kun kerran en älynnyt pa-valon pimentyneen... )

Mistä noita saa, mikä tyyppimerkintä ja paljonko maksaa?

TimoEv

  • Viestejä: 2 171
  • Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Vs: 2000-luvun Moto Guzzien kulutusosien vaihtaminen..
« Vastaus #7 : Heinäkuu 25, 2011, 18:15:09 ip »
Laakerijutun kirjoitin seikkaperäisesti Il Falconen tammikuu 2011 -lehdessä.
Ledi löysin Motonetin piikistä. Valmis ledpolttimo, jossa oikea kanta, joten "heittämällä" meni paikalleen.
Maksoivat muistaakseni 4,95 € / 2 kpl paketti.

juki

  • Viestejä: 2
Vs: 2000-luvun Moto Guzzien kulutusosien vaihtaminen..
« Vastaus #8 : Heinäkuu 28, 2011, 16:38:10 ip »
laakeri  ym kokemuksia california special sport vuosimallia 2002. kerkesin ajaa pyörällä rapiat 120000 km, ennen vaihtoa norgeen. vuonna 2003 hajosi taka-akselin laakeri juhannuksena lapin reisulla. vuonna 2004 hajosi taka-akselin laakeri lapin reissulla näiden kokemusten jälkeen vaihdatin laakerit aina renkaan vaihdon yhteydessä. vuonna 2006 kroatian reissulla alkoi tankki vuotamaan (tankkiin oli tullut ilmeisesti resonanssi halkeama). ostin putiikista tahnamaista super epoksia ja parin viikon matkan aikana jouduin korjaamaan tankkia kaksi kertaa, yankkia myös hitsattiin pari kertaa, mutta ongelma poistui vasta kun löysin piikkiöstä samanlaisen tankin. muuten guzzi hyrräsi kuin kissa kaikilla pitkillä ulkomaan reissuilla. luottamus aika korkealla guzzi vie ja tuo kotiin