Kirjoittaja Aihe: Guzzi kuume!!!  (Luettu 23128 kertaa)

petes

  • Viestejä: 15
Vs: Guzzi kuume!!!
« Vastaus #30 : Heinäkuu 23, 2011, 16:49:59 ip »
No niin ei taas tällä äijällä kauan nokka tuhissut! Ku on pakko saada!!
Tällänen on nyt sit ostettu, näkemättä, kokeilematta, kuulematta teitä ainoastaan hyvässä uskossa että on hyvä?



Mittarissa reilut 33000, vm 1976 Convert, ollut sokeella papilla saaressa ;D.
Kuvissa ainakin näyttää musta hyvältä.
Pyörä löytyi Hollannista deeleriltä joka myy vanhoja pyöriä.
Hinta oli kohdallaan ja kuljetus hoitu Suomeen eli pakko oli tehdä kaupat.
Ja Converthan oli se mun eka ehdokas. Jotenkin mua vaan kiehtoo toi automaatti.
Ainoo vika mitä mä huomaan on et puuttuu penkin "takarauta".
Tuolla vähän lisää kuvia:
http://s184.photobucket.com/albums/x255/kt6877/Moto%20Guzzi%20Convert%201976/


TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Guzzi kuume!!!
« Vastaus #31 : Heinäkuu 24, 2011, 00:20:53 ap »
Hieno peli on!
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 492
Vs: Guzzi kuume!!!
« Vastaus #32 : Heinäkuu 24, 2011, 01:32:57 ap »
Nyt kyllä hieman kade on olo. Yömyssy tuplana pitää ottaa.

mm

Guzzr

  • Viestejä: 672
Vs: Guzzi kuume!!!
« Vastaus #33 : Heinäkuu 24, 2011, 18:36:58 ip »
Hieno Guzzi .  Toivomme että oli onnistunut kaupanteko ja että mp pelaa hyvin. Takarauta on mahdollista valmistaa jos ei voi ostaa. Itse tein metalliverstaan kautta GL 1000:selle. - ja samoin etuspoilerit kaatumaraudalle.

BMW

  • Viestejä: 338
Vs: Guzzi kuume!!!
« Vastaus #34 : Heinäkuu 24, 2011, 21:54:13 ip »
Toi on hieno! Tahtois kans tommosen jos ei kotoinen rahastonhoitaja ois sitä mieltä että näitä on jo tarpeeks.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Guzzi kuume!!!
« Vastaus #35 : Heinäkuu 25, 2011, 08:33:40 ap »
Minuakin kiinnostaa tuo automaatin toiminta.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 492
Vs: Guzzi kuume!!!
« Vastaus #36 : Heinäkuu 25, 2011, 10:19:38 ap »
Suurimmat erot perusmalleihin: Öljykylvyssä toimiva monilevykytkin, öljysäiliö ja jäähdytin turpiinin jäähdyttämiseksi, kaksi mekaanista vaihdetta ja mäkilukko.

Tietääkseni turbiinia vahvistettiin jossain vaiheessa mutta kannattaa tutkia että onko päivitetty kyseiseen pyörään jossa todennäköisesti, tehtaalta lähtiessään on ollut vanhempi versio.
Korjaamokäsikirjojen kuvissa ei ole eroja eri vuosimalleissa. En tosin ole selvittänyt onko varaosanumero vaihtunut.
Momentinmuunnin (turbiini, engl. converter) on Sachs -merkkinen saksalaistuote.
Onko alkuperäinen "mäkilukko" vielä kunnossa? Sivutuen pitäisi käyttää jarruja kun pyörän paino on sivutuella.

Varaosaluettelo löytyy Gruppon linkkilistasta kuten myös korjaamokäsikirja.

mm

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Guzzi kuume!!!
« Vastaus #37 : Heinäkuu 25, 2011, 10:22:05 ap »
Riittääkö tuossa koneessa papu lähteä liikkeelle pitkällä välityksellä? Vai polttaako se kytkimen/lämmittääkö turbiiniöljyn?
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 492
Vs: Guzzi kuume!!!
« Vastaus #38 : Heinäkuu 25, 2011, 10:43:21 ap »
Kirkonkylälle ja mutkapätkälle pikkupykälä ja maantielle kakkonen pesään. Vaihdetta voi vaihtaa vauhdissa. Ei polta, tarinan mukaan, ainakaan sitä kakkosversion turbiinia. Omaa kokemusta ei ole mutta onhan noita näkynyt liikenteessä. Jäsenistössäkin lienee ainakin yksi sellaisen omistaja.
Monilevykytkin on hyvin samantapainen joita näkee japanianpyörissä.

mm

Jullu

  • Viestejä: 29
Vs: Guzzi kuume!!!
« Vastaus #39 : Heinäkuu 25, 2011, 14:52:34 ip »
Onneksi olkoon, Convert on hieno ja erikoinen pyörä. Aikoinaan kauan kauan sitten sellaisen rakensin/entisöin. Taisi olla silloin Suomen ensimmäinen.
Kuvien perusteella pyörä on kohtuullisen alkuperäinen. Äkkiä katsoen puuttuu tai on vaihdettu:
- Takajalkatapit ei alkuperäiset
- Puuttuu kaatumaraudassa olevat tööttien yläpuoliset "tuulilipat"
- Äänenvaimetimet ei alkuperäiset.
- Peilit ei alkuperäiset.
- Tangon sähkökytkimet näyttäisivät olevan uudenpaa mallia. Pitäisi olla tyyppiä T850 - LeMans 1 ja 2.
- Etujarrun säiliö näyttäisi olevan kantikas, pitää olla vanhempaa, pyöreää mallia.

Convertilla ajaminen on rauhallisen miehen touhua. Mikään raketti se ei ole. Ehkä eniten totuttelua vaatii jatkuva tunne "kytkimen luistamisesta". Mitä se turbiini tietysti tekeekin.
Vaihteiston ykköspykälää ei oikeastaan tarvitse mihinkään. Ajelin aikoinaan paljon myös sivuvaunun kanssa ja silloinkin riitti normaaliin ajoon ja liikkeelle lähtöön kakkonen.
Käytössä täytyy myös muistaa että vapaavaihdetta ei ole. Jos konetta esim. lämmityskäyttää paikallaan pitää kytkinkahva olla pohjassa. Muuten pyörä on innokkaana lähdössä liikkeelle.

Mulla on myös Convertin alkuperäinen tehtaan korjaamokäsikirja ja taitaa löytyä kopio ranskankielisestä myyntiesitteestäkin. Ja ainakin yksi käytetty kaatumaraudan "tuulilippa".

Terveisin Juha

petes

  • Viestejä: 15
Vs: Guzzi kuume!!!
« Vastaus #40 : Heinäkuu 25, 2011, 20:43:17 ip »
Kiitti taas kommenteista.
Ku vaan sais sen äkkiä...

Jullu jos ne osat kirja myynnissä niin kiinnostusta olis ostaa ne. Laita vaikka PM:ää

petes

  • Viestejä: 15
Vs: Guzzi kuume!!!
« Vastaus #41 : Elokuu 13, 2011, 16:58:44 ip »
POSTI TOI !!!!!



Siinä se kotipihalla odotti kun tulin reissusta.
Oli tietty vähän pakattuna ja riisuttuna.
Näyttää muuten ihan hyvältä ilman tuulilasia?

Pyörä on ihan kuin myyjänkin kuvissa. Tietty maalin lohkeamisia ja hapettumia löytyy sieltä täältä.

Lähti käyntiin kertaa laakista ja automaatti tuntu toimivan.
Ei uskaltanut pitkälle kun en ole vielä saanut väliaikaisia kilpiä.

Onko pääkaupunkiseudulla jotain Guzzi huoltoa?
Tekis mieli käyttää jollain asiantuntialla joka katsois läpi et kaikki kunnossa ja pelaa niinkuin pitää.


petes

  • Viestejä: 15
Vs: Guzzi kuume!!!
« Vastaus #42 : Syyskuu 14, 2011, 23:08:35 ip »
Huolto tehty...Pelkkää hyvää sanottavaa oli pyörästä.
Vikoja: kolme pinnaa poikki takavanteesta, sähköinen bensa hana ei toimi ja jarru no hitto se käikäle siinä tangossa niin se... no se,
mut jokatapauksessa siitä oli joku kumi hajalla.

Hitto kävi säkä ja nyt jo kattelen toista pyörää!!!

ALi

  • Viestejä: 1 053
Vs: Guzzi kuume!!!
« Vastaus #43 : Heinäkuu 24, 2014, 14:25:55 ip »
Vanha topicci, mutta tämän V1000 Convertin testille sopiva:
( As published in Cycle Magazine, 1976 )
 (Sivu X = linkki artikkelista scannattuun kuvaan )
Sivu 1 ( johdanto )
Sivu 2 ( esittelyä )
Sivu 3 ( teknisiä yksityiskohtia )
Sivu 4 ( tekniset tiedot )
Sivu 5 ( koeajoa 1 )
Sivu 6 ( koeajoa 2 )
Sivu 7 ( yhteenveto pohdintaa )
Convert oli (itsellenikin yllätyksenä) aikanaan hyvin edistyksellinen ja monipuolisesti (modernisti) varusteltu.
"Keep It Simple . . . "   (-13 Bellagio)(-95 BMW K1100RS ja -13 Burgman 400. Ex Guzzit: -04 Nevada ja -88 V35 Florida)

GuzGuz

  • Viestejä: 1 573
Vs: Guzzi kuume!!!
« Vastaus #44 : Heinäkuu 24, 2014, 14:47:24 ip »
Kaikki Guzzit on tavallaan museopyöriä ilmajäähdytteisinä twineinä ja tulevat olemaankin jatkossa arvossa omanlaisinaan.
Convert on vielä äärimmäisen harvinainen, tuskin muutamaa enempää Suomessa?
Huollot kannattaa hoitaa itse kun helppoa.