Kirjoittaja Aihe: Guzzi kuume!!!  (Luettu 23116 kertaa)

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Guzzi kuume!!!
« Vastaus #45 : Heinäkuu 24, 2014, 14:57:08 ip »
Ihan mielenkiinnosta haluaisin Convertin koeajaa. Tuo automatiikka kiinnostaa.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 492
Vs: Guzzi kuume!!!
« Vastaus #46 : Heinäkuu 24, 2014, 19:53:13 ip »
Ei siellä Convertin laatikossa automatiikkaa ole. Kahdesta vaihteesta valitaan lähtiessä toinen sen mukaan missä olosuhteissa ajetaan: maantielle iso pykälä, kyläkierrokselle pieni. Veto välittyy perinteisen autotyyppisen öljytäytteisen turbiinin kautta ja on siten varsin mukautuva moottorin vääntömomentin suhteen. Turbiinissa ei ole suoraa kytkentää jolloin ei tapahtuisi turbiinin sisäistä luistoa. Silti varsin mielenkiintoinen tuttavuus ajolleen.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Guzzi kuume!!!
« Vastaus #47 : Heinäkuu 24, 2014, 21:49:56 ip »
Nimenomaan tämä momentinmuunnin kiinnostaa.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

lounliraider

  • Viestejä: 65
Vs: Guzzi kuume!!!
« Vastaus #48 : Heinäkuu 31, 2014, 23:29:54 ip »
V 1000 G5.  -82
Etsi tommonen niin on sitten Suomessa toinenkin  ;D

Nyt on pari viikkoa ollut tallissa V 1000 G5 -80, USA:n poliisiversio ja satulaa lukuunottamatta alkuperäinen.

NorgeGTL

  • Viestejä: 817
Vs: Guzzi kuume!!!
« Vastaus #49 : Elokuu 01, 2014, 09:42:37 ap »
En malta olla kommentoimatta tuota kysymystä omalta kohdaltani. Yksi MR-pyörä on ja kaksi odottaa. Yhtään niistä niistä ei ole entisöity ellei siksi lasketa muutamien osien vaihtamista parempiin eli siistimpiin tai sitten vaan ehjiin. Kaikki pyörät ovat sellaisia, joita itsellä on aikanaan ollut joko uusina tai melkein uusina. Ovat säilyneet pilaamattomina eli sellaisina kuin ne muistan ja ovat minulla olleet. Ovat malleina tosin sellaisia etteivät ole houkutelleetkaan rakenteluun mutta eivät ole käytössäkään rapistuneet.

Ymmärrän toki sen, että kaikkia ei pidä entisöidä alkuperäiseen kuosiinsa vaan kukin tekee omalleen mitä haluaa. Olisi kuitenkin mukava, että on olemassa niitä alkuperäisasuisiakin.

Miksi kaikki pitää entisöidä?

Stelvio ´12 & 650 NTX ´87 ynnä Cali EV ´04 ja naisen Stelvio ´08.
Ex. Norge ´07, Calit ´06 ja ´03 sekä Quota ´99

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Guzzi kuume!!!
« Vastaus #50 : Elokuu 01, 2014, 20:53:56 ip »
Säilymät on jees. Sellaista on mahdoton jäljitellä, täysentisöinti ei juuri mielikuvitusta vaadi (ellei kyseessä ole kuollut merkki tai n.satavuotias laitos).
Hyvä pyörä, parempi mieli.

NorgeGTL

  • Viestejä: 817
Vs: Guzzi kuume!!!
« Vastaus #51 : Elokuu 02, 2014, 09:45:53 ap »
Joskus entisöinniksi riittää yksinkertaisesti vain täydellinen ja perusteellinen puhdistus kuten K 75:ssäni.
Stelvio ´12 & 650 NTX ´87 ynnä Cali EV ´04 ja naisen Stelvio ´08.
Ex. Norge ´07, Calit ´06 ja ´03 sekä Quota ´99