En mainosta - kunhan mainitsen:
Rukka Merlin moottoripyöräilyasu
Gore-Tex Nahka
Nahan parhaat ominaisuudet yhdistyvät vedenpitävyyteen – kaikkiin sääoloihin
Ainoa kestävästi vedenpitävä, hengittävä nahka moottoripyöräilyasuihin
3-kerros Gore-Tex Pro Shell laminaatti, jonka ulkopuoli on 1,2 mm härännahkaa
Erittäin hengittävä, vettähylkivä nahka ei kastu! Sekä pitkävartiset TCX Gore-Tex saappaat ovat pitäneet vettä, koska varret mahtuvat nahkahousujen lahkeiden sisälle.. Saappaissa on taipuva, tuettu nilkka, vääntymistä estävät tuet ja varret suojaavat mahdollisimman ylös.
Koska olen tykästynyt tähän mopoilemiseen, niin ajelen näillä varusteilla TURVALLISESTI JA KASTUMATTA SUOMEN KESÄSSÄ

ja varsinkin nyt ei sadekelit häiritse yhtään, koska saan auton vasta elokuussa! Ajan Laviasta salille Poriin kolmasti viikossa satoi tai paistoi - se on aina yhtä mukavaa huidella mutkateitä menemään pahimpia lätäköitä väistellen..
Kesällä alla lyhythihainen ja -lahkeinen tekninen alusasu / alle +10 keleillä ohut tekninen lämpökerrasto + irtovuori - eikä muuta tarvitse!
Tuntuu avaruustekniikalta, mutta esim. Punkaharjulta tullessani edellisenä kesänä tietyöruuhkassa vähän väliä seistessä koneen jäähdytysnesteen lämpötila kohosi 128 asteeseen, mutta yli 35 asteen auringonpaisteessa ei ollut tukala olo vaikka nahkatakin vetoketju oli kiinni. Päästää kosteuden ulos, mutta ei sisälle! Viileä kesällä, mutta lämmin talviososuhteissa ja pitää taatusti vettä!!
Olen ajanut kahden tunnin siivun kovassa vesisateessa ja mistään ei tullut vesi iholle.
Valkoisen Schuberth S1 PRO kypärän tuuletusventtiilitkin toimivat ja visiiri oli tietysti auki. En kaipaa korvatulppia tällä kypärällä ajaessa ja nakupyörällä voi ajaa aika haipakkaa ilman, että pää tempautuu hartioilta

Käytän rukka GORE-TEX rystyvahvisteisia käsineitä kesälläkin, vaikka ne kieltämättä hiostavat meillä harvinaisissa yli 30 asteen helteillä.
Turvallisuustekijä tai ei - suljen kaikki vetoketjutaskut ennen starttia..
Ajovarusteissa ei kannata tinkiä - varsinkaan kun minullakaan on tuskin 30 vuotta enää ajokuntoa/nautintoa jäljellä

En ajele lyhyitäkään matkoja ilman ajovarusteita - keskustaan/kauppoihin on 1,8 km ja sitä varten on polkupyörä tai jalat tai auto sitten kun se on valmis

Viesti VIERAILIJALLE:
Nyt kun minulla on oikeat asusteet, niin nykäse hihasta seuraavalla tapaamisella - niin kyselen lisää tästä MS-aiheesta