Kirjoittaja Aihe: Tomtom Rider  (Luettu 2744 kertaa)

motoesa

• Vieras
Tomtom Rider
« : Kesäkuu 23, 2011, 11:24:30 ap »
Olen koittanut tomtom sivuilta saada selville, mutta vastausta ei löydy :-\ Utelis kun luonteeltani olen ja kun laitoin gutsiin navin paikalle heräsi kysymys moinen mieleen, siinä on akku joka kestää 5-6h normaali käytössä ja kun laitan sen latavaan mp telineeseen jossa on virta ajon aikana, sitten kun sammutan mopon, alkaako se taas ladata akkua kun lähden liikkeelle eli onko niin että se pitää akun ylilatauksessa vai alkaako se sitten vasta ladata kun akku on taas vajaa, ja mitä tuo tekee navin akulle? olisiko parempi ottaa johto auki ja laittaa sitten vasta lataus päälle kun akku on tyhjä ???

MakikEr

Vs: Tomtom Rider
« Vastaus #1 : Kesäkuu 23, 2011, 12:11:03 ip »
Hei,

Minulla on TomTom Rider 1 eli se "vanha versio". Siinä on virtaa tarjolla lataustelineestä jatkuvasti, mutta Rider on itsessään sen verran viisas, ettei lataa kuin silloin kun akku on vajaa eli latauksen tarpeessa. Kun akku on täysi, ja Rider telineessään, ottaa Rider tarvitsemasa virran telineestä, mutta ei lataa akkua jos tarvetta ei ole. Ihan viisas sinänsä, mutta tuo telineen mekaaninen toteutus on tietenkin täysin ala-arvoinen.

-MakikEr-

« Vastaus #2 : Kesäkuu 23, 2011, 12:55:53 ip »
Moi,

Mulla on Bellagiossa asennettuna akkuun auto-tupakansytyttimen "narttu pala" ja tähän plugattuna sitten normaali tomtom ONE:n lauturi. Piuha on vedetty tankin alta tangolle, johonka asennettu "cradle".

https://picasaweb.google.com/lh/photo/Rvf0ZBMiP6GsQIdh2bePhQ?feat=directlink

http://www.rxtx-tuote.fi/index.php?valikko=muut&sivu=muut.sytytin&tuote=Y

Kustannusarvio alle 200 €.
tomtom ONE, halvin automalli 166 € (199 CHF, ostettu Sveitsistä, 42 Europpan maan kartat)
tupakansytytin 6 €

IP suojausluokka ei ole korkein mahdollinen, ja mulla on gps mennyt pari kertaa tilttiin veden takia. Mutta kun tulet majapaikkaan laita gps pöytävalaisimen päälle ja lamppu päälle...muutaman tunnin kuluttua pelittää taas.

-Matti    a.k.a.  BellagioMMIX

motoesa

• Vieras
« Vastaus #3 : Kesäkuu 23, 2011, 14:42:45 ip »
Hei,

Minulla on TomTom Rider 1 eli se "vanha versio". Siinä on virtaa tarjolla lataustelineestä jatkuvasti, mutta Rider on itsessään sen verran viisas, ettei lataa kuin silloin kun akku on vajaa eli latauksen tarpeessa. Kun akku on täysi, ja Rider telineessään, ottaa Rider tarvitsemasa virran telineestä, mutta ei lataa akkua jos tarvetta ei ole. Ihan viisas sinänsä, mutta tuo telineen mekaaninen toteutus on tietenkin täysin ala-arvoinen.

-MakikEr-
Joo kiitos, juuri tota itekin aattelin mutta en ollut varma :D :D :D

repa

« Vastaus #4 : Kesäkuu 23, 2011, 21:42:10 ip »
Minulla on ensimmäinen versio Raiderista, hankin sen kun laite tuli markkinoille. Samaan syssyyn Touratechin teline laitteelle, kun se oli saatavissa. On ollut monenlaisessa käytössa, erilaisissa pyörissä, parhaillaan kiinni ysipuolikkaassa kurapyörässä jossa ravistusta hieman enemmän kuin guzzissa.
Karttoja päivitetty jne. mutta itse laitteessa ei ole ollut minkäänlaista vikaa koko aikana ja akku toimii edelleen muutaman tunnin, kuten uutenakin. Ja tämä on ollut telineessä jossa virran syöttö kiinni pitkiäkin aikoja.
Tämmöisiä kokemuksia minulla.

Repa
LM1000
Vain 19 vuotta guzzilla.