Kirjoittaja Aihe: MG V-2 MAX.-kiertämisnopeus?  (Luettu 8262 kertaa)

Marko

  • Viestejä: 612
Vs: MG V-2 MAX.-kiertämisnopeus?
« Vastaus #15 : Kesäkuu 06, 2011, 13:21:29 ip »
Mitähän se Luoman TT1:n datankeruulaite näytti, kun sitä mansaarella tutkittiin treenien ja kisan jälkeen - muistelisin, että maksimikierrokset olivat huidelleet yli 10 krpm:n. Mutta tämä tapahtuu mekaanikon(tm) mukaan moottorijarrussa, ei veto päällä.

Ja se TT1:n moottorihan ei ihan vakio ole..  ;D

Ekku

  • Viestejä: 894
Vs: MG V-2 MAX.-kiertämisnopeus?
« Vastaus #16 : Kesäkuu 06, 2011, 20:13:23 ip »
Mitähän se Luoman TT1:n datankeruulaite näytti, kun sitä mansaarella tutkittiin treenien ja kisan jälkeen - muistelisin, että maksimikierrokset olivat huidelleet yli 10 krpm:n. Mutta tämä tapahtuu mekaanikon(tm) mukaan moottorijarrussa, ei veto päällä.

Ja se TT1:n moottorihan ei ihan vakio ole..  ;D

Huohotusjärjestelmää on muokattu rankasti ja öljytkään eivät liene ihan katukäyttöön sopivia...

Pekka

  • Viestejä: 1 905
Vs: MG V-2 MAX.-kiertämisnopeus?
« Vastaus #17 : Kesäkuu 06, 2011, 23:27:14 ip »
En halua aloittaa tässä mitään öljykeskustelua, mutta oheisena seuraava tieto niille jotka kierrättävät Guzzejaan radalla lähempänä punarajaa :

Castrol TWS 10W60 öljyä on
T: JuhaV

Tuohon öljyyn päädyin joskus kokeiltuani kolmella erilaisella öljyllä. Ajoin niillä "ei ihan vakiolla" LeMansilla kullakin yhden ajokauden ja purin moottorin talvella. Sillä huonoimmalla vaihtoehdolla meni mm. nokka-akseli vaihtoon.
valituksi tullella moottorissa ei näkynyt havaittavia vaurioita.
Olin vain huomaavinani että. 10W60 öljyllä poltoaineenkulutus on korkeampi ja
huippunopeudesta jäi jonkin verran uupumaan verrattuna esimerkiksi 5W50 öljyyn.
Mutta samalla tavalla ne kaikki pyrkivät huohottimesta ulos jos ajoi pitkään Baanalla
kaasu pohjassa tai jos vedätti radalla reippaasti punaiselle.

Pekka
Sohc van Helmi.

FOT

  • Viestejä: 662
Vs: MG V-2 MAX.-kiertämisnopeus?
« Vastaus #18 : Kesäkuu 06, 2011, 23:40:48 ip »
Lähes vakio 1200 Sportin faktaa takapyörältä:

Teho:    + 80hv 5500-7900 rpm.
            Max. 86,48hv/7150 rpm.
Vääntö: + 92Nm 3500-6700 rpm.
            +100Nm 4800-6000 rpm.
            Max. 105,34Nm/5400 rpm.

Moottorin käyttökelpoinen kierroslukualue (3500)4000-8000(8500=rajoitin). Tämä, jo tehtaalla hyvin tasapainoitettu, moottori kestäisi todennäköisesti yli 9000 kierroksia, mikäli haettaisiin väännön kustannuksella 2-venttiilisen koneen maksimitehoja.

Saastemääräykset ja markkinat (muiden merkkien kasvavat tehot) johtivat näköjään siihen, että jo vakionakin kyseinen moottori on lähellä aiemmin vanhasta isolohkosta suurin muutoksin (kalliisti) rakennettua kilpamoottoria.

Vaikka "huipputehot" puuttuvat, niin käytännöllistä "voimaa" on mukavasti tarjolla tarvittaessa jo maltillisilla nopeuksilla.

CARC- versioiden moottoreissa:

Vrt. Tonti - Toimiva huohotin- ja öljynpaluujärjestelmä vakiona, jota on helppo parantaa.
Vrt. Tonti/"palkki"- Moottori, varsinkin liikkuvat osat, on valmistettu aiempia versioita pienemmillä toleransseilla, joka lisää kestävyyttä, on miellyttävä käyttää - eikä tärise!
...

En ymmärrä. miksi käyttää muita kuin laadukkaita suositusten mukaisia öljyjä?
Lainaus
Sillä huonoimmalla vaihtoehdolla meni mm. nokka-akseli vaihtoon.
2-venttiilisen nokan ja kupin väli vaatii öljyltä myös hyvää paineen kestoa...

T,
Jukka

Ps. Vain kevyt raami puuttuu ;)



            
  




          

Pekka

  • Viestejä: 1 905
Vs: MG V-2 MAX.-kiertämisnopeus?
« Vastaus #19 : Kesäkuu 07, 2011, 23:43:46 ip »
- versioiden moottoreissa:


En ymmärrä. miksi käyttää muita kuin laadukkaita suositusten mukaisia öljyjä?
Lainaus
Sillä huonoimmalla vaihtoehdolla meni mm. nokka-akseli vaihtoon.
2-venttiilisen nokan ja kupin väli vaatii öljyltä myös hyvää paineen kestoa...

T,
Jukka

Ps. Vain kevyt raami puuttuu ;)


No kun se oli se suosituksenmukainen, pitihän sekin olla vertailussa mukana.

Pekka            
  




          
Sohc van Helmi.

FOT

  • Viestejä: 662
Vs: MG V-2 MAX.-kiertämisnopeus?
« Vastaus #20 : Kesäkuu 08, 2011, 07:57:35 ap »
Lainaus
No kun se oli se suosituksenmukainen, pitihän sekin olla vertailussa mukana.

Tässä tapauksessa vastuuhan on kyseisen öljyn valmistajalla... saattaisi tulla pitkä/päättymätön taival mahdollisille korvausvaatimuksille ???

Liekkö kyseinen tuote vielä markkinoilla?

T,
Jukka

Ps. Taitaa nykyisin saman näköisen tai - nimisen purkin sisältö vaihtunut/muuttunut.