Guzzin kisapyöristä, pienten pajojen yms. tuotteista, yksi haara päätyi tehtaan tuotantoon alkaen Daytonasta. Huipuksi, kehityshaaran viimeiseksi jäi MGS-01 Corsa, joka mm. luotettavuusongelmien vuoksi ei tullut katuversiona tehtaan tuotantoon - valitettavasti.
Aika, säädökset jne. ajoivat ohi. Uuden isännän suojeluksessa katupyöriksi suunnitellut CARC versiot tulivat tuotantoon, mutta ilmeisesti jotain jäi puuttumaan.
Vaikka 1200 Sport jo tehtaalta lähtiessään sisältää, myös Camn:in mainitsemia, teknisiä hienouksia, se ei yleisessä mielipiteessä ole saavutanut urheilullisen moottoripyörän statusta, vaikka vain harvat osaavat tai pystyvät hyödyntämään kaikkea sen tarjoamaa kapasiteettia.
Onko Guzzin tehtaalta yleensä mahdollista tulla ulos valmista yleisesti haluttua urheilullista moottoripyörää?
Mielestäni toki mahdollista, mutta erittäin epätodennäköistä.
MPC:n ALBA:ssa lähestytään yleisen mielipiteen urheilullisen moottoripyörän vaatimuksia - kosmeettisesti. Pelkästään paperilla ALBA:ssa liikaa painoa, liian vähän tehoa... oman mielikuvan luomisen välineitäkin puuttuu...
Olisiko ALBA:lla kuitenkin eväitä ja mahdollisuuksia jatkaa Daytonan viitoittamaa polkua?
T,
Jukka
Ps. Myös työmatkaa ajetaan urheilullisilla/tehokkailla autoilla pari kymmentä kilometrä suuntaansa muutaman kympin keskinopeudella. Eipä siinäkään mennä järjellä vaan tunteella...
Lisäksi: 1200 Sportin valitseminen mustana ei kaduta

