Kirjoittaja Aihe: Roland Brown/MP1/Stelvio  (Luettu 7259 kertaa)

motomatti

Roland Brown/MP1/Stelvio
« : Toukokuu 19, 2011, 20:14:57 ip »
Tänä aamuna ei tullut Aamulehteä mutta tulikin Moto Ykkönen.
Siinä matkatarinoiden lisäksi oli Roland Brownin suoritama koeajo Stelviosta.
Ei olut Rolandilla juuri moitittavaa.

http://www.lehtiluukku.fi/pub?id=10127

mm

Kimmo Saarelainen

• Administrator
Vs: Roland Brown/MP1/Stelvio
« Vastaus #1 : Toukokuu 19, 2011, 20:18:35 ip »
Justiinsa lukasin jutun!
Sai melkeimpä haluamaan sen itselleen  :D
t. Kimmo
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 20, 2011, 15:06:32 ip kirjoittanut Kimmo »
Rider for California Touring 1400 & V85TT Travel

Guzzr

« Vastaus #2 : Toukokuu 19, 2011, 21:39:52 ip »
Ruotsin puolelta MCnytt lehti on testannut 4 vastaavia. Stelvio on hyvä mp - mukava mutta OFFROAD se ei ole niin hyvää - keskihintainen mp ruotsissa.

Ikkala

• Seinäjoki / Alavus
« Vastaus #3 : Toukokuu 19, 2011, 22:24:18 ip »
Jaaha----missä viipyy mun lehti......? >:(
Maalaaset saa lehtensäkkin myähemmin,- tana.
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

Kimmo Saarelainen

• Administrator
« Vastaus #4 : Toukokuu 20, 2011, 15:14:25 ip »
Lisänä tähän:
Kuten Ronald Brown:kin mainitsee:
Tosiasia on etteivät GS-1200 adv, Multistrada tai Stelvio NTX eivät ple tarkoitettu OFF-Road maastoon. Hiekkatiellä pelittävät ehkä paremmin kuin perusmallit, mutta maastoon ovat liian isoja ja painavia. Off-Road seikkailijoille omat mallit...
Kimmo
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 21, 2011, 09:31:47 ap kirjoittanut Kimmo »

Guzzr

« Vastaus #5 : Toukokuu 20, 2011, 21:25:13 ip »
Toisin sanoin:
Maantiekäyttöön ovat parhaiten sopivia TOURING (matkamallit) ja SPORTTOURING mpyöriä.  1000  cc  ja yli jos haluaa ajaa pitempia matkoja vähän nopeampi.  - Osta semmosia!

CUSTOMpyöriä jos haluaa ajaa varovasti suoraan eteenpäin ja haluaa vastaanottaa tuuli.

Onko muita näkökantoja? ???

Ikkala

• Seinäjoki / Alavus
« Vastaus #6 : Toukokuu 21, 2011, 00:28:28 ap »
Seuraavassa moto ykkosessä on muuten koeajossa uusi 8v norge. Hyvä juttu kun joku lehti testaa guzzejakin. Stelvioon muuten sopii mun mielestä hyvin tuo "porkkanan" väri.... ja nyt kun tankkikin on kunnollinen niin ehkä, ehkä sittenkin joskus.........

Tuo pyörien lokerointi touring/custom yms. kaavalla on mun mielestä vähän hölmöä hommaa. Tuossa porukka kiertää paikallista aakkoshuoltamoa täysin katetuilla ns matkavehkeillä ja toiset kiertää maailmaa customeilla ja nakuilla. Kukin tyylillään. Ajettavaksi ne kaikki moottoripyörät on tehty.
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

Kimmo Saarelainen

• Administrator
« Vastaus #7 : Toukokuu 21, 2011, 09:35:31 ap »
Seuraavassa moto ykkosessä on muuten koeajossa uusi 8v norge. Hyvä juttu kun joku lehti testaa guzzejakin. Stelvioon muuten sopii mun mielestä hyvin tuo "porkkanan" väri.... ja nyt kun tankkikin on kunnollinen niin ehkä, ehkä sittenkin joskus.........

Tuo pyörien lokerointi touring/custom yms. kaavalla on mun mielestä vähän hölmöä hommaa. Tuossa porukka kiertää paikallista aakkoshuoltamoa täysin katetuilla ns matkavehkeillä ja toiset kiertää maailmaa customeilla ja nakuilla. Kukin tyylillään. Ajettavaksi ne kaikki moottoripyörät on tehty.

Aamen :)

TunturiTT

« Vastaus #8 : Toukokuu 21, 2011, 09:43:46 ap »
Itse meinasin viedä Californian radalle tänä kesänä.
Eihän pyörästä ole mihinkään, jos sillä ei voi tehdä kaikkia ajohommia.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Antsu

• Murr
« Vastaus #9 : Toukokuu 21, 2011, 10:29:00 ap »

Niin ja radan jälkeen santamontulle. Eipä mene ketjuihin hiekkaa ;D

Ekku

« Vastaus #10 : Toukokuu 21, 2011, 14:12:09 ip »
Se että joku pyörätyyppi ei ole jossain käytössä paras mahdollinen ei tarkoita sitä, etteikö se voisi olla silti kelvollinen useampaan käyttötarkoitukseen.

Ei radallekaan tarvitse mennä nopeimmalla mahdollisella pyörällä, kun ajoharjoittelussa ei ole kyse kilpailusta.

Tekisi hyvää monellekin ihan kokeilla, mitkä on minkäkin pyörän rajat vaikka liikenteessä ei ole tarkoituksenmukaista ihan "rajoilla" ajaakkaan. Tietääpähän sitten kun se ääritilanne tulee kohdalle, että mitenkä se ratsu käyttäytyy.

TunturiTT

« Vastaus #11 : Toukokuu 21, 2011, 14:22:00 ip »

Niin ja radan jälkeen santamontulle. Eipä mene ketjuihin hiekkaa ;D

Korotan ja katson..
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Anssi

« Vastaus #12 : Toukokuu 22, 2011, 20:03:21 ip »

Onko 32 litraa "kunnollinen" moottoripyörän tankki? MIten olis "kunnollinen" polttoaineen kulutus?

Hei, tämän kommentin ei ole tarkoitus olla provo, mutta 32 litraa on noin 32 kiloa ja aika ylhäällä. Tuskin hirveästi eduksi painopisteelle. Kyl määki Stelviota mielelläni koittaisin jos vaan mitenkään lyhytjalkaisena uskaltaisin.  :-[

-Anssi

ps. Mun pyörällä pääsee melkein 400 kilsaa tankilla ja on 16 litraa. Sori.

Ikkala

• Seinäjoki / Alavus
« Vastaus #13 : Toukokuu 22, 2011, 23:47:04 ip »

Onko 32 litraa "kunnollinen" moottoripyörän tankki? MIten olis "kunnollinen" polttoaineen kulutus?

Hei, tämän kommentin ei ole tarkoitus olla provo, mutta 32 litraa on noin 32 kiloa ja aika ylhäällä. Tuskin hirveästi eduksi painopisteelle. Kyl määki Stelviota mielelläni koittaisin jos vaan mitenkään lyhytjalkaisena uskaltaisin.  :-[

-Anssi

ps. Mun pyörällä pääsee melkein 400 kilsaa tankilla ja on 16 litraa. Sori.

Olisi se 32 litraa mun mielestä jo kunnollinen. Eikä nuo kamalia kulutakkaan jos yhtään on samaa sukua kun tuo sportti.
Eiköhän se painopiste ole Mandellossa mietitty sitä mukaa että sen kanssa pystyy elämään.

TimoEv

• Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Stelvio
« Vastaus #14 : Toukokuu 23, 2011, 08:17:49 ap »
Ei kai kukaan ihan tosissaan ole sitä mieltä, että Stelviolla ajetaan metsässä?
>>...maastoon ovat liian isoja ja painavia. Off-Road seikkailijoille omat mallit. <<
Vai luuleeko joku, että Stelviosta piti tulla kevyt, näppärä metsäpyörä, mutta sitten todettiinkin, että tommonen siitä sitten vahingossa tuli?
Ja miksi ihmeessä se tankki on oltava 32l? Jos vaikka pyörä syö 8l / 100km, niin sittenkin ajaa reilusti yli 300km. Ja jos nyt ei ihan Siperiaan lähden, niin bensapumppujen välion lyhyempi...

Jaa...mikäpä minä olen noita arvostelemaan...kun ei oo varaa tuohon Stelvioon...eikä mielikään tee... :'(