Kirjoittaja Aihe: V11 perän liike?  (Luettu 3277 kertaa)

lemppari

V11 perän liike?
« : Toukokuu 14, 2011, 00:21:14 ap »
Hmmmm......renkaan vaihdon yhteydessä otin loppukiristyksen jälkeen otteen peräkilvestä. Se liikui selvästi, eli sen saa kääntymään poikkisuunnassa useamman asteen. Kuuluuko sen myös pystyä tehdä noin? Toinen Kustini on vanha LM I, jossa perä on pultattu kardaanitunneliin, joten moinen liike aiheutti lievää huolestusta....
...vielä pääsee viis kilsaa varatankilla.....oho..

Isa-Masa

Vs: V11 perän liike?
« Vastaus #1 : Toukokuu 14, 2011, 08:33:30 ap »
  Tervehdys!

Mun 1100 sportissa hankittaessa 32.tkm mittarissa ja mm;n huomaamana sama vika. Lopputulos et pyöränlaakereiden lisäksi löytyy kardaanimurikasta pieni neulalaakerijutsku
uloimpana akselin ympärillä. Kyseinen osa oli ruosteinen,hiekan ja moskan peitossa+ hajoamaisillaan. Uutta asentaessa frendin kanssa kasatessa laitettiin ulkopuolella olevien osien(prikka)yhteyteen sopiva määrä liimaa tiiveyden aikaansaamiseksi ja kuran pitämiseksi ulkopuolella. Pyörällä ajettu nyt 67.tkm ja vielä ehjä. (ei kardaanilautanen heilu)   
      T.Isä-Masa
  Ps.Cafe Racer Lariolla eilen 150.km koeajoa.. Aikas tymäkkä laite!!!

lemppari

« Vastaus #2 : Toukokuu 14, 2011, 18:49:50 ip »
Sain juuri ko. laakerisetupin koodit, joten maanantai on shoppailupäivä.

P.S. Lario on oikeasti niin hauska ajaa, että välillä oikeasti mietti isolohkon myymistä!

jAgo

« Vastaus #3 : Toukokuu 15, 2011, 13:31:32 ip »
Isä-Masalle:

No niin miltäs se pikkulohko Lario tuntui, oliko mukava ajella mutkateitä , vai kertyikö kilometrit näytösajosta Kaivarissa ?

Ei koolla ole väliä vaan nautinnolla, on joku joskus sanonut, en nyt muista liittyikö moottoripyöriin.  ;)

t: jAgo
Scuderia 59 Blue Wings Moto Guzzi

motomatti

« Vastaus #4 : Toukokuu 15, 2011, 21:14:19 ip »
Se neulalaakeri on mielestäni hätäpäissään kilpakäyttöön tehty "patentti" eikä käyttöpyörään soveltuva rakenne. Pitämällä puhtaana ja rasvattuna se kestää pidempään. Itse rakensin toisenlaisen ratkaisun mutta se vaatii pari lisäosaa ja peräkotelon koneistamista ja neljännen rasvanipan. (Kardaanissahan on kolme) Mulla tosin viides kun sivuseisontatuen akselissakin on nippa.

Saattaisi hyvälaatuinen liukulaakeri toimia paremmin koska liikerata on vain muutaman asteen mittainen.

mm

Bhill

« Vastaus #5 : Toukokuu 29, 2011, 18:51:50 ip »
"Sain juuri ko. laakerisetupin koodit, joten maanantai on shoppailupäivä"

Kerropa minullekin ne setupit. Menis samalla senkin vaihto, kun muutkin laakerit ovat työn alla.
V11 Sport

lemppari

« Vastaus #6 : Toukokuu 30, 2011, 22:58:41 ip »
Laakeri HK2516RS, sisäholkki IR20x25x18 (IRZ). Toi IRZ tarkoittaa, että siinä holkissa on voitelureikä. Ihan ei meikäläiseen mahdu, miksi siinä semmonen pitäis olla. Menee vain helpommin paskaa siitäkin reikelistä itse laakeriin.