Ohje antaa perussäädöksi 0,150 volttia
Nyt en muista joko olen tätä mieltäni askarruttavaa asiaa kysynyt. Mitenkä on, ne pari Guzzin virallista Workshop Manualia (Cali, V11) joita olen koettanut ei-ammattilaisena tavata, ilmaisevat ymmärrykseni mukaan että tuo mainittu 0,150 Volttia (= 150 mV, sallittu toleranssi +/-15mV) säädetään kun imuläppä ("kaasu") on täysin kiinni. Ei siis normaalissa "tyhjäkäyntiasennossa" top-ruuviiaan vasten (läppä mallista riippuen 3,2-3,6 astetta auki), vaan täysin kiinni siten että imukanava on tosiaan täysin suljettuna (= sellainen läpän asento, joka ei ole koskaan muutoin käytössä). Asennonilmaisin näyttää tällöin että läppä on 0 astetta auki.
Jos läpän asennonilmaisinpotentiometrin (TPS) arvo kuuluu olla 150 mV läpän asennossa 0 astetta, sen täytyy olla ihan toinen (suurempi?) normaalitilassa, kun läppä on normaalissa tyhjäkäyntiasennossaan = auki 3,2-3,6 astetta (maksimiarvo läppä täysin auki 84 astetta).
Jos on näin, on väärin säätää TPS arvoon 150 mV "normaalitilassa", pitäisi ensin säätää läppä täysin kiinni asentoon 0 astetta ja sitten vasta säätää TPS arvoon 150 mV. Milläs sitten säädät ilman pyörään kytkettävää PC:tä tai "Axone" -analyyysilaitetta sitten läpän takaisin normaalin tyhjäkäyntiasentoon 3,6 astetta?
“Completely closed throttle, the correct value must be 150 mV±15mV”
“Fully close the throttle duct (throttle angle 0°), check that the voltage reading is 150mV +/- 15mV”
"Adjust the throttle bodies until bringing the idling speed opening to 3,2°-3,6°"