Kirjoittaja Aihe: California käy huonosti ja hyytyy kun antaa kaasua  (Luettu 15052 kertaa)

MotoJussi

  • Viestejä: 965
Vs: California käy huonosti ja hyytyy kun antaa kaasua
« Vastaus #30 : Toukokuu 17, 2011, 21:25:29 ip »
Nyt pitäisi iskeä läppäri ja diagnoosiohjelma kiinni ja lukea vikakoodit. Samalla jännitteet ja anturit tulee tsekattua. Ensin vaikutti, että TPS-jännite ei vaikuta seoksen muodostumiseen ja pitää laihalla. Musta savu kertoo taas että kakku on liian kosteaa.

Kävin poimimassa suuttimet irti. Olen 99% varma ettei niissä ole mitään vikaa, mutta kutsun niiden huollossa käyntiä vaikkapa "puhdistamiseksi" niin ei tule hukkareissusta paha mieli.

Saman tein BMW:lle ja samalle keikalle lähtevät nekin.

Josko ehtisi huomenna käydä sopivassa liikkeessä jättämässä murkulat puhdistettavaksi.

PS: Alppilan autohuolto pk-seudulla oli se sopiva liike. 32 euroa per suutin, puhdistus ja tarkistus. BMW:n suuttimet 200e kappale, Guzzin suuttimille ei ollut heti hintaa tiskissä. Aikaa prosessiin menee viikko. Tässähän se kesä mukavasti menee :(
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 18, 2011, 15:56:24 ip kirjoittanut MotoJussi »

MotoJussi

  • Viestejä: 965
Vs: California käy huonosti ja hyytyy kun antaa kaasua
« Vastaus #31 : Toukokuu 18, 2011, 20:48:45 ip »

MotoJussi

  • Viestejä: 965
Vs: California käy huonosti ja hyytyy kun antaa kaasua
« Vastaus #32 : Toukokuu 28, 2011, 19:02:39 ip »
Tässähän se kesä mukavasti menee :(

Kävin pistämässä sekä bemariin että guzziin suuttimet kiinni. Kumpikin käy. Tavallaan.

Alppilan autohuolto mittasi ja putsasi ja mittasi suuttimet. Ne on "käytetyt mutta ehjät ja kelpoiset" eli vika ei ollut niissä, kuten en arvellutkaan olevan.

Ajoin sit harmituksissani kuitenkin Guzzilla noin 15 kilometriä tallilta kotiin. Taakse jäi sininen savuvana ja sylintereitä oli käynnissä suunnilleen yksi, välillä vähän vähemmän, välillä vähän enemmän. Melkein menin nurin kun en muistanut että rengaspaineita ei ole säädetty aikoihin: alle yhden barin paineinen rengas hieman niiasi jyrkässä mutkassa.

Kun kävin laittamassa ilmaa kumiin, huomasin että oikea pakoputki on bensan peitossa.  Vaihdoin uteliaana sille puolelle tulpan ja sittenpä olikin kaksi käyvää sylinteriä (savutus ei kuitenkaan lakannut).

- bensapaine on ok (3 bar, mittari on "kiinteästi" asennettu)
- suuttimet on puhdistettu ja ehjät
- koneen ja ilman lämpötila-anturit on mitattu yleismittarilla ja arvot ovat hyvät
- kone saa sen verran liikaa bensaa (?) että tulpat sammuvat muutaman kilometrin matkalla (kapeakaistalambda näyttää mitä sattuu)
- todistetusti rikkinäinen ECU on vaihdettu toiseen joka lienee toimiva (vaikkei siitä muita takeita ole kuin myyjän sana)
- tankki on täynnä, juhannuskokon materiaalit alkavat selvitä pikkuhiljaa

Alkaa pikkuhiljaa käydä mielessä poistaa sekä guzzi että bemari kilvistä ja ostaa tilalle Kawasaki, vaikkapa malli ER-5.