Tässähän se kesä mukavasti menee 
Kävin pistämässä sekä bemariin että guzziin suuttimet kiinni. Kumpikin käy. Tavallaan.
Alppilan autohuolto mittasi ja putsasi ja mittasi suuttimet. Ne on "käytetyt mutta ehjät ja kelpoiset" eli vika ei ollut niissä, kuten en arvellutkaan olevan.
Ajoin sit harmituksissani kuitenkin Guzzilla noin 15 kilometriä tallilta kotiin. Taakse jäi sininen savuvana ja sylintereitä oli käynnissä suunnilleen yksi, välillä vähän vähemmän, välillä vähän enemmän. Melkein menin nurin kun en muistanut että rengaspaineita ei ole säädetty aikoihin: alle yhden barin paineinen rengas hieman niiasi jyrkässä mutkassa.
Kun kävin laittamassa ilmaa kumiin, huomasin että oikea pakoputki on bensan peitossa. Vaihdoin uteliaana sille puolelle tulpan ja sittenpä olikin kaksi käyvää sylinteriä (savutus ei kuitenkaan lakannut).
- bensapaine on ok (3 bar, mittari on "kiinteästi" asennettu)
- suuttimet on puhdistettu ja ehjät
- koneen ja ilman lämpötila-anturit on mitattu yleismittarilla ja arvot ovat hyvät
- kone saa sen verran liikaa bensaa (?) että tulpat sammuvat muutaman kilometrin matkalla (kapeakaistalambda näyttää mitä sattuu)
- todistetusti rikkinäinen ECU on vaihdettu toiseen joka lienee toimiva (vaikkei siitä muita takeita ole kuin myyjän sana)
- tankki on täynnä, juhannuskokon materiaalit alkavat selvitä pikkuhiljaa
Alkaa pikkuhiljaa käydä mielessä poistaa sekä guzzi että bemari kilvistä ja ostaa tilalle Kawasaki, vaikkapa malli ER-5.