Ei liity vanteisiin suoraan, mutta en tohtinut aloittaa uutta keskustelua.
Otin eilen Pläskin vakuutuksiin ja rullailin sillä hieman tänään. Kroppa on tottunut tässä muutaman kuukauden aikana Kyrmy-Jackaliin ja ajo oli ns. hukassa ensi alkuun. Jalkatapita, ohjaustanko, katkaisimet jne eivät olleet siellä, mistä selkärankaan kirjoitetun koodin mukaan etsin! Otti sellaisen 30-40 kilsaa, että alkoi taas tuntua omalta. Pikkupyörä on niin paljon ketterämpi, kuin Kyrmy. Käntää kieltä poskessa, niin jo kallistetaan. Olo on isolohkon jälkeen on kuin yksipyöräisellä ajelisi. Kone on kierrosherkkä ja paukkua on ihan tarpeeksi. Ensi viikolla olisi tarkoitus lähteä radalle pikkuisella, lystiä luvassa.
Olen kyllä onnekas (vaikkakin itse hankkinut ko tilan..) että minulla on nuo kaksi pyörää. Molemmat on just eikä melkein minun makuun!
Oli eilen muuten mielenkiintoinen päivä; kaveri sai hankittua sen kaipaamansa NTX 650:n! Tuli sitten eilen tuohon käymään ja säädätämään pyöräänsä minulla. Edellinen omistaja oli mittarein säätänyt kaasareiden synkat. Nesteputkella mitattuna eroa oli yhä tyhjäkäynnillä 20-25 senttiä! Nämä säätöön ja sama ylemmille kierroksille. Saatiin kaasuun vastaavuus kontrolliin. Lisäksi seokset olivat ronskisti paksulla; seosruuveja oli avattu liki kaksi kierrosta. Kun saatiin seokset kohdalleen, ryhtyi jo pysymään kuumana käynnissä tyhjäkäynnillä. Ihan mainio ajettava siitä tuli. Tosin vakioputkilla, filttereillä ja sata kuutiota pienemmällä patilla varustettuna ei mikään raketi, kun vertaa Pläskiin. Vakiokamoilla kone on suht unelias. Annoin omistajan myös kokeilla eroa: oli myyty

Veikkaan, että jotain pientä saattaa NTX:ään jossai nvaiheessa tulla..
Samaisessa pyörässä oli mielenkiintoinen juttu. Kone on edellisen omistaja toimesta kunnostettu alhaalta ylös asti. Sisältäen rengastuksen, venttiilit, kaikki tiiviteet yms. Kone on kuin uusi. Monttööri oli kaatanut koneeseen Motulin modernit öljyt. Öljy oli alamerkin alla reilun 500 kilometrin ajolla!! Laitoin koneeseen hyväksi kokemaani ja testattua rasvaa. Seurataan nyt, katoaako vai pysyykö koneessa. Ihmetellään sitten onko vika sisäänajon vähyydessä, öljylaadussa vai remonttaajan erehdyksessä.