Kirjoittaja Aihe: Huomenna päivä toinen  (Luettu 3588 kertaa)

motomatti

  • Viestejä: 13 492
Huomenna päivä toinen
« : Huhtikuu 17, 2011, 23:49:13 ip »
Maassa valta vaihtui.
Kuinkahan liikenne- ja polttoainepolitiikka muuttuu? Vai muuttuuko mikään?

mm

KariL

  • Viestejä: 103
Vs: Huomenna päivä toinen
« Vastaus #1 : Huhtikuu 18, 2011, 07:04:01 ap »

Jos perinteistä suomalaista poliiittista liikenteenohjausta jatketaan, niin
Kyllä varmaan kaikille jossain huithapeli- eteläeuroopassa valmistetuille tuotteille joku rankaistusvero määrätään.
Jos mopa muka tarvitsee, niin kyllä se saa luvan sellanen perus G/X/S - malli riittää
Polttoainepuolella varmaan luvassa viinapolttoaineesta luopumista - viina otetaan viinana ja keskikaljakeskikaljana
Mutta kun itse kuulun mielestäni tähän köyhät/kesksituloiset - porukkaan, niin kaikkea hyvähän tässä muuten on luvassa.... :-)

KL

Ekku

  • Viestejä: 895
Vs: Huomenna päivä toinen
« Vastaus #2 : Huhtikuu 18, 2011, 07:51:50 ap »
Ei kai se mihinkään muutu niin kauan kun siellä ministeriöissä istuu samat virkamiehet.


jjp

  • Viestejä: 201
Vs: Huomenna päivä toinen
« Vastaus #3 : Huhtikuu 18, 2011, 08:49:02 ap »
Ei kai se mihinkään muutu niin kauan kun siellä ministeriöissä istuu samat virkamiehet.



Näi se varmaa o. Ei ne poliitikot neljässä vuodessa saa semmosia muutoksia aikaan, että virkamiesten valta vähenis.
Nothing is impossible for the man who doesn't have to do it himself.
A. H. Weiler

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Vs: Huomenna päivä toinen
« Vastaus #4 : Huhtikuu 18, 2011, 09:44:59 ap »
No eiks se Kusipää-Kuitunen jo ole jäämässä eläkkeelle?
Emeritus-guzzisti

TimoEv

  • Viestejä: 2 173
  • Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Vs: Huomenna päivä toinen
« Vastaus #5 : Huhtikuu 18, 2011, 10:31:53 ap »
>>...semmosia muutoksia aikaan, että virkamiesten valta vähenis...<<
Toisaalta on kuitenkin hyvä muistaa, että virkamies toimii virkavastuulla tehtävässä, johon on kelpoisuusehdot, monesti korkeakoulututkinto esim. oikeustieteissä. Poliitikko taas toimii vastuutta toimessa, johon ei ole juuri mitään kelpoisuusehtoja. Virkamies voidaan tuomita oikeudessa jopa vahingonkorvauksiin, mutta päättömästi toimiva poliitikko ei käytännössä ole vastuussa juuri mistään.

Kumpi heistä on sitten parempi asioita hoitamaan? Virkamies joutuu tietenkin ministeriössä seuraamaan poliittisesti valitun ministerin kotkotuksia...
Ei niiden asioiden hoitaminen aina niin helppoa ole.
Olin joskus sos.ltk:n jäsen ja kysyin eräältä toiselta, jotta mahtaako tämä osata lukea. Kun välillä tuntui siltä, että...

Muistattekos, kun 1970-luvun alussa Eduskunta sääti moottoripyöriin rankaisuveron, koska onnettomuudet lisääntyivät? Asiaa vastusti Olavi Tupamäki, hänellä oli 350cc  Kawasaki. Vaan ääni ei kuulunut. No, samoihin aikoihin Alli Vaittinen esitti, että koko Eduskunta määrätään lapamatokuurille, koska hän epäili Pohjois-karjalassa olevan lapamatoepidemian levinneen eduskuntaan!!!
Semmosia poliitikkoja meillä on - kansan valitsemina!

Peki

  • Viestejä: 155
Vs: Huomenna päivä toinen
« Vastaus #6 : Huhtikuu 18, 2011, 10:34:30 ap »
Yksi pienpuolue nousi yhdeksi suurista -> valta vaihtui?
Toki sensaatiomainen muutos Suomen ummehtuneessa puoluekentässä, mutta aika kaukana kuitenkin ollaan mistään varsinaisesta vallan vaihtumisesta.
Ja joka tapauksessa: miksi mitään suurempia muutoksia tapahtuisi? Auto-, ajoneuvo- ja polttoaineveroja tarvitaan samalla tavalla kuin ennenkin, ellei enemmän. Ja käytännön tasolla asioista vastaavat ihan samat virkamiehet kuin ennenkin. Eli vähänlaisesti tulee muuttumaan. Pätee niin liikenne- ja polttoainepolitiikkaan kuin kaikkeen muuhunkin.

Pampi

  • Viestejä: 97
Vs: Huomenna päivä toinen
« Vastaus #7 : Huhtikuu 18, 2011, 11:51:51 ap »
Tupamäki veteli myöhemmin 900 Kawalla ja Alli sai Mato-Alli nimen

ALi

  • Viestejä: 1 053
Vs: Huomenna päivä toinen
« Vastaus #8 : Huhtikuu 19, 2011, 23:06:21 ip »
Jotakin vihjailua oli, että "kaikki eivät asu ratikkakiskojen varressa"  sekä kiukkua "energiaveronkorotus 15% - sinun ei tarvitse tehdä mitään", että tätä linjaa ei olla kauhiasti ihan suoraa päätä jatkamassa, jos halutaan, että äänestäjien usko tulokkaisiin säilyy.

Yleensä täytyy vain tyytyä toteamaan tankatessa, että noh "On tää sentään halvempaa, kun mennä julkisilla" !
Pääkaupunkiseudun ulkopuolisessa Suomessa bussikyyti kun maksaa vajaat 20,- € / 100 km.

"Hitaita ovat herrain kiireet", kuten mummolla oli tapana sanoa, joten tämä vuosi tuskin aiemmista vielä poikkeaa.
"Keep It Simple . . . "   (-13 Bellagio)(-95 BMW K1100RS ja -13 Burgman 400. Ex Guzzit: -04 Nevada ja -88 V35 Florida)

TimoEv

  • Viestejä: 2 173
  • Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Huomenna päivä toinen - ei oo!
« Vastaus #9 : Huhtikuu 20, 2011, 08:00:33 ap »
Tuossa valtion rahajutussa on yksi merkillisyys: Ensin listataan menot ja sitten katsotaan miten ne rahoitetaan. Minä ainakin joudun omassa taloudessa tekemään toisinpäin. Ja poistamaan listalta ne menot, johon fyffee ei riitä.
Budjetissa on paljon menoja, jotka eivät tuota ns. yleistä ja yhteistä hyvää. Ne ovat suurelta osin sinne väännetty poliittisin perustein, yleensä ao. ministerin tai edustajan kotiseudulle suunnattuna. Ts ne ovat nenmmän tai vähemmän turhia menoja.

Tampereelle valmistui 1968 Pispalanharjun uittotunneli. Se tehtiin verorahoilla tukkien nippu-uittoa varten. Ennen rakennustöiden aloittamista, ilmoittivat metsäyhtiöt, että uitto loppuu ja tunneli on tarpeeton. Se rakennettiin siitä huolimatta, kun "rahta oli jo myönnetty".
Erään vuonna oli kananmunien vientituki suurempi kuin kotimaan kulutus. Eli valtion olisi kannattanut jakaa ne munat ilmaiseksi suomalaisille ja vielä säästänyt rahaa.
Poltikoinnista tämän enempää...

ALi

  • Viestejä: 1 053
Vs: Huomenna päivä toinen
« Vastaus #10 : Huhtikuu 20, 2011, 11:27:01 ap »
Jep. On ollut näitä voivuoria ja ruokaviljaa poltettu lämpökattiloissa. Kaupungin turhakkeista nyt puhumattakaan . . .
"Asiantuntijuuden" tuottama erikoistuminen on johtanut kokonaiskuvan menetykseen lukemattomissa asioissa.
Olisivat siitä uittotunnelista edes tehneet kanavan veneille, kuten on monasti ehdotettu.
Perheen kanssa olemme veneilleet Kokemäenjoen vesistön nurkasta nurkkaan ja Näsijärvestä kanava Pyhäjärveen olisi suosittu.

Politiikasta sen verran, että minusta yksinkertaistaminen on käytännön viisautta. Eikä vain politiikassa.
Kun asioita "kehitetään" liian monimutkaiseksi, niin kustannustehokkuus heikkenee väärinymmärrysten ja väärinkäytösten myötä.
Toimivuuden takaamiseksi tarvitaan lisää ja lisää tilkkutäkkiä, joka taas lisää tilkkutäkkiä, eikä pian kukaan enää tiedä mikä on oikein - mikä väärin. Vastuu katoaa. Kuten on nähty mim. vuosikausia jatkuneessa autoverosirkuksessa. Juupas, eipäs. Eipäs, juupas.

Moottoripyöräilyyn liittyen vaalien Jytky tuo mieleen lähinnä hysteerisen median samaan tapaan, kuin 15 vuotta taaksepäin, jolloin moottoripyöräkerhot ja moottoripyöräilijät joutuivat todistelemaan, etteivät kaikki ole rikollisia, eivätkä osa järjestäytynyttä rikollisuutta.
Tietämättömyys piirtelee isoja yhtäläisyysmerkkejä ja pelko saa näkemään olemattomia.
Mutta koolla on väliä, sanoi entinenkin skootteristi  ;D .
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 20, 2011, 14:11:40 ip kirjoittanut ALi »
"Keep It Simple . . . "   (-13 Bellagio)(-95 BMW K1100RS ja -13 Burgman 400. Ex Guzzit: -04 Nevada ja -88 V35 Florida)