Tervehdys,
jouduin avaamaan Nevadan moottorin öljyvuodon vuoksi. Vuoto oli siinä kampiakselin laakereiden korkeudella olevassa
saumassa kytkimen puoleisessa päässä. Saumassa oli tiivisteenä jotain mustaa silikonin tyyppistä ainetta, joka lähti
pyyhkimällä pois. Nyt kone pitäisi laittaa kasaan, mutta mitä siihen saumaan pitäisi laittaa, jotta tulisi kerralla tiivis?
Edellisenä tallvena laitoin NTX:n vastaavaan paikkaan lainaksi saamastani tuubista jotain Three Bond -nimistä silikonin
näköistä ainetta, mutta nyt sitä ei ole tässä saatavana, enkä muista ko. aineen tarkkaa tyyppiäkään.
Kun avasin koneen, niin huomasin myös nokkaketjun kiristimessä olevan kumitallan rispaantuneen, ikään kuin se
olisi ollut jotenkin väärää kumilaatua. Uutta tallaa ei saa varaosana, vaan koko kiristin pitää vaihtaa. En kehtaisi
euron osan takia ostaa uutta useamman kympin maksavaa kiristintä. Hyvät vinkit tähänkin ovat tervetulleita.
Pyörä ei ole vanhakaan, vaan vuosimallia 2005.
- seppo