Kirjoittaja Aihe: PARAS MP ?  (Luettu 14770 kertaa)

Guzzr

PARAS MP ?
« : Maaliskuu 05, 2011, 08:17:30 ap »
No Ekku tai joku muu m-pyöräilijä sano nyt jos "uskallatte"  : mitä on sun mielestäsi "maailman paras" moottoripyörä ja miksi?  Minä en oikein tiedä ... 

Vastaukset tähän foorumiin.                    Ehkä MG ?

Ekku

Vs: PARAS MP ?
« Vastaus #1 : Maaliskuu 05, 2011, 13:49:04 ip »
Ei minulla ainakaan ole "maailman parasta moottoripyörää" ja tuskin tulee koskaan olemaankaan.

Hyviä pyöriä sitä vastoin on olemassa paljonkin, mutta merkkiuskollisuus liiallisuuksiin vietynä on yleensä sellaista, että se ei kestä kriittistä tarkastelua ainakaan puhuttaessa paremmuudesta teknisessä mielessä.

Se on sitten eri asia, tarvitseeko sitä valintaansa perustella kenellekkään muulle...

« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 05, 2011, 19:26:33 ip kirjoittanut Ekku »

Reima

• Vieras
« Vastaus #2 : Maaliskuu 05, 2011, 15:11:18 ip »
Tässähän se herroille on - pieniruokainen, monikäyttöinen ja kestävä eikä varmasti edes pahan hintainen... ;D ;D ;D

The best motorbike in the world

Norgearska

• Vieras
« Vastaus #3 : Maaliskuu 05, 2011, 15:38:19 ip »
Se on "miun vika" ettei minulla ole parasta pyörää, vaan luultavasti ainoa maailmassa näin tuunattuna ja se on ollut kyllä minulle ihan riittävä - kunnes..

tuli se "pirullinen" - itse olisin ollut valmis siirtymään ketjulliseen - mutta ne markkinavoimat tekevät mopon vaihdosta haastavan..

ai miksikö? - no siksi etten osannut ennakoida Ducatin osaavan tehdä moottoripyörää, joka minun kuuluisi saada!! Ja siksi ettei minulla ole tällä hetkellä sopivaa vaihdokkia - Ducati tietysti olisi ollut hyvä, jolloin todennäköisesti olisin ensi kesänä ajellut Diavel Carbon Redillä, jota olisi tuunattu vielä vähän yksilöllisemmäksi  8)

Tulikin mieleen - jos tingin odotettavissa olevasta elinaikaodotteesta 10 vuotta, niin minulla olisi varaa pitää yhtä nuorisopyörää (BB1) ja sitten tätä keski-ikäisten Diavelia  ???

Onneksi parasta pyörää ei ole olemassa, mutta jokaiselle löytyy kyllä nykyään sopiva, jos
tietää mitä tahtoo  8)

JuhaV

• Vieras
« Vastaus #4 : Maaliskuu 05, 2011, 17:23:48 ip »
Mondial Piega voisi olla yksi ehdokas tähän kisaan : http://www.visordown.com/road-tests-first-rides/first-ride-mondial-piega-review/13996.html

Näitä tosin ehdittiin tehdä vain alle 100 kpl kunnes Mondial perinteiseen tyyliin meni jälleen konkurssiin.

Tätä pyörää on luonnehdittu kutsumalla sitä "nearly perfect marriage". Eli tuossahan on Ducati-tyylinen Trellis-putkirunko ja erittäin hienosti koneistettuja alumiiniosia ympäri pyörää. Katteet ovat hiilikuitua ja moottorina Honda Racing Company:n (HRC)  VTR SP1 1000 cc twin-kone, jossa nokkia käytetään hammasrattaiden eikä hihnojen kautta ja moottorin venttiilikopat, kytkinkoppa ja muutama muu suojakoppa ovat magnesium-seosta. Jousitus tulee Öhlins:ltä.

Tehoa n. 140 heppaa ja ajo-ominaisuudet luultavimmin riittävät.

Eli italo-meininkiä mutta ilman tekniikka-murheita.

Olen kyllä seuraillut netti-motoa, mutta noita ei ole kumma kyllä ollut siellä juurikaan myynnissä ;)

- JuhaV

Rockmaple

« Vastaus #5 : Maaliskuu 05, 2011, 18:13:19 ip »
Eiköhän tämä ole paras:

Noilla pärjättiin TT-ajoissa ja scramblessä ja lisäksi ajettiin työmatkat. Nykyprätkistä ei mikään pysty samaan.

Guzzr

« Vastaus #6 : Maaliskuu 05, 2011, 18:17:00 ip »
Tähän asti on seuraavat mainittu:  BRITTEN , HONDA, DUCATI

Kysyn  : Ekku    onko sulla se Bemari nykyisin? Kommentit !

Pekka  - onko Britten "katu"rekisteröitävissä? Minkähintaisia ?

Reima  - Ehkä "se " sentään on Guzzi Norge ?  - mielestäsi negatiiviominaisuuksia?

Norgearska  On vaikeaa tietää jos malli on hyvää kun on kyseessä aivan uudesta mallista.
                   Kestävätkö Ducatit nykyään? - huonosti 80 -90 -luvulla!

Guzzr

« Vastaus #7 : Maaliskuu 05, 2011, 18:23:00 ip »
Nyt 5 eri "maailman paras" kun
MONDIAL ja BSA mukaanlaskettu.

I.H.

« Vastaus #8 : Maaliskuu 05, 2011, 19:01:49 ip »
Tuo se on   8)  Vaikka myöhässä tulikin !
Titaniumin kuski

Ekku

« Vastaus #9 : Maaliskuu 05, 2011, 19:45:36 ip »

Kysyn  : Ekku    onko sulla se Bemari nykyisin? Kommentit !

Onhan se toki tuolla tallissa pölyä keräämässä niiden muiden kanssa.

Ihan puolueettomasti vertailtuna se on ominaisuuksiltaan parempi kuin yksikään Guzzi millä minä olen ajanut, mutta se on vaan jotenkin niin tylsä ajaa. Vaihteisto siinä on ensimmäisellä kolmella vaihteella äänekäs ja ruiskun säädöt on sellaiset, että se nykii pintakaasulla jonkin verran.

Erinomainen ajettaessa matkaa yksipäällä matkatavarat mukana. Voi ajaa kamojen kanssa sen minkä pyörä kulkee ja se on edelleenkin menee kuin juna ja polttoaineenkulutus ei vauhdin myötä kasva kuin korkeintaan litran sadalle.

Jos pitäisi olla vain yksi pyörä minun käyttööni, niin uskoisin että se uudempi K1300s olisi se pyörä, joka pitäisi hankkia. En vaan oikein pidä tuosta useiden Bmw-harrastajien "meillä on parhaaat laitteet ja saksalainen insinööri ei tee virheitä"-mentaliteetista.

Kyllä minunkin tallissani Guzzit on vielä enemmistönä. Centauron muuntamisessa joksikin ihan toiseksi menee tässä jatkossa aikaa ja rahaa jonkin verran, mutta oletan lopputuloksena saavani sellaisen pyörän, mitä ei toistaiseksi saa Guzzilta valmiina rahallakaan.

Msg-corsa ilmestynee joskus tulevaisuudessa talliin ja sillä ei sitten ole mitään tekemistä sen hyvyyden tai käyttökelpoisuuden kanssa :)

Reima

• Vieras
« Vastaus #10 : Maaliskuu 05, 2011, 20:46:21 ip »
Ehdotukseni ei perustunut henkilökohtaiseen mielipiteeseen  ;)

Kuten Arskakin totesi sitä parasta ei onneksi ole olemassa ja olen samaa mieltä.
Ja kun ei ole varaa kuin yhteen pyörään kerrallaan niin minulle lisäherkuin tuunattu Norge taitaa olla se "elämäni viimeinen elämäni moottoripyörä" :) - ehkä... ::)

Mutta koskaan ei saa sanoa ei koskaan ja sitä paitsi tuo veljenpoikani Japen Wide Glide on vielä ihan oikeesti päristämättä...Born to be wild...  8)

-Reima-

Guzzr

« Vastaus #11 : Maaliskuu 05, 2011, 21:08:25 ip »
Hyvä mp (paras?)  Onko sun?

Guzzr

« Vastaus #12 : Maaliskuu 05, 2011, 21:44:39 ip »
John Britten  motorbike & wife   - hard racing
Top Gear: Britten V1000 Racing Motorcycle

Antsu

• Murr
« Vastaus #13 : Maaliskuu 05, 2011, 23:19:10 ip »
Heps kukkuu

Paras pyörä, jaa. Eiks se ole semmoten mikä sopii itselle parhaiten ja tuntuu hyvältä.

Huomenna se voi olla taas joku muu.

Merkkiuskollisuus ???.

ALi

« Vastaus #14 : Maaliskuu 05, 2011, 23:21:00 ip »
Ihan puolueettomasti vertailtuna se on ominaisuuksiltaan parempi kuin yksikään Guzzi millä minä olen ajanut, mutta se on vaan jotenkin niin tylsä ajaa.
Toi on mielenkiintoinen pointti !!  
Itsekin useille Bemuille kodin antaneena, jotenkin kyllästyin ko. merkkiin, mutta mikä ikävintä myös ajamiseen.  
Kun autolla vai pyörällä valinta kallistui usein helppouden takia autoon, aloin miettiä, että mitä hommasta puuttuu.
Moderni moto vain on liikaa "auto kahdella pyörällä". Mukava, tehokas, helppo, mutta tylsä.
Sitten mietin huolella mikä kaikista aiemmista (n.tusinasta) pyöristäni tarjosi moottoripyöräisimmän perstuntuman ja mp-fiiliksen ja hankin uudemman Guzzin.
Jotenkin ne kauniit linjat, kummat omituisuudet, pienet vastaanhangoittelut, myös jäkätys ja se ihana temperamentti - kuuluu asiaan.
Myös moottoripyörässä.  Niinpä sitten kesän ajot lisääntyivät ja nyt lumien sulamista katselee taas "sillä silmällä".
"Keep It Simple . . . "   (-13 Bellagio)(-95 BMW K1100RS ja -13 Burgman 400. Ex Guzzit: -04 Nevada ja -88 V35 Florida)