Kirjoittaja Aihe: Kokeillaan ketjutonta.  (Luettu 9420 kertaa)

ALi

  • Viestejä: 1 053
Vs: Kokeillaan ketjutonta.
« Vastaus #15 : Helmikuu 25, 2011, 18:26:24 ip »
Gruppoon en oo liittynyt, kun oon kuitenkin enempi "lonely rider" . . .
Lienenkö väärässä, kun tuntuu, että Guzzisteissa tuo on enämpi sääntö, kuin poikkeus ??
Oman tien kulkijaksi minäkin tunnusaudun. Silti Gruppoon kyllä liityin - ihan jo kannatuksen vuoksi.
Ja tämän porukan juttuja lukiessa voi tulla vaikka mieleen "eksyä" johonkin tapaamiseenkin...
"Keep It Simple . . . "   (-13 Bellagio)(-95 BMW K1100RS ja -13 Burgman 400. Ex Guzzit: -04 Nevada ja -88 V35 Florida)

Ekku

  • Viestejä: 895
Vs: Kokeillaan ketjutonta.
« Vastaus #16 : Helmikuu 25, 2011, 18:30:33 ip »
Yksi parhaita asioita tässä Gruppon porukassa on minun mielestäni se, että kukaan ei kai tosissaan usko ajavansa "maailman parhaalla" moottoripyörällä... :)

Itselleen sopivimmalla ehkäpä, mutta ideologiaa ei sellaisenaan osteta suoraan kuteiden ja pinssien mukana kuten jotkut muiden merkkien harrastajat näyttää tekevän.

Joskus sitä tulee Guzzilla ajaessa ihan ihmeteltyä, että kuinka ovatkin onnistuneet saamaan näin hyvän moottoripyörän noin vaatimattomista aineksista ;D

Tuulenpoika

  • Viestejä: 280
Vs: Kokeillaan ketjutonta.
« Vastaus #17 : Maaliskuu 03, 2011, 19:03:14 ip »
Joko Markku oot tunnnustanut mitä viimeviikolla ostit ?? Kuulemma pers`jalkanen vanha pieru ei kuutioita arvosta  !!!

MarkkuEVP

  • Viestejä: 966
  • Kauneus on katoavaista...rumuus sentään lisääntyy
Vs: Kokeillaan ketjutonta.
« Vastaus #18 : Maaliskuu 04, 2011, 09:52:42 ap »

Ihmisen mieli on hauras..... ja kestihän ideologia YLI VIIKON..
Ja kaksi kolmesta kuitenkin pitää paikkansa....  satulakorkeus matala ja Painoa ON riittävästi.
JA EI OLE KETTINKIVETOINEN ( ja oli heräteostos )

Sais vielä tuotua talliin, niin ettei vaan emäntä huomaisi
Kahta asiaa en koskaan ole ymmärtänyt... mopon kaasutinta ja naisten sielunelämää

Jouko S

  • Viestejä: 869
Vs: Kokeillaan ketjutonta.
« Vastaus #19 : Maaliskuu 04, 2011, 19:47:00 ip »
Jossain vaiheessa Markku totuus kuitenkin paljastuu, myös vaimollesi..Onko tosiaan totta ,että et ole valmistellut tilannetta..Totuuden nimessä, IHAN HIRVITTÄÄ TULEVA TILANNE!
Voi olla, että puolustuspuheenvuorossasi-jos sellaisen yleensä saat- pitää vaan sinnikkäästi viitata ketjuttomuuteen. Ja tässä vielä hyvä vinkki: aloitat muistelot millaista oli ennen vanhaan nuoruudessamme: "Pärehöylät ja puimuritkin pelasivat uskollisesti maamoottorin kyydittämänä ja tuon välittämänä".
Ja jos ei se vielä auta, niin koeta tätä: "Tällä voi myös peruuttaa vaikka kutosella; pyöräyttää vaan tuohon silmukan, ja veto muuttuu taakse päin".
Muuta en nyt keksi. Siinä kai ne "sen" hyvät puolet tulikin kaiketi jo esille. Kuuntelen lisää niistä mahdollisista hyvistä puolista ihan mielelläni sitten privaatisti...Eikä sekään haittaa, vaikka olisi ihan hiljaista, minusta on ihan mukava vaan hymyillä joskus itsekseen..

Jouko
 

Tuulenpoika

  • Viestejä: 280
Vs: Kokeillaan ketjutonta.
« Vastaus #20 : Maaliskuu 04, 2011, 20:18:01 ip »
Kuulemma Markun jalat yltää hyvin maahan mutta tappien suhteen pientä säätöä...

Jouko S

  • Viestejä: 869
Vs: Kokeillaan ketjutonta.
« Vastaus #21 : Maaliskuu 04, 2011, 22:26:16 ip »
Noo... pitää aina koettaa etsiä asian valoisat puolet:
 
On tosi hyvä, että jalat yltää reilusti maahan. 100 kiloa kevyempään pyörään tottuneena se onkin tarpeen. Ja vielä parempi, kun jalat ei yllä tapeille! Siinä paikallaan päristellessä voi iloisin mielin vaikka mietiskellä, miten helppoa on vaihtaa tarvittaessa taas merkkiä, kun mittariin ei kerry kilometrejä laisinkaan! Kuitenkin on syytä hankkia tarkka tuntimittari, jotta pystyy dokumentoimaan istutut tunnit. Veikkaisin että mittareita löytyy sävy sävyyn pyörän valmistajaltakin lyhytjalkaisia varten. Ja tällä pyörällä kaikki tapahtuma mitataan tunneissa, kiirettä ei ole, millisekunneista ei puhuta. Ja aina parin tunnin päristelyn jälkeen pyörä kiiltää tallissa uutuuttaan, pelkkä kevyt pölyjen puhallus riittää, satoi tai paistoi. Ei tarvitse pahemmin puunailla ei. Ei kulu autosolia. Tuo valtavan leveä takaläski säilyy muuttumattomana loputtomiin, etusesta voi nykäistä näppylän pois vuosimerkiksi jopa vuosikymmenien ajan. Rengasvalmistaja saattaa tarjoutua sponsoriksikin tuolla menolla, kuka tietää. Polttoaineen keskikulutus on naurettavan pieni, tuntimittarilla mitattuna. E10 käy, mutta se ei sovi tunnelmaan. Talliin voi asetella peilejä vähän joka nurkkaan, jotta näkee itse, miten rajua on meno, kun oikein vääntää kaasua! Born to be Wild! Ja täysillä! Pitää tietenkin muistaa pitää taukoa tuosta hurjasta menosta aina välillä ja lepuuttaa jalkoja. Se on helppoa! Taukopaikka löytyy sekunnissa! Sivutuki alas ja tauolle! Nahkainen sohvatuoli kuuluu asiaan, siinä on mukava ottaa vaikka huurteiset ja kuunnella miten kuuman koneen napsahtelu kaikuu kuin ylivoimaisen ja ydinkäyttöisen sukellusveneen sonar-kaiku tallin seinien ja vesijäähdytetyn koneen sylinterien valejäähdytysripojen välillä. Hiljalleen häipyen..... Ei havainnut onneksi. Huurteisen jälkeen voi jo nakata kypäränkin sohvalle, ja heilautta itsensä satulalle kohti uusia elämyksiä. Avopäin. Yksin. Solo satulalla. Born to be wild again, and again, and again. Turha on ajatellakkaan enää tappien siirtoja! Voiko onnellisempaa motoristia ollakkaan!

Maailma muuttuu, mutta oliko Markku ihan pakko..

Jouko


 

Tuulenpoika

  • Viestejä: 280
Vs: Kokeillaan ketjutonta.
« Vastaus #22 : Maaliskuu 04, 2011, 23:05:59 ip »
Ootko ottanut Jouko pari huurteista kun juttu luistaa noin loistavasti ?? Tuetaan  Markkua ja päristään hengessä mukana.Taidan ottaa Jaloviinaa Markun kunniaksi...

MarkkuEVP

  • Viestejä: 966
  • Kauneus on katoavaista...rumuus sentään lisääntyy
Vs: Kokeillaan ketjutonta.
« Vastaus #23 : Maaliskuu 06, 2011, 14:47:26 ip »

HEH... HEH

Onneksi en ostanut Harrikkaa !!!!

Lisää pituutta heti tai isommat tuopit


Hienoja ideoita..... Sisustan heti autotallin ja istutan takaseinään 60" television ja hydrauliset kallistimet pyörään ja....  Siinä sitten katsellaan "serpenttiinivideoita " ruudulta ja kallistellaan mukana. Edestä puhallin antamaan potkua... ja tupeelisäke vaan kiinni lujasti liimalla ....Reino tossujen alle sitten vaan samettiset leipälapion kokoiset astinlaudat lämmitysvastuksilla... Kerran kesässä sitten voisi uloskin lykätä.... vain pariksi minuutiksi pilvipoutasella...etten maali pääse viottumaan. Ja HYVIÄ PUOLIA...Ei tarvi vakuutusta ja voi museoida sitten 2030- luvulla .
Eikä maksa paljon !!!!!!

ON TÄMÄ MOOTTORIPYÖRÄILY VAAN HIENOA !!!

Mutta harkinnassa, että käyn Virossa sivujalat jatkamassa tai siirrän tapit... ja peräpenkkiläiselle hankinnassa
kottikärryn sisukumi..

tv. Lyhyt ...mutta onnellinen ;D
Kahta asiaa en koskaan ole ymmärtänyt... mopon kaasutinta ja naisten sielunelämää

MarkkuEVP

  • Viestejä: 966
  • Kauneus on katoavaista...rumuus sentään lisääntyy
Vs: Kokeillaan ketjutonta.
« Vastaus #24 : Maaliskuu 10, 2011, 19:53:55 ip »

Saletisti Natsaa.... eli kuvaa persjalkasen härpäkeestä pukkaa.....

Ajetaan sitten vaikka sivuttain istuen.... ainakin kesä....
Kahta asiaa en koskaan ole ymmärtänyt... mopon kaasutinta ja naisten sielunelämää

I.H.

  • Viestejä: 1 264
Vs: Kokeillaan ketjutonta.
« Vastaus #25 : Maaliskuu 10, 2011, 21:29:31 ip »
Muttei remmitöntä, Harrikan syöjä, hieno on   ;D
Titaniumin kuski

Rockmaple

  • Viestejä: 31
Vs: Kokeillaan ketjutonta.
« Vastaus #26 : Toukokuu 17, 2011, 21:37:32 ip »
No niin, saivathan ne lopulta tämänkin kasaan ja Suomeen. Tankillisen ajelin ja ihan mukavalta tuntuu. Lievä polvet suussa fiilis on ajaessa ainakin tuohon toiseen kuvassa näkyvään rakkineeseen verrattuna. Guzzi tuntuu taittuvan mutkiin ihan itsekseen. Ilmeisesti on sitä Guzzin sielukkuutta tuo moottorin ruiskukoneeksi hivenen epätäsmällisen tuntuinen toiminta. Usemman kerran pitää startata, ennen kuin jaksaa jäädä papattammaan. Ryyppyhanikkakin näkyy olevan sarvessa, kirjan mukaan tarvii käyttää vasta pakkasella. Mahtaako tuosta mennä informaatiota moottorinohjaukselle sen lisäksi että raottaa kaasuläppää? Moottorijarrutuksessa jos ei pakarit nyt varsinaisesti pauku, ainakin niin lätkyttävät epätasaisesti.

Nyt ei muuta kuin odotellaan ilmojen lämpenemistä, minä kun en saa hyviä fiiliksi ajelusta 10 asteen lämpötilassa Michelin-ukoksi topattuna sivutuuleen nojaten.

Edittiä vielä: Ketjuista ja remmeistä puheenollen, neitsytajelullani Mäntsälän paikkeilla bongasin hinurin lavalla lehmän kokoisen Harrikan ja hinurikuskin piomimassa tien penkalta katkennutta remmiä. 8)

Jukka Laine

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 1 053
  • Kotirintamamotoristi
Vs: Kokeillaan ketjutonta.
« Vastaus #27 : Toukokuu 18, 2011, 07:27:50 ap »
Onnitukset perheenlisäyksen johdosta.
Poikkeahan Syökerille (ke) ja Bembööleen (to) tulokkaan kanssa.
Jukka Tuusulasta, Sport 1200.
Verestä Hyviä Muistoja!
Veriryhmä Gruppo MOTO GUZZI.