Kirjoittaja Aihe: Kokeillaan ketjutonta.  (Luettu 9421 kertaa)

Rockmaple

Kokeillaan ketjutonta.
« : Helmikuu 15, 2011, 19:19:53 ip »
Moro vaan kaikille.

Tulipa sitten ostettua Guzzi ja samalla kertaa ensimmäinen uutena ostamani kulkuneuvo, vaikka ajelllut olen kaikenlaisilla rakkineilla luvan kanssa kolmisenkymmentä vuotta ja ilman lupaa vielä 10 vuotta kauemmin. V7 Classicin ostin sikana säkissä, Guzzista en edes kylmiä oo koskaan ottanut. Kaikkien oikeiden motoristien syvästi halveksuma laitehan tuollainen pappamopo taitaa olla. Ei oo sporttia, customia, hevosia eikä kuutoioita ja retropyörätkin on jo "so last season". ;) No mut en mä olekaan mikään tosimotoristi joka vetelee säässä kuin säässä  sukelluspuku päällä ympäri Eurooppaa. Liian laiska ja mukavuudenhaluinen oon tuollaiseen toimintaan. Yhden illan reissuja olen aikaisemmilla pyörillä (Jytä-Jammu 650 ja Zephyr 750) pääasiassa harrastanut. Hyvät fiilikset tulee mulle enemmän itseäni tyyliltään miellyttävällä pyörällä liikkumisesta eikä niinkään vauhdin hurmasta, ja tuo Classicci miellyttä mun silmää kaikista uusista prätkistä eniten. Tai siis heti V7 Racerin jälkeen eniten, mut se on vähän liian huomiota herättävä mulle kun en niin välitä olla huomion kohteena. No, mut kesällä ehkä tör... eikun tapaillaan muiden Guzzi-miesten ja -naisten kanssa. Tovottavasti vaatimattomalla  pyörällä saapuvat uudet naamat otetaan avoimin mielin mukaan porukkaan. :)

Editoin pahimmat kirotusvihreet pois..
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 15, 2011, 21:19:04 ip kirjoittanut Rockmaple »

TimoEv

• Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Vs: Kokeillaan ketjutonta.
« Vastaus #1 : Helmikuu 15, 2011, 20:11:04 ip »
Tervetuloa porukkaan!  ;D

Kaikki uudet ja vanhatkin naamat otetaan avoimin mielin ja hymyillen porukkaan. Guzziväki ei ole vain mukavaa, vaan myös veljellistä.

Tuo V7 on ihan hyvä valinta. Itse aloitin Guzzismin Nevadalla.
Ja tähän on syytä antaa "neuvo": Älä koeaja isompaa ( Cali, Norge, Stelvio...) Guzzia pariin vuoteen!

Voi nimittäin jäädä ns. nalkkiin noihin isompiin... ;D

Kaijus

« Vastaus #2 : Helmikuu 15, 2011, 20:16:27 ip »
Joudut varmaan tinkimään noista entisistä periaatteistasi.. Guzzilla on niin mukava ajella, että tulet varmasti lähteneeksi pidemmällekin reissulle  ;)

Hienoa saada taas uusi, itsensä kanssa sinut oleva henkilö mukaan porukkaan. Guzzin hankkiminen - ja etenkin noin persoonallisen mallin - vaatii aina sen,
että tietää mitä haluaa, eikä pahemmin muitten mielipiteistä välitä.
Joko Gruppoon liityit?

Terveisin
Kaijus
the jäsenkirjuri

TunturiTT

« Vastaus #3 : Helmikuu 15, 2011, 21:57:22 ip »

Voi nimittäin jäädä ns. nalkkiin noihin isompiin... ;D

Jotkut pöljät on jääneet nalkkiin mielenkiinnottomiin pikkulohkoihin. Kuulemma..
 ;)
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Jukka Laine

• Administrator
  • Kotirintamamotoristi
« Vastaus #4 : Helmikuu 16, 2011, 07:11:12 ap »
Sillä tiellä ollaan...7 kesää pikkulohkolla takana.
Jukka Tuusulasta, Sport 1200.
Verestä Hyviä Muistoja!
Veriryhmä Gruppo MOTO GUZZI.

Kimmo Saarelainen

• Administrator
« Vastaus #5 : Helmikuu 16, 2011, 07:16:10 ap »
Tervetuloa joukkoon kummaan, joka keppihevosilla hummaa! :)
T.  Kimmo
Ps. Millä alueella Suomea uusi V7 voidaan todennäköisimmin kohdata?
Rider for California Touring 1400 & V85TT Travel

Isa-Masa

« Vastaus #6 : Helmikuu 16, 2011, 11:08:30 ap »
  Onnittelut!
Guzzi porukka jo senverran iso,että pitää sisällään sen 7:n sankaria & Dr.Outoa laidasta laitaan..,eli ei pelkoa syrjityksi tulemisesta tai väheksymisestä.. Seassa on paljon täysjärkisiäkin..  ;)! Eli jokusen itsensä kaltaisen löytyminen joukosta enemmän kuin tod.näk.
Yksi hienoimmista jutuista on just mainitsemasi ulkopuolisten kommentointi..
Ite saanut vuosien varrella siitä irti paljon hauskaa+ sillä jakaantuu muu porukka helposti & nopeasti kiinnostaviin ja vähemmän kiinnostaviin..
Kuten ennenkin sanonut,ei oo mun tarvinnut vielä hävetä guzzin parkkeerausta missään toistaiseksi. Jos näin joskus käy..eiku ykköstä pesään ja kohti horisonttia
->tunnelma kohoaa välittömästi..!!
            T.Isä-Masa

motoesa

• Vieras
« Vastaus #7 : Helmikuu 16, 2011, 13:15:33 ip »
Toi on hyvä valinta. Itelläni on nyt Norge, mutta olen suunnitellut siirtyväni seiskaan. Mulla kun on sellainen homma, emäntä ajaa pikku Viragolla ja ei kiva körötellä Norgella siinä mukana, toinen homma Norge rupee olee meikälle raskas pyörä käsitellä kun on nuo kätöset vähän särki.
Mulla on ollut kaksi pikkulohkosta ja tykkäsin sillä yksin ajella, kävin jopa aika pitkiäkin reisuja niillä, kahdelle immeeselle ja tavaroille on pikkasen pieni.
Sanoisin kevyt ajaa ja käsitellä, ja sopii käteen kuin nenä päähän, mielestäni täyden kympin pyörä.
Onnittelen valinnasta, et varmaan kadu :)

Rockmaple

« Vastaus #8 : Helmikuu 16, 2011, 21:50:55 ip »
Kiitoksia onnitteluista ja tervetulotoivotuksista!

Gruppoon en oo liittynyt, kun oon kuitenkin enempi "lonely rider" kuin seurapiirityyppi. Katsotaan tuota liittymistä keväämmällä, kun en nyt vielä oikeesti Guzzin omistaja edes ole. Etelä-Suomessa tulen pyörineni pyörimään, Lahdesta noin suurin piiretin reissuilleni lähden, toimintasäteen pituus jää nähtäväksi. Ainoa seikka, mikä pyörävalinnassani mietityttää on se, että kun teini-ikään saakka tuli syötyä kaurapuuroa joka aamu ja sen seurauksena kasvoin aika isoksi, niin miten mukavasti sitä sopii pikkupyörän selkään. Voihan sitä tietysti sarvia ja tappeja sekä satulaakin muokata itsellen sopivammalle hollille. Ja oishan tuossa(kin) pyörässä kuvien perusteella muutama muukin pikkujuttu joiden muokkaamiseen sormet jo syyhyävät. No onneks on tallissa yksi Scrambler-tyyliseksi rakentuva Jytä-Jammu-projekti johon toistaiseksi voin luomisvimmaani purkaa niin ei uutta mopoa tarvi ehkä heti pilata. Niin, Guzzin lupasivat toimittaa joskus huhtikuussa, toivottavasti lumet sulavat siihen mennessä eikä Jytäri valmistu. ;D

Tuulenpoika

« Vastaus #9 : Helmikuu 16, 2011, 22:10:14 ip »
Itseäkin pidän lonely rider tyyppinä,mutta mukava on  tavata mukavia guzzimiehiä.Pitkät reissut ajelen puolisoni kanssa yleensä kaksin Calilla,mutta mukavaa on ollut piipahtaa Guzziralleissa ja kevään ja syksyn Piikkiöajossa.
Mulla on myös seissyt neljä kesää pikkulohko v65 navetassa ja pikkuhiljaa ajatus pyörän kunnostamisesta herännyt.Olisi välillä mukava pyöritellä keveämpääkin pyörää.
Tervetuloa joukkoon !!

MarkkuEVP

• Kauneus on katoavaista...rumuus sentään lisääntyy
« Vastaus #10 : Helmikuu 19, 2011, 12:26:27 ip »

heh..heh

"pikkuhiljaa ajatus pyörän kunnostamisesta herännyt"

Tosta V65:sta ei saa enää kuin suomalaisen rottapyörän....olis hajukin mukana tai  tai monumentin mökkiteille.....

Kaljan ostan jos saat käytiin...... vai pidetäänkö talkoot " kuolleen herättämisessä".

PS..  Motoesa....  pyöräsi kenties Nettimotossa myynnissä ???

MR
Kahta asiaa en koskaan ole ymmärtänyt... mopon kaasutinta ja naisten sielunelämää

Vierailija

« Vastaus #11 : Helmikuu 19, 2011, 18:39:52 ip »
<snip>
Tosta V65:sta ei saa enää kuin suomalaisen rottapyörän....
<snip>

Monenmoista pyörää (ja autoa) on Suomessa ja maailmassa kunnostettu tosi surkeista aihioista, niin että tuskin kannattaa rottapyörää asettaa tavoitteeksi.
Emeritus-guzzisti

Jouko S

« Vastaus #12 : Helmikuu 19, 2011, 21:56:49 ip »
"Monenmoista pyörää (ja autoa) on Suomessa ja maailmassa kunnostettu tosi surkeista aihioista, niin että tuskin kannattaa..."

Ja jos ei erota edes Cali Vintagea Harrikasta niin kannattaako..

Jouko

MarkkuEVP

• Kauneus on katoavaista...rumuus sentään lisääntyy
« Vastaus #13 : Helmikuu 21, 2011, 19:16:35 ip »

Jatketaanpa.... vaikka taisin eksyä aiheesta...hieman ;D

Mutta uuden Guzzin ostajalle nostan hattua   :o

ps. asiasta toiseen ja neljänteen

Tälläinen pers'jalkanen vahna pieru ei arvosta hirveesti kuutioita.. tosin kaksi päällä vielä pitää pyörän liikkua ...... mutta  jos 750 ccm varsinkin V7 Racer...olisi muutamaa kaakkia tehokkampi ja muutamaa senttiä matalampi..kyllä soolo maistuisi....namm .!!!
ELI SATULAKORKEUS JA PAINO... ja sitten muut..
 MP- näyttelyssä kun kävin , niin pyörät joihin jollain arvokkudella kyytiin pääsin oli Triumphin- ja japsicustomit ja Diavel ja ylläri  BMW G650... ja kantapäät puhtaasti maassa. 

Ps. 1. Onko joku uskaltanut 4 v seisonnan  jälkeen yrittää käyntiin konetta purkamatta ( jos ei ole suojannut konetta ) ???

Ps. 2 Piti oiken harrikan malleja selailla..... että Vintagen näköinen... hmmm . Olisiko H-D FLSTSECVO Softail Convertible  ...heh.heh ;D
        ONKO tällainen harmittava tapaus on käynyt ???

Tuulenpoika ei taida olla maisemissa....  varmaan taas hiihtelee pakkasasteita vastaan...  - 30 ast.c  30 km / päivä  ja  -40 ast. c / 40 km / pv 

Laitan sitten vaikka oman "ketjun" jos menee siihen vaiheeseen , että kaljan joudun tarjoamaan.

MR

Kahta asiaa en koskaan ole ymmärtänyt... mopon kaasutinta ja naisten sielunelämää

TunturiTT

« Vastaus #14 : Helmikuu 21, 2011, 20:05:04 ip »
Mulle kyllä kelpais aihioksi V65:kin. Tekisin oman V65 "Racerin"  8)
Hyvä pyörä, parempi mieli.