Kirjoittaja Aihe: Tekniikka kysymys.  (Luettu 2829 kertaa)

Guzzr

  • Viestejä: 672
Tekniikka kysymys.
« : Helmikuu 11, 2011, 22:38:41 ip »
Heitän kysymyksen  :
               Kuka tietää ?
                  Koska Moto Guzzilla oli malli KETJUVEDOLLA ja mikä oli MALLIN NIMI ?

                         (PS. Tilasin Turusta tänään 2 ketjupakettia.)

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Tekniikka kysymys.
« Vastaus #1 : Helmikuu 12, 2011, 11:00:23 ap »
Niitähän on vaikka kuinka monta. 250cc Aironet kaikki mallit, 125cc-160cc Stornellot, 500cc Falconet jne jne. Sitten on vielä kaikki "tuoreemmat" piikit, uudelleen nimetyt (125-250-350-400cc 2t&4t) Benellit, Galletto skootterit, Motoleggera, Cardellino, Zigolo, Trotter, Nibbio, Chiu, Magnum..
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Paavo

  • Viestejä: 97
Vs: Tekniikka kysymys.
« Vastaus #2 : Helmikuu 12, 2011, 12:26:33 ip »
Oliko 1965 V7 ensimmäinen tuotannossa ollut keppivetoinen? Viisikymmentäluvulla oli joitain kisarasseja varustettu kardaanilla, mutta mikä oli eka sarjatuotannossa? Oi, valaiskaa te historiaa tuntevat uteliaan mieli.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Tekniikka kysymys.
« Vastaus #3 : Helmikuu 12, 2011, 13:14:37 ip »
Eka siviilikardaanipeli on juurikin V7. Vuosi on tosin 1967.
Ensimmäinen kilpakardaani pyöri varmaankin -52, suoran nelosmoottorin jatkona.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Guzzr

  • Viestejä: 672
Vs: Tekniikka kysymys.
« Vastaus #4 : Helmikuu 15, 2011, 09:51:22 ap »
  Olen löytänyt lisää myös:

30-luvulta mallit: Sport 15 500 cc, Rigida 500, V 500, GT 2 VT (Corsa)

40-luvulta:         Astore 500  , Dondolino

50 -60-luvulta:    Lusso ,  Ladola 235

  Ei näkyy olevan yli 500 cc ketjuvetoisia mallia Guzzin tehtaalta.