Kirjoittaja Aihe: LeMans 3 vetopyrästö  (Luettu 3524 kertaa)

ariko

  • Viestejä: 13
LeMans 3 vetopyrästö
« : Helmikuu 05, 2011, 15:55:15 ip »
purkasin tänään LeManssin kartaanin irti perästä ja harmikseni huomasin perämurikan poorituksen kuluneen pahasti poorin vahvuus pitäisi olla 2.5mm jäljellä enää 1.8mm ei varmaan oikein pitkäikäinen ,onko tää vanhempien Guzzien vakio vika, ilmeisesti pitää hankkia uusi vetopyörästö joka varmaan eioo ihan halpa,

BMW

  • Viestejä: 338
Vs: LeMans 3 vetopyrästö
« Vastaus #1 : Helmikuu 05, 2011, 16:32:23 ip »
Reboot Guzzi Spares on paikka josta kannattaa kysellä jos osia tarvii.  On Guzzi-purkaamo Ranskassa mutta omistaja on englantilainen, joten sähköpostit sujuu lontoon kielellä. Yleensä on ollu hinnat kohillaan ja tavara on ollu semmosta kun on puhe ollu. Aika paljo oon sieltä kaikenlaista hankkinu. Katoppa nettisivuja.

millegt

  • Viestejä: 598
Vs: LeMans 3 vetopyrästö
« Vastaus #2 : Helmikuu 05, 2011, 19:50:27 ip »
http://www.sd-tec.de/catalog/index.php/cPath/117_125_1905?osCsid=464ff085270bd12b680c84d394d0553d

Toisaalta se kyllä on aika kestävä, ostaa uuden muhvin ja pitää hyvin rasvassa niin että pääsee liikkumaan pituus suunnassa ja vältää väännättämistä alhaisilla kierroksilla niin kestää vielä kauan.

kvlm

  • Viestejä: 378
Vs: LeMans 3 vetopyrästö
« Vastaus #3 : Helmikuu 05, 2011, 20:01:42 ip »
Vanhassa lempparissani oli boori kulunut n1mm jo ostaessa -kiitos edellisen omistajan hellän käytön ;) Kilometrejä oli silloin n25 tkm ja joka kerta kun osa oli näkyvillä tuli ajatus; koska ruopasee tyhjää..

.. ei kulunut meikäläisen käytöllä lisää mutta tuli kumminkin vaihdettua 156 tkm kohdalla.

Tämä boorihan pitää putsata säännöllisesti (esim renkaan vahdossa) koska metalli joka holkista/akselin päästä mahdollisesti irtoaa kulkeutuu perän sisälle  tekemään tuhoa. Kasatessa uudet vaseliinit boorin ja holkin väliin. (välysruosteen estämiseksi)
 

JuhaV

  • Vieras
Vs: LeMans 3 vetopyrästö
« Vastaus #4 : Helmikuu 06, 2011, 13:23:41 ip »
Terve,

Tätä rakennettahan näissä Guzzi-piireissä kutsutaan "huoltovapaaksi". Ei tartte rasvata niin kuin ketjuja mutta kannattaa kyllä muuten rasvata tai käy juurikin kertomallasi tavalla.

Niin kuin millegt jo kirjoittikin lohdun sanoja, niin oma kokemukseni on samanlainen. Eli osta uusi muhvi ja pidä huolella rasvassa ja vältä keulimista ja matalilla kierroksilla vedättämistä. Kestänee vielä useamman kymmenen tuhatta. Välys vaan kasvaa pikkuhiljaa. Itse tein aikani niin että "kutistin" hieman sitä holkkia naputtelemalla sitä kapenevan kartion sisään ja pakottamalla sen siten hieman kutistumaan. Sitten paikoilleen tiukasti hyvän rasvan kera.

Plan B oli mulla sitten se että poraan holkkiin pari reikää sivuille. keskitän sen hyvin perän akselille ja hitsaan kiinni sen siihen akseliin ! Sillä tavalla voisi perän akselin ajaa "loppuun" saakka. Sitten kun sen joutuu vaihtamaan niin holkin hitsaukset voi huoletta hio irti koska akseli on joka tapauksessa jo paskana. Tätä Plan B:tä en sitten ehtinyt kokeilla kun ajauduin ketjuvetojen pariin ;)

Eli älä menetä uskoasi kardaaniin. Kyllä se kestää vaikka ajan mittaan väljistyy.

- JuhaV

PS. Nykyisillä korjaustekniikoilla on myös mahdollista kasvattaa siihen boorialueille uutta metallia (terminen ruiskutus tai korjaushitsaus) ja koneistaa sitten boori uusiksi. Mutta samalla hinnalla tai vaivalla vaihtaa sitten koko akselin sinne perään. Siitä päästäänkin sitten keskusteluun perän shimmauksesta ...
 

ariko

  • Viestejä: 13
Vs: LeMans 3 vetopyrästö
« Vastaus #5 : Helmikuu 06, 2011, 13:35:25 ip »
Kiitos neuvoista ja kannatuksesta kasaan kartaanin ja perän vielä vanhoilla osilla  ;D

FOT

  • Viestejä: 662
Vs: LeMans 3 vetopyrästö
« Vastaus #6 : Helmikuu 06, 2011, 14:08:16 ip »
Vanhassa lempparissani oli boori kulunut n1mm jo ostaessa -kiitos edellisen omistajan hellän käytön ;) Kilometrejä oli silloin n25 tkm

... älähtää, johon kalikka kalahtaa...

Avattaressa olevan pyörän boorin kuluminen "vain tapahtui" hellästä käytöstä ja huolellisesta huoltamisesta huolimatta.
Vältin myös matalia kierroksia ;)

T,
Jukka

Ps.  Huolto-ohjeet ym. mainittiinkin aiemmin.