Kirjoittaja Aihe: Auttakaa valinnassa Griso vai 1200 Sport!?  (Luettu 4245 kertaa)

MysticRed

Auttakaa valinnassa Griso vai 1200 Sport!?
« : Joulukuu 20, 2010, 02:02:04 ap »
Olen hankkimassa joko Grisoa tai sitten 1200 Sport vehjestä. Kertokaa nyt ihmeessä, kumman valinnan teen? Mitään kaukomatkoja en suunnittele mutta viikonloppureissuja - edelleen - kyllä. Emännän kanssa ajellaan, hällä on oma japsihornet. Minä en vaan pysty tällä nollaguzzikokemuksella päättämään tätä valintaa. Bemarikuskina valinta on aiemmin ollut helppo? Mutta nyt ei jostakin syystä, joten apua tarvitaan!

Aapo

Vs: Auttakaa valinnassa Griso vai 1200 Sport!?
« Vastaus #1 : Joulukuu 20, 2010, 08:16:09 ap »
Sport on ainakin moottoripyörän näköinen, Griso ei ole koskaan sopinut silmään. Teknisestihän lienevät samanarvoisia.

Jukka Laine

• Administrator
  • Kotirintamamotoristi
« Vastaus #2 : Joulukuu 20, 2010, 08:40:37 ap »
Sportin isompi tankki passaa pitempiä pätkiä ajavalle . Ja onhan se lekentaarisen näkönen.
Jukka Tuusulasta, Sport 1200.
Verestä Hyviä Muistoja!
Veriryhmä Gruppo MOTO GUZZI.

Isa-Masa

« Vastaus #3 : Joulukuu 20, 2010, 09:50:55 ap »
  Banzai!
-Aikaisemmista viestiketjuista löytyy molemmista pitkiä tarinoita puolesta/vastaan.
-Koeajoa Piikkiössä heti,kun kelit sallii..
Ja perinteinen kolikonheitto,voi ainakin hyvillä mielin sanoa tehneensä valinnan ihan itse...

Viimeinen ja ehkä coolein vaihtoehto,on hommata molemmat pelit talliin...??

T.Isä-Masa

TunturiTT

« Vastaus #4 : Joulukuu 20, 2010, 10:10:08 ap »
Makuasioista ei voi kun kiistellä. Mun mielestä Sport ei sovellu silmään, on niin möhkylä. Griso sen sijaan.. Mmmm.. Ei tuottanut hakemus Veikkaukselle vieläkään tarvittavaa pääomaa oranssiin Grisoon.
Molemmat koeajaneena sanon, että edelleen Griso parempi.... minulle.

Mutta, kuten edellä sanottu; keväällä koeajolle ja valkkaamaan, kumpi sopii oman hanurin alle paremmin.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

lemppari

« Vastaus #5 : Joulukuu 20, 2010, 11:05:17 ap »
Yllekirjoittaneen kanssa olen samaa mieltä, Grisossa on sitä jotain. Brevasta ei saa Sporttia pari pärettä lisäämällä, olisivat mieluummin voineet nimetä sen vaikka Breva S: ksi.
Valinta kannattaa kuitenkin tehdä vasta koeajon jälkeen.
...vielä pääsee viis kilsaa varatankilla.....oho..

gotler

« Vastaus #6 : Joulukuu 20, 2010, 12:41:34 ip »
Terse. Melkein olisi sama kysellä, että alanko seurustella tumman vai vaalean naisen kanssa..MUTTA: Käy nyt ainakin koeistumassa, mieluummin koeajamassa molemmat. Itse hurahdin kokonaan Grisoon, ja tykkään edelleen 18000 km jälkeenkin. Sportia en ole ikinä testannut. Ja minun tapauksessa taisi käydä niin, että Griso valitsi minut.

MysticRed

« Vastaus #7 : Joulukuu 26, 2010, 03:18:21 ap »
...Melkein olisi sama kysellä, että alanko seurustella tumman vai vaalean naisen kanssa...

Niinpä, juuri tästä on kyse. Eli kummalta paremmat kyydit  :-\

BMW

« Vastaus #8 : Joulukuu 26, 2010, 10:17:20 ap »
Ajoasento on yks tärkee juttu. Mulle, vanhahkolle, kömpelöhkölle, pitkähkölle(186cm) ei toi Sportti sopinu ollenkaan kun sitä viime keväänä kokeilin. Ajoasento oli semmonen että puolen kilsan päästä täyty nousta jalkatapeille seisoon kun veti suonta niin peijakkaasti. Sitkeesti jatkoin matkaa ja useemman kerran täyty nousta seisoon kun aina rupes suonta vetään. Muuten pyörä tuntu kivalta kyllä. Grisossa taas ei näitä suonenveto-ongelmia oo esiintyny vaikka sitä oon muutaman kerran kokeillu.