Kirjoittaja Aihe: Ducati  (Luettu 4915 kertaa)

TimoEv

• Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Ducati
« : Marraskuu 03, 2010, 08:51:12 ap »
Käväisin katsomassa Ducatin Multistradaa. Hämmästyin ja - vähän - innostuinkin sen elektroniikasta. Siinä on paljon järjellisiä toimintoja, asiaan on todella paneuduttu tehtaalla. Ja ennen kaikkea ajajan näkökulmasta. On siinä Stelvion tekijöillä vielä suunnittelemista... :o
En kuitenkaan käynyt tyypillä, sillä asiaa kaatuu - niin arvatkaas mihin!   ???

No siihen vetokettinkiin! 

Kertoi myyntitoimentaja, että ratas-ketju -mysteeri vaihdetaan n. 20´000 km välein. No se ei sinänsä ole siinä ns. juttu, mutta se rasvaus. Sama mies kertoi sitä tehtävän n. 300 km välein. Tämähän tarkoittaa 2-3 krt / vrk. Vaiva sekin, vaikka automatisoisi sen jollain kapineella. Ja sitten ne roiskeet pyörässä jne.

Marko

Vs: Ducati
« Vastaus #1 : Marraskuu 03, 2010, 09:48:30 ap »
Myyntitoimentajan tehtävä on myydä, siksi ko. kommentin vaihto- ja rasvausvälistä antoi.

Älä Timo aina usko mitä myyntimiehet sanoo. Kysy niiltä joilla on asiasta myös kokemusta. Sinä ehdit kyllä sen vitjan voidella silläaikaa kun muut sen paperossin polttaa tahi käyvät rakon tyhjentämässä. Kerta päivässä riittää, sinunkin kilometreillä.

Televisioesiintymisesi oli muuten hyvä!  ;) :D

TimoEv

• Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
« Vastaus #2 : Marraskuu 03, 2010, 14:24:09 ip »
Totta kai uskon, mitä myyntimiehet sanovat...Olenhan itsekin reppuri...  ;)  8)  ::)

Mutta ihan oikeasti, vetotapana kettinkihän on periaatteessa ihan yhtä luotettava kuin oikea vetotapakin, jos se vain on huolella tehty ja kunnon tavaroista.
Se rasvaus vain...Kun ei oikein viitsisi kahdesti päivässä sitä tehdä, eikä sitten putsata pyörää niiltä roiskeilta. Jospa se olisi edes umpisuojattu siten, että ketjuun ei pääse kura, pöly jne, eikä se vaseliini sieltä pois.

Siitä tv:sta...kun kerran kyselivät, niin minä poika vastasin! Leikkasivat vain ne parhaat sanonnat pois. Olis joku muukin saanut nauraa, kuin se kuvaaja...Hittojako kysyivät saako kysyä ja kuvata!
Itse en sitä nähnyt livenä, mutta sitten netin kautta.

Marko

« Vastaus #3 : Marraskuu 03, 2010, 15:07:41 ip »
Se rasvaus vain...Kun ei oikein viitsisi kahdesti päivässä sitä tehdä, eikä sitten putsata pyörää niiltä roiskeilta.

Kerta päivässä riittää, kovemmallekin rautaper$eilijälle. ja kun käyttää oikeita aineita, roiskeita tulee vähemmän. En väitä, etteikö niitä tulisi, mutta määrään voi vaikuttaa.

gotler

« Vastaus #4 : Marraskuu 03, 2010, 17:46:40 ip »
Ducatissa olisi kyllä särmää! Ketjuista... Jos ketjut ja rattaat on oikein mitoitettu pyörään, niin ei ole ongelma. Jos pyörää käytetään ja huolletaan asianmukaisesti, niin nykyketjuilla ajelee sen 40tkm. Paljon on 70-luvun fourihondan riimuista menty eteenpäin. Itse ajelin Triumphilla samoilla ketjuilla n.37 tkm, ja kaveri vielä jatkaa siitä vähäsen. Voitelun suoritin n. 800 km välein lämpimään ketjuun ketjusprayllä, ei tahrannut vannetta (kovin paljoa) ja kirimisen 5-6 tkm välein. Eli työllistävä vaikutus ei kovin suuri ole, mutta jokuhan siinä vaan hitsaa..

Peki

« Vastaus #5 : Marraskuu 03, 2010, 18:23:25 ip »

Kyllähän nuo kettinkit varmaan nykyään paremmin kestävät kuin joskus. Mutta kyllä mää silti ihmettelen, kuinka valmiita ihmiset ovat vielä armon vuonna 2010 ajamaan ajoneuvolla, jonka huoltoväli mitataan sadoissa kilometreissä. Kuinka moni suostuisi ajamaan autolla, jonka kardaania olisi rasvattava 500 kilometrin välein? Tuskin kovin moni, ei enää viimeiseen puoleen vuosisataan.

aj@

« Vastaus #6 : Marraskuu 03, 2010, 19:57:28 ip »
Mulla noita Ducateja on jokunen ollut ja tiedä vaikka lisää tulisi. Siitä rasvailusta sen verran, että viimekesän reissulla ( 4500 km ) taisin nelisen kertaa spreijata a 5 min/kerta. Jos heti uusia ketjuja rupeaisi voitelemaan kunnon kamalla, eikä sotkisi kaikenlaista sekaisin, saattaisivat vanne ja jopa matkatavarat säilyä vähän puhtaampina. Onhan niitä lisäksi Scottoilereita yms. kestoruiskuja jos semmosista tykkää. Ketju on lisäksi halpa ratkaisu kaikin puolin ja loppujen lopuksi se voiteluaine taitaapi olla jo valmiiksi siellä ketjun sisällä. Tästä ja ketjun rasvauksesta yleensäkin, on lukuisia koulukuntia .Guzzin ostin mainostettujen ajo-ominaisuuksien ja kardaanin takia, mutta ans kattoo nyt. Ducatilla on se uusi Diavelikin, siihen saa tarvikkeena "touringplexin" ja pussukka takapenkille, siinä se. Minä kun tykkään matkailusta, etenkin nakuilla. Toisaalta en ole ajanut Norgea metriäkään, enkä kyllä Grisoakaan ennen kauppaa, joten tässä on pari-kolme kuukautta aikaa miettiä, millä ajelee ensi kesänä tai jatkaako entisellä jostain erityisestä syystä.

Norgearska

• Vieras
« Vastaus #7 : Marraskuu 06, 2010, 16:26:19 ip »
Minäkin olen luullut, etten edes vilkaise ketjullisia mopoja, mutta kunhan pääsee tutustumaan tarkemmin oheisen pyörän muihin ominaisuuksiin, niin mistä sitä tietää - vaikka..

http://www.diavel.ducati.com/jsp/en/index/index.jsp?lang=en

John Doe

« Vastaus #8 : Marraskuu 10, 2010, 15:10:29 ip »
Mulla noita Ducateja on jokunen ollut ja tiedä vaikka lisää tulisi. Siitä rasvailusta sen verran, että viimekesän reissulla ( 4500 km ) taisin nelisen kertaa spreijata a 5 min/kerta. Jos heti uusia ketjuja rupeaisi voitelemaan kunnon kamalla, eikä sotkisi kaikenlaista sekaisin, saattaisivat vanne ja jopa matkatavarat säilyä vähän puhtaampina. Onhan niitä lisäksi Scottoilereita yms. kestoruiskuja jos semmosista tykkää. Ketju on lisäksi halpa ratkaisu kaikin puolin ja loppujen lopuksi se voiteluaine taitaapi olla jo valmiiksi siellä ketjun sisällä.

Siinä mainitsemassasi atuom. rasvarissa jos käyttää sen omia voiteita niin eipä sotke vannetta ja jos vähän säädöissä mokaa niin rasvaan on sekoitettu saippua-aineita joten huuhtelu vedellä ja tarvittaessa kevyt harjaus riittää paikkojen puhdistamiseksi. Jatkuvalla rasvauksella, lähtösäädöksi suositellaan 3 tippaa minuutissa, on se öljyn kulutus tyodella maltillista. Ne jotka vannovat vaihteisto-öljyllä penslaamisen nimiin töljäävät kerta rasvauksella saman verran kun minä sain menemään 14000 km aikana, ja ketju kokoajan kiiltävän kostea rasvasta. Ei siis märkä vaan kostea. Ketju on varsin varteenotettava vetotapa, ja hammashihnan jälkeen huolettomin.

jd

guzzismo

« Vastaus #9 : Marraskuu 10, 2010, 17:42:30 ip »
Mulla on kettinki fillarissa ja gummihihna kalsareissa...

FOT

« Vastaus #10 : Marraskuu 10, 2010, 18:23:32 ip »
Onhan ne Ducatitkin...
Lainaus
Mulla on kettinki fillarissa ja gummihihna kalsareissa...
;D ;D ;D

T,
Jukka

Ps. Mutta kyllä Guzzin ajaminen/omistaminen vaatii luonnetta - en ota kantaa minkälaista ;)

aj@

« Vastaus #11 : Marraskuu 10, 2010, 19:00:44 ip »
Tarkoititko jotain samanlaista kuin Defenderin omistaminen ? Kovasti yhtäläisyyksiä, ainakin mulla. Vaatii asennetta.

Pekka

« Vastaus #12 : Marraskuu 10, 2010, 22:56:12 ip »
, ja hammashihnan jälkeen huolettomin
???
82kkm ja vissiin viides remmi menossa, toinen hihnapyörä takana ja kolmas etunen. :o >:(
270kkm kardaanivetoisessa kolmas perä ja toinen kardaani, ristkko korjattu kerran. :-\
Siinä rinnalla nyt kolme kettinkivetoista ja yksi ketju joskus ostettuna mutta yhtään ei vielä ajettu loppuun ;D
Toisen kardaanivetoisen kardaani ja perä vielä kunnossa mutta moottori ja vaihteisto hajonneet kerran ja mittrissa on 56kkm >:(

No osalle näistä on luonnollinen selitys mutta tuo hihnaveto on vähänkin tehokkaammassa laitteessa arveluttava ratkaisu. Onneksi varahihna on kevyt kuljettaa
mukana.

Pekka
Sohc van Helmi.