Olen tässä viimeisen puolentoista vuoden aikana ollut 14kk lomilla, niin en ole juuri saanut osoitettua sen kummempaa kiinnostusta autooni. Nyt sitten vihdoin tuntuu olevan kovempaa maata jalkojen alla, mitä tulee työkuvioiden jatkumiseen tulevaisuudessa. Alkoi työmatka-autoilukin kiinnostaa. Piti ihan ostaa toinenkin auto, että itse ja Nainen päästään eri aikoihin töihin. Emännälle hommattiin aito italialainen, kuumaverinen, urheilullinen ja temperamenttinen Fiat Stilo. 1,2 litraa moottoria, 80 cavallin voima ja KUUSI vaihdetta. Onneksi moinen tehopakkaus on varustettu sutimisenestolla.
Niin, miten tämä liittyy mitenkään öljyihin? No, vaihtelin sitten tuohon, nykyisin minun autooni, Daewoohon öljyjä. Olin laskeskellut, että 16 tonnia olisi edellisestä vaihdosta, eli pätevästi sen 15 tuhannen vaihtoväli olisi käsillä.
Öljyt astiaan, näyttää normaalilta ja uusi filtteri paikalleen. Otin sitten huoltovihon esiin ja kirjailin siihen lukemat ja mitä oli tehty. Laskin sitten ihan laskutikun kanssa, että paljonko oli edellisestä vaihdosta. Olin pudota vielä tarkistuslaskunkin jäljiltä tuolilta.. Oikea luku oli 26000 kilometriä!! Parastahan tässä on se, että tuo -03 tehtaalta rullannut 240 tuhatta ajettu korealainen ei ollut öljyä popsinut, kuin noin 1,5 desiä ja rasva vielä näytti ja tuntui ihan ok aineelta.
Niin, käytän autossani laadukasta, Prisman hyllystä löytyvää Car's-sarjan 5W-40 öljyä. Maksaa 16-19 euroa /neljä litraa..