Kirjoittaja Aihe: 95 E 10 ja Moto Guzzit?  (Luettu 112046 kertaa)

Summu

  • Viestejä: 348
Vs: 95 E 10 ja Moto Guzzit?
« Vastaus #210 : Lokakuu 27, 2011, 20:34:09 ip »
Tuo on valmistenumero joka Californikaattoreissa alkaa ZGU ja nuo jälkimmäiset ovat tuon alun kolmen kirjaimen jälkeisiä esim. ZGUKDEXXXXXXXXXX tai ZGUKGDXXXXXXXXXX jne. Tuo löytyy rekisteröintitodistuksen teknisen osan kohdasta E.

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: 95 E 10 ja Moto Guzzit?
« Vastaus #211 : Lokakuu 27, 2011, 21:01:35 ip »
Siellähän onkin melko uusi lista:

" E10 POLTTOAINEEN KÄYTTÖRAJOITUKSET 28.09.2011
Ohessa lista Moto Guzzi moottoripyörä malliesta, joihin uusi E10 eli 95E polttoaine sopii.(E10 = Polttoaine, jossa bioetanolin pitoituus on 10% tai sen alle.)
Stelvio : kaikki mallit
Norge : kaikki mallit
Breva 850-1200: kaikki mallit
1200 Sport / 4V : kaikki mallit
Bellagio : kaikki mallit
Nevada 750 ie : kaikki mallit
California versiot: ZGUKDE / KGD / KDH / KDL sekä KDM
Griso 850: M111528 -->
Griso 1100: M113321 -->
Griso 1200: ZGULSE ja LSG mallit
V7 Classic: M115002 -->
V7 Cafè: M112067-->
V7 Racer: M100722-->
Breva 750: E10 polttoaine ei sov
"
- - -

Oho, tämä saattaakin olla valmistajille kohta "elämää suurempi" tapaus?  Uutta minulle oli, että joku on jo ryhtynyt USA:ssa juridisiin toimiin.

Tämä Ducatisti/juristi tuntuu kirjoittavan perusteltua tekstiä:

http://www.ducatimonsterforum.org/index.php?topic=43639.0


Girard Gibbs LLP niminen lakiasiaintoimisto San Franciscossa on vienyt asian oikeuteen.  Koskee ymmärtääkseni arviolta 35.000-40.000 rekisteröityä ajoneuvoa Yhdysvalloissa.
Ehdotus sovinnoksi on tehty oikeudessa 16.09.2011.


All residents of the United States who, own any Ducati 2003-2011 Monster, Multistrada, SportClassic, Streetfighter, Superbike or Hypermotard model family motorcycle manufactured with a plastic fuel tank.

Ducati will extend its standard 2-year Limited Warranty for Class Vehicles to cover the agreed upon plastic fuel tank repairs for both non-cosmetic issues (including those related to Plaintiffs’ alleged safety concerns) and for purely cosmetic issues unrelated to any safety concerns. The extended warranties will cover non-cosmetic repairs until the longer of 6 years after the date of original new motorcycle purchase from Ducati, or until 18 months after the settlement’s effective date. In addition, any non-cosmetic repairs made under the extended warranty will themselves be warranted for 12 months. (Id.) Purely cosmetic repairs will be covered until the longer of 5 years after the date of original new motorcycle purchase or until 18 months after the settlement’s effective date; and any repairs made under the cosmetic extended warranty will themselves be warranted for 6 months.

http://www.girardgibbs.com/Ducati%20-%20Motion%20for%20Preliminary%20Approval%20of%20Class%20Settlement.pdf

Mahtaako käydä Euroopan osalta niin, että kun E10 tuli "pakkomyyntiin" (eikä kai käytännössä kaikissa maissa) vasta 01.01.2011, valmistajien vastaus tämän maanosan kohdalla on tyyliin "01/2011 alkaen myydyt kestävät, muut kaivakoot kuvettaan"?
V11 - it defines you.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: 95 E 10 ja Moto Guzzit?
« Vastaus #212 : Lokakuu 27, 2011, 22:30:18 ip »
Jackal on näköjään ZGUKDB

Ei taida käydä..
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Opa

  • Viestejä: 66
Vs: 95 E 10 ja Moto Guzzit?
« Vastaus #213 : Lokakuu 28, 2011, 00:05:49 ap »
Näyttääpi siltä, että oma Calikin on tuo ZGUKDB, eli ei kelpaa "hömppä"-bensa (EV-98).'

Muutenkin, koska olen hurja merenkävijä ja olen venemoottoreiden (itsellä kuitenkin purjevene) suositustaulukkoja selaillut, ja hyvin harvassa venelaitteessakaan tätä "hömppä"-bensiiniä suositellaan käytettäväksi, mm. korroosio- ja letkuongelmien takia, en omassa Calissani sitä tule käyttämään.

En käytä sitä siitäkään syystä, että tarkoitukseni on pitää oma Cali omassa käytössä vielä pitkään (eihän nää mahdollisesti bensasta aiheutuvat korroosio yms. ongelmat heti näy, vaan vuosien kuluttua. Joten ottakaa huomioon tämä, kun käytettyä vempainta olette ostamassa).

kaide

  • Viestejä: 1 141
  • Rookie_1977
Vs: 95 E 10 ja Moto Guzzit?
« Vastaus #214 : Lokakuu 28, 2011, 02:25:51 ap »
Käytän mitä käytän ja parempana pysyy, mitä vähemmän käytän, koko mopo. Vois jo siirtää tonne toiselle palstalle, koska ei tästä mitään järkevää seuraa.
Forza Moto Guzzi!

TimoEv

  • Viestejä: 2 172
  • Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Vs: 95 E 10 ja Moto Guzzit?
« Vastaus #215 : Lokakuu 28, 2011, 07:48:18 ap »
Minun Caliin, vm.2008, ei kannata tankata kuin 98:a. Silläkin nakuttaa ja kilistää kesäkuumalla. Kokeilin kerran - onneksi vain kerran - 95E:tä ja niin varovasti en osannut kiihdyttää, etteikö olisi kilissyt.
Kysyin joskus tästä Help-desk´istä ja sain vastauksen, että se on ominaisuus, ei vika/ongelma, eikä siihen ole mitään säätöä olemassa.
No, kaiketi siihen saa apua, jos viitsii Power Commanderin tms. lisäpalikkaa ruuvailla kiinni...

I.H.

  • Viestejä: 1 264
Vs: 95 E 10 ja Moto Guzzit?
« Vastaus #216 : Lokakuu 28, 2011, 10:07:26 ap »
ZGUKDC, joten jatketaan 98E5 : lla
Titaniumin kuski

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: 95 E 10 ja Moto Guzzit?
« Vastaus #217 : Lokakuu 28, 2011, 11:21:40 ap »
Mutta että normaali takuu lueteltujen pyörämällien kohdalla polttoainetankin korjauksia koskien (turvallisuusnäkökohtiin perustuvat ei näkyvät viat / pelkästään näkyvät viat) olisi USA:ssa tehtävän sopimuksen mukaan siellä pitenemässä.

Ei näkyvät viat pidempi aika näistä:  6 vuotta ostopäivämäärästä tai 18 kuukautta sopimuksen voimaanastumisesta. Takuukorjauksilla 12 kuukauden takuu.

Pelkästään näkyvien vikojen kodalla pidempi aika näistä: 5 vuotta ostopäivämäärästä tai 18 kuukautta sopimuksen voimaanastumisesta.  Takuukorjauksilla 6 kuukauden takuu.
V11 - it defines you.

McStadey

  • Viestejä: 77
  • Breva V750 IE -05
Vs: 95 E 10 ja Moto Guzzit?
« Vastaus #218 : Elokuu 13, 2013, 14:16:50 ip »
Wanha ketju mutta kirjoittelenpa kuitenkin...

Osaakos joku sanoa miksi pikku-brevassa ei voi käyttää E10 bensaa mutta Nevadassa voi? Toistaiseksi tankkaillut kyseenalaistamatta 98:a ja varmaan jatkankin, mutta hämmensi vain tuo ero, kun luulisi pikkulohkojen olevan teknisiltä komponenteiltaan identtisiä?
"I am easily satisfied with the very best"
                                         -W. Churchill

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: 95 E 10 ja Moto Guzzit?
« Vastaus #219 : Elokuu 13, 2013, 15:59:48 ip »
Onko Brevassa muovi vai terästankki?
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: 95 E 10 ja Moto Guzzit?
« Vastaus #220 : Elokuu 13, 2013, 18:41:46 ip »
Koko ajan olen ajanut 1100 Brevalla 95E10-moottoripolttoaineella. 72.000 km.
Voi olla että tankki on muuttanut muotoaan, voi olla että ei.
Ainoa asia jonka voi ajatella ehkä olevan eekympin syytä on turvonnut polttoainesuodatin. http://www.motomatti.fi/2013/04/arkipyoran-huoltoa-tankki-ja-sen-sisalto.html
Vikaa ei sekään ehtinyt aiheuttaa. Tilalla peltikuorinen suodatin.

Alkoholipyörän tankissa ja polttoaineenruiskutusjärjestelmässä on nyt ollut yli kolme vuotta RE85:sta. Sekin lähti jälleen viimeviikolla tulille. Polttoaine on 85% etanolia ja loput sitä mitä nykyään kutsutaan bensiiniksi.

Omakohtaisella kokemuksella voin sanoa että ihan on hyvää polttoainetta tuo 95E10.


TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: 95 E 10 ja Moto Guzzit?
« Vastaus #221 : Elokuu 13, 2013, 18:55:15 ip »
Et kai sentään. Eikös sun Breva ole -06 tms? 95E10 on ollut myynnissä vasta muutaman vuoden.. Aikaisemmalla 95:llä itsekin lasettelin pikkulohkolla.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: 95 E 10 ja Moto Guzzit?
« Vastaus #222 : Elokuu 13, 2013, 19:05:26 ip »
Nojuu. Ajatusvirhe mutta samasta mittarista koko ajan silloin kun olen Tampereella tankannut eli noin 80% tankkauksista Lahdenperänkadun Shellistä.
Breva on 2005-mallia. Heinäkuussa kilvitetty.

MotoJussi

  • Viestejä: 965
Vs: 95 E 10 ja Moto Guzzit?
« Vastaus #223 : Elokuu 13, 2013, 21:11:50 ip »
Kerran vaan on tähän mennessä tullut vastaan bensaletkujen yllätysvaihto.
Tiedä sitten oliko alkoholin vika vai oliko ne (jälkiasennetut) letkut muuten huonot, mutta aika jännältä näytti kun virrat päälle laitettuna suihkusi bensaa aika tarkkaan joka suuntaan letkussa olevien pikkiriikkisten reikien läpi.
Vaihdoin tuoreet letkut ja tankkaan jatkossakin mitä sattuu. ... kävi tuo 76-oktaanisellakin, kun ei muuta ollut tarjolla...
Kyseessä siis vm 2000 Cali, joka on joskus ollut mallia "Jackal".

McStadey

  • Viestejä: 77
  • Breva V750 IE -05
Vs: 95 E 10 ja Moto Guzzit?
« Vastaus #224 : Elokuu 14, 2013, 10:48:37 ap »
Muovitankki on Brevassa. Polttoaineensuodattimeen en ole kurkannut, tuskinpa sinne kukaan muukaan on kurkannut. Tuo bensaletkujen pehmeneminen erityisesti kuumalla kelillä on vissiin ollut aika yleinen vika minkä on oletettu johtuvan alkoholista bensan seassa?

Ei kai tuo pyörä siihen kuolisi jos seuraavaksi 95sta laittais tankkiin. Enpä tiedä mitä siellä aiemmin on ollut, viimeiset vajaat 7000 ajeltu 98lla.
"I am easily satisfied with the very best"
                                         -W. Churchill