Kirjoittaja Aihe: 95 E 10 ja Moto Guzzit?  (Luettu 112028 kertaa)

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: 95 E 10 ja Moto Guzzit?
« Vastaus #195 : Syyskuu 02, 2011, 09:36:28 ap »
Tässä E10-asiassa ei liene kilometreillä suurta roolia. Riittää kun komponentit ovat kyseisen liemen seassa. Sitä ihmettelen että essonbaarinukot ovat tuosta niksmannien testistä saaneet vettä myllyynsä ja taas uhotaan "pahasta bensasta"!
Eikös tuo nyt ole selviö jos sanotaan jo etukäteen että ei pelaa niin sitten todetaan että ei pelaa kuin vähän matkaa (27000 km) Onko tämä tulos positiivinen vai negatiivinen?
Todistaa ainakin että tankillinen, jos muuta polttoainetta ei olekaan saatavissa, (Kuten eräät ST1-kylmäasemat) tuskin hajottaa järjestelmää jos seuraavan kerran tankkaa sopivampaa.

En tiedä Opelin pumpun hintaa mutta varaosahinnat pyörivät 40 - 450€ välillä. Vaihtotyökin tietenkin kovasti maksaa sekin mutta jaettuna kilometrimäärällä ei liene suuri kustannus. Katselen ja tarkkailen kuinka omissa pyörissä ruiskutuspumppu pelaa. Californiaan se maksaa noin 60€ Biltemassa ja Brevan pumpun hintaa en tiedä. Vielä.
Varmaan talviseisonnan jälkeen on mahdollista havaita jotain. Californian tankissa on RE85:sta ja Brevan E10:ä.

Kuvassa Bilteman pumppu ja Motonetin hienosuodatin sivuvirtasuodattimena. Kestotestiä kestänyt n. 6 viikkoa RE85:lla.

mm

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: 95 E 10 ja Moto Guzzit?
« Vastaus #196 : Syyskuu 02, 2011, 11:50:53 ap »
Näissä tuoreemmissa (ja jo hyvän aikaa vanhemmissakin) Opeleissa on pumppu Bensan seassa. Tuo mikä sulla on, on Opelin L-Jetronicin ajoilta, eli Ascona-Manta-Rekord-akselilta.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

kaide

  • Viestejä: 1 141
  • Rookie_1977
Vs: 95 E 10 ja Moto Guzzit?
« Vastaus #197 : Syyskuu 02, 2011, 12:20:16 ip »
Olikohan Opeli-testissä useampi kuin yksi yksilö mukana. Jos olisi ollut vaikka kymmenen ja niistä vähintään muutama tai kaikki olisi hajonneet +/-10tkm tai muutaman kuukauden marginaalissa. Vähän köykäiseltä tuntuu tää ADACin testi tai sitten pitäis jaksaa kaivella tarkempaa tietoa koejärjestelyistä.
Forza Moto Guzzi!

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: 95 E 10 ja Moto Guzzit?
« Vastaus #198 : Syyskuu 08, 2011, 22:17:14 ip »
http://www.dsa.minambiente.it/DirettivaCarburanti/?s=comp&t=E10

Linkissä vasemmalla linkki (PDF) mistä aukeaa tiedot mitkä auto- ja moottoripyörämerkit on tarkoitettu E10:lle. Taisi olla sivu 52 joka kertoi Guzzeista. Oikealla taas linkki mistä selviää mihin ei käy lainkaan.
Teksti italiaksi mutta kyllä siitä selvän saa.

Ainoa Guzzimalli johon ei sovi E10 ollenkaan on Breva 750. Muissa malleissa on mainittu rungon numero mistä eteenpäin käy.

mm

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Vs: 95 E 10 ja Moto Guzzit?
« Vastaus #199 : Syyskuu 08, 2011, 23:35:15 ip »
Olikohan Opeli-testissä useampi kuin yksi yksilö mukana. Jos olisi ollut vaikka kymmenen ja niistä vähintään muutama tai kaikki olisi hajonneet +/-10tkm tai muutaman kuukauden marginaalissa. Vähän köykäiseltä tuntuu tää ADACin testi tai sitten pitäis jaksaa kaivella tarkempaa tietoa koejärjestelyistä.

Yritin löytää ko. "testiä" ADACin sivuilta, mutta eipä löytynyt. Onkohan sitä ollenkaan?  ???
Emeritus-guzzisti

Jukka Laine

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 1 053
  • Kotirintamamotoristi
Vs: 95 E 10 ja Moto Guzzit?
« Vastaus #200 : Syyskuu 09, 2011, 08:00:46 ap »
No voi per...een suti! Onhan tota E10 jo muutama tankki tullu syötettyä Brevalle. Minkä sortin katastrofi on ootettavissa? Tankki, letkut, ruiskut...???
Häätyypi sissiin tankki tyhjentää talveksi. Keväälläpä sitten katotaan mistä alakaa poikimaan.
Jukka Tuusulasta, Sport 1200.
Verestä Hyviä Muistoja!
Veriryhmä Gruppo MOTO GUZZI.

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: 95 E 10 ja Moto Guzzit?
« Vastaus #201 : Syyskuu 09, 2011, 09:04:11 ap »
Isompaa huolta ei liene jos vain osan suvea on ajanut E10:llä. Talvisäilytykseen korkkia myöden tiukempaa laatua niin ei korroosio iske eikä haihtuminen.
Jos pitää arvioida missä ilmenee ongelmia niin jotenkin tulee letkut mieleen ja varsinkin se pumpun ja suodattimen välinen pätkä.
Tuskinpa ovat käyttäneet useaa eri pumpputyyppiä, vaikka mistä sen tietää. Itse aion talvehdituttaa Breva 1100:sen E10:llä ja Multifuel Californian RE85:lla. Keväällä olen jo paljon viisaampi ja ehkä köyhempi mutta selvyyden asiaan haluan koska aion käyttää pyöriäni vielä seuraavankin vuosikymmenen.

mm

kaide

  • Viestejä: 1 141
  • Rookie_1977
Vs: 95 E 10 ja Moto Guzzit?
« Vastaus #202 : Syyskuu 09, 2011, 11:55:58 ap »
Kannattaa jo nyt vaihtaa E5:een, jotta koko pa-järjestelmässä kerkiää aine vaihtumaan ennen talviseisokkia. Olis niitten samassa yhteydessä pitäny kertoa mikä paikka prakaa eikä vaan heitellä juttuja ilmaan. Sittenpä tietäisi vaihtaa ko komponentin heti pois.
Forza Moto Guzzi!

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: 95 E 10 ja Moto Guzzit?
« Vastaus #203 : Syyskuu 09, 2011, 12:19:41 ip »
Isossa edelleen ysikasivitosbensat. Pikkulohkossa taitaa olla ysikasi-v-power miksaus.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: 95 E 10 ja Moto Guzzit?
« Vastaus #204 : Syyskuu 09, 2011, 18:19:35 ip »
Tosiasiassa se ysikasi-v-power on myös E5:sta. Nykyään.

mm

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: 95 E 10 ja Moto Guzzit?
« Vastaus #205 : Syyskuu 09, 2011, 22:10:22 ip »
Samapa tuo, pikkulohko toimii vaikka ysivitosella tarvittaessa.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: 95 E 10 ja Moto Guzzit?
« Vastaus #206 : Syyskuu 09, 2011, 22:50:20 ip »
Lainaus
Ainoa Guzzimalli johon ei sovi E10 ollenkaan on Breva 750

Kurkkasin molempia listoja ja jäin sellaiseen käsitykseen, että niissä mainitaan pääasiassa nykyiset mallit. Monet vanhemmat mallit eivät esiinny kummassakaan listassa (sopii/ei sovi). Esim. jotenkin yhteen kehityslinjaan ajateltavissa olevan sarjan V7Sport–1000S–Daytona1000–Sport1100–V10Centauro–V11Sport edustajia en tähän hätään löytänyt.

En tiedä missä kaikissa on muovitankit, mutta Daytona-Centauro-V11 on ollut juuri esillä myös v11sport.de palstalla.  Omistaja ihmettelee, että pitkään seisoneen V11:n etujousituksen pystyputki ottaa kiinni tankkiin.  Pyörä on ollut vain hänellä vuodesta 2000 ja aina samaa bensaa on tankattu (ei mainitse laatua). Centauron ja Daytonan tankkien kerrotaan siellä venyneen pituuttaan useammassakin tapauksessa, jolloin 15 mm ”ei ole vielä mitään”.  Syytä ei kukaan osaa sanoa. Toinen mainitsee että tankin leveys vaihtelee muutaman millin, yksi kehottaa poraamaan isomman reiän taakse ja siirtämään siihen suuntaan, yksi laskee, että tankki pitenee kastuessaan 5 mm (polyamidi laajenee)...
V11 - it defines you.

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: 95 E 10 ja Moto Guzzit?
« Vastaus #207 : Syyskuu 10, 2011, 08:56:17 ap »
Tämän suuntaista havaintoa on ollut Breva 1100:sen tankin suhteen itsellä. Laajenee. Katsotaan minkälainen säkki se on ens keväänä...

Californian peltitankista on RE85:n irrotellut moskaa karkeasuodattimeen mutta mitään ruostumista en ole havainnut sen enempää kuin siellä oli jo ennestään. Käytössäni on endoskooppi jos joku muukin haluaa tutkituttaa tankkinsa sisustan tilan. Tankin sisäosasta voi ottaa still-kuvia tai elokuvaa mutta silloin on kuvan laatu hieman heikompaa.

Centauro on seissyt pari suvea (vuotta) samalla 98:lla. Siinä ei ole ollut mitään muutosta. Käytellyt olen parin kk:n välein ettei kuivu paikat jumiin. (Ja salaa keulinut sivukadulla.)

mm

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: 95 E 10 ja Moto Guzzit?
« Vastaus #208 : Lokakuu 16, 2011, 23:02:52 ip »
Amerikantietoa melko runsaasti niistä materiaaleista jotka voivat joutua tekemisiin alkoholin kanssa. Älkää säikähtäkö pitkää osoitetta. Osaa niitä lyhentää...

http://nepis.epa.gov/Exe/ZyNET.exe/2000D0SZ.txt?ZyActionD=ZyDocument&Client=EPA&Index=2006%20Thru%202010&Docs=&Query=510N06001%20or%20material%20or%20e&Time=&EndTime=&SearchMethod=1&TocRestrict=n&Toc=&TocEntry=&QField=pubnumber^%22510N06001%22&QFieldYear=&QFieldMonth=&QFieldDay=&UseQField=pubnumber&IntQFieldOp=1&ExtQFieldOp=1&XmlQuery=&File=D%3A\ZYFILES\INDEX%20DATA\06THRU10\TXT\00000000\2000D0SZ.txt&User=ANONYMOUS&Password=anonymous&SortMethod=h|-&MaximumDocuments=10&FuzzyDegree=0&ImageQuality=r75g8/r75g8/x150y150g16/i425&Display=p|f&DefSeekPage=x&SearchBack=ZyActionL&Back=ZyActionS&BackDesc=Results%20page&MaximumPages=1&ZyEntry=4

mm

Opa

  • Viestejä: 66
Vs: 95 E 10 ja Moto Guzzit?
« Vastaus #209 : Lokakuu 27, 2011, 20:18:27 ip »
Moto Italian sivuilla olevasta listasta, jossa on mainittu Guzzin mallit, joihin tuo "hömppä"-bensii käy, löysin seuraavaa Californian osalta:

California versiot: ZGUKDE / KGD / KDH / KDL sekä KDM

Eli mitäköhän kyseiset kirjainyhdistelmät tarkoittavat (ei oo nyt käytettävissä oman Calin papereita)?