Kirjoittaja Aihe: 95 E 10 ja Moto Guzzit?  (Luettu 111871 kertaa)

Lario

  • Viestejä: 59
    • http://www.bikepics.com/members/teijo/
Vs: 95 E 10 ja Moto Guzzit?
« Vastaus #30 : Marraskuu 29, 2010, 18:59:23 ip »
Arska, se on tuo 85 soppa täällä meitillä "puhdasta" etanolia, eikä oikeestaan passaa kuin noihin Bifuel autoihin. Normaalisti täällä tankataan pyöriin joko 95 tai 98 keittoa. Ysiviitosessa on 5% etanolia, ysikasin pitäs olla "puhdasta". Lukase tuolta meidän foorumilta, Raz tiesikin kertoa suht´tarkkaan.  :)

Norgearska

  • Vieras
Vs: 95 E 10 ja Moto Guzzit?
« Vastaus #31 : Marraskuu 30, 2010, 12:40:58 ip »
Moto Guzzi- tehtaan tiedottajalle Suomi on pieni ja tuntematon maa  ???
OIKAISTAAN VÄLITTÄMÄNI TIEDOTTAJAN TAHATON VIRHE!

--------------------------------------------------------------------------------

Onko nyt piru irti?  

Tässä Moto Guzzi.it vastaus kyselyyni 95 E 10 bensan sopivuudesta eri mallisiin ja eri-ikäisiin pyöriin  :'(

Dear Mr Suuronen,
Thank you for contacting MOTO GUZZI Customer Services.

We would like to inform that in order to receive technical advice regarding your Moto Guzzi bikes, you should refer to the authorized dealers in Finland, as we do not currently have branches in your Country.
To contact the nearest dealer, please visit the link http://www.piaggio.fi/ and they will be able to deal with your queries more closely.Best regards,
MOTO GUZZI Customer Services Online

HARVOIN ON NÄIN MUKAVAA PERUA PUHEITAAN TAI OIKAISTA VÄÄRÄÄ TIETOA!
KYSEESSÄ OLI TEHTAAN TIEDOTTAJAN TAHATON VIRHE!

MOTOITALIA ON MAAHANTUOJA JA 95E10:N KÄYTETTÄVYYDESTÄ ILMOITETAAN, KUN TEHDAS KERTOO ASIASTA! TIETYSTI VOI TANKATA 98E5, JOS TIETO VIIVÄSTYY..

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Vs: 95 E 10 ja Moto Guzzit?
« Vastaus #32 : Joulukuu 01, 2010, 11:33:51 ap »
Arska, se on tuo 85 soppa täällä meitillä "puhdasta" etanolia, eikä oikeestaan passaa kuin noihin Bifuel autoihin. Normaalisti täällä tankataan pyöriin joko 95 tai 98 keittoa. Ysiviitosessa on 5% etanolia, ysikasin pitäs olla "puhdasta". Lukase tuolta meidän foorumilta, Raz tiesikin kertoa suht´tarkkaan.  :)

Täällä meitillä ???
Ei ole näkynyt sellaista 85% soppaa täälläpäin.
Ja siis ysikasi on 98E5.
Emeritus-guzzisti

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: 95 E 10 ja Moto Guzzit?
« Vastaus #33 : Joulukuu 01, 2010, 17:32:02 ip »
RE85-jakelu kehittyy lähinnä ST1-jakelun toimesta. Toistaiseksi ei ole yleisesti koko maassa saatavissa. Toivoisin että olis kun omistuksessa on Guzzi joka moista lientä polttaa. Muissa polttoainelaaduissa on tällä hetkellä korkeintaa 5% alkoa, loput aitoa. RE85 on 85% alkoa ja loput 95 bensaa.

mm

Lario

  • Viestejä: 59
    • http://www.bikepics.com/members/teijo/
Vs: 95 E 10 ja Moto Guzzit?
« Vastaus #34 : Joulukuu 01, 2010, 18:44:25 ip »
Arska, se on tuo 85 soppa täällä meitillä "puhdasta" etanolia, eikä oikeestaan passaa kuin noihin Bifuel autoihin. Normaalisti täällä tankataan pyöriin joko 95 tai 98 keittoa. Ysiviitosessa on 5% etanolia, ysikasin pitäs olla "puhdasta". Lukase tuolta meidän foorumilta, Raz tiesikin kertoa suht´tarkkaan.  :)

Täällä meitillä ???
Ei ole näkynyt sellaista 85% soppaa täälläpäin.
Ja siis ysikasi on 98E5.
Täällä meitillä tukholmassa. Uskonkin että sitä ei uudessakaupungissa löydy.

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Vs: 95 E 10 ja Moto Guzzit?
« Vastaus #35 : Joulukuu 02, 2010, 08:59:22 ap »
Arska, se on tuo 85 soppa täällä meitillä "puhdasta" etanolia, eikä oikeestaan passaa kuin noihin Bifuel autoihin. Normaalisti täällä tankataan pyöriin joko 95 tai 98 keittoa. Ysiviitosessa on 5% etanolia, ysikasin pitäs olla "puhdasta". Lukase tuolta meidän foorumilta, Raz tiesikin kertoa suht´tarkkaan.  :)

Täällä meitillä ???
Ei ole näkynyt sellaista 85% soppaa täälläpäin.
Ja siis ysikasi on 98E5.
Täällä meitillä tukholmassa. Uskonkin että sitä ei uudessakaupungissa löydy.

Tämä selvä. Ei ole tosiaan näkynyt - eikä ole niin väliksikään. ;D
Emeritus-guzzisti

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: 95 E 10 ja Moto Guzzit?
« Vastaus #36 : Joulukuu 09, 2010, 22:56:49 ip »
http://www.motoitalia.fi/www/news_show.php?id=49

Sielä se nyt on sanottuna.

Emmä kyllä silti.....
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

Summu

  • Viestejä: 348
Vs: 95 E 10 ja Moto Guzzit?
« Vastaus #37 : Joulukuu 21, 2010, 11:32:04 ap »
http://www.uusisuomi.fi/ymparisto/107654-hyvasti-e95-nyt-tulee-e10

Onkohan tuossa nyt ns. endlösung eli lopullinen ratkaisu? Vai toimittaja on ymmärtänyt väärin?

Eli tuon mukaan vuoteen 2013 saakka on saatavissa 5 %-etanolibentsiiniä, mutta mitä sen jälkeen?

Ja jos tulee uusia merkintöjä "95E ja 98E poistuvat käytöstä ja korvautuvat merkinnöillä 95 E10 ja 98 E10", niin miten merkitään 98 E5, jonka on aikaisemman uutisoinnin mukaan kerrottu jäävän niille ajoneuvoille, joihin  10 %:n seos ei käy?

I.H.

  • Viestejä: 1 264
Vs: 95 E 10 ja Moto Guzzit?
« Vastaus #38 : Joulukuu 21, 2010, 19:16:05 ip »
Kylläpä ovat bensasopan keittäneet   >:(
Titaniumin kuski

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: 95 E 10 ja Moto Guzzit?
« Vastaus #39 : Tammikuu 20, 2011, 11:33:40 ap »
Riiseliä pakuun tankatessani ja kahvitellessani Shellin baarin ikkinapöydässä tarkastelin tankkauskäytäntöjä. Siis autoilijoiden.
95E10 oli suosituinta senhetkisten asiakkuuksien joukossa. 98E5:tä tankkasi samassa ajassa vain yksi ikäautoilija. Ferraribensa 99E5:sta ei tankannut puolen tunnin kahvitteluaikanani yksikään. Liekö tuo korkeaoktaaniseenkin tullut alkoholiosuus vienyt mielenkiinnon? Tosin ei näkynyt yhtään Alfa-, Lancia- tai muitakaan italoautokuskeja paikalla.

Odottelen mielenkiinnolla kevättä ja ajokautta että pääsen testaamaan uutta ysivitosta täysin vakiossa 1100 Brevassa ja etenkin millainen vaikutus sillä on ahtimella varustettuun Centauroon. Californian ahtohomma on vielä kesken mutta moottori ja muutkin rakenteet on sovitettu alkoholipolttoaineelle. Eli RE85:lle. 

mm

kvlm

  • Viestejä: 378
Vs: 95 E 10 ja Moto Guzzit?
« Vastaus #40 : Tammikuu 20, 2011, 18:57:10 ip »
V11 le mans palstalla jenkit kirjoitelleet pari vuotta paisuneista p-ainetankeista  -etanolipensan aikaansaamaa?  Samassa maassa myös veneilijöillä ongelmia. Omalla muovitankilla en aio suorittaa ko. kokeita.

aj@

  • Viestejä: 360
Vs: 95 E 10 ja Moto Guzzit?
« Vastaus #41 : Tammikuu 21, 2011, 13:17:18 ip »
WebBikeWorldissä on paljonkin juttua Ducatien "levinneistä" tankeista.

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: 95 E 10 ja Moto Guzzit?
« Vastaus #42 : Tammikuu 22, 2011, 19:39:04 ip »
Niin, jäi kirjoittamatta että ennen etanolibensan käyttöä laitan Californian ja Benellin tankkein sisälle pinnoitteen ettei korroosio iske. Benellissä myös kaasarit ovat vaaravyöhykkeessä. Brevassa ja Centaurossa on muovitankit. Senpä sitten näkee kuinka siinä käy. Luulen että ainakin Centauro on tankkinsa ja ruiskunsa puolesta vaaravyöhykkeessä.
Centauro ei ruiskunsa puolesta myöskään automaattisesti adaptoidu E10:lle kuten Breva tekee.
Erona näiden polttoainejärjestelmissä on se että Centaurossa on open loop -ruisku kun taasen Brevassa on suljettu järjestelmä (jäännöshappitunnistin pakoputkessa) eli ruiskun aivolaatikko saa tiedon pakokaasun laadun mittauksen kautta palamistapahtuman oikeellisuudesta ja säätyy itsekseen oikealle tasolle. Tarkoittaisi karkeasti ottaen samaa kuin kaasutinmoottorissa olisi polttoainelaadun ja tehontarpeen mukaan aktiivisesti muuttuva pääsuuttimen koko. Samoin sytytysennakko säätyisi automaattisesti palamistapahtuman mukaan eikä ennalta määrättynä.

Elämme mielenkiintoisia aikoja...

mm


Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: 95 E 10 ja Moto Guzzit?
« Vastaus #43 : Tammikuu 23, 2011, 21:27:21 ip »
Lainaus
Suljettu järjestelmä (jäännöshappitunnistin pakoputkessa) eli ruiskun aivolaatikko saa tiedon pakokaasun laadun mittauksen kautta palamistapahtuman oikeellisuudesta ja säätyy itsekseen oikealle tasolle.

Teesi: Vain "suljetulla" -ruiskutusjärjestelmällä varustetun Guzzin kuski voi luottaa siihen, että jos tekniikka on kunnossa palamistapahtuma on kohdallaan.

Perustelu: Valtiovalta edellyttää, että polttoaineiden valmistaja käyttää biokomponentteja vuositasolla tietyn minimimäärän kaikkeen myytyyn polttoaineeseen nähden. Polttoaineiden valmistaja minimoi jatkuvasti kustannuksiansa: koskaan tankatessaan ei tiedä, paljonko tankkiin menneessä bensiinissä oli mukana etanolia.  98E5:ssä sitä voi olla 0 - 5 % ja 95E10:ssä sitä voi olla 0-10%.  Tarrojen prosentit ovat pelkästään ylärajoja.  Jos vaikka etanolin hinta on korkea raakaöljyn hintaan nähden ja dieseliin lisättävän biokomponentin hinta alhaalla, lisätään joskus dieseliin 6 - 7 % biokomponenttia ja bensiiniin vähemmän (0% on mahdollista ja laillista) - siten, että vaadittu vuositasolla käytettävien biokomponenttien osuus täyttyy.

Tästähän on jo ollut puhetta lehdistössä - polttoaineen myyjän ei ole ilmoitettava mittarilla tankkaajalle, mikä on etanolin todellinen määrä juuri sillä hetkellä.
V11 - it defines you.

Reima

  • Vieras
Vs: 95 E 10 ja Moto Guzzit?
« Vastaus #44 : Tammikuu 24, 2011, 17:10:17 ip »
Taidanpa kuitenkin tankata Turskaan ja vanhaan tojotaan 98E:tä ihan varmuuden vuoksi.

Tämä taitaa tulla nuukalle halvemmaksi kuin mahdollinen koneremontti - kaikkihan se kuitenkin kuluu minkä tankkiin lorottaa ja eikös 98:a pitäisi noin teoriassa tarkalleenottaensuurinpiirtein kulua vähemmän  ???

- Reima -