Kirjoittaja Aihe: Rapid Bike 8 V Grisossa  (Luettu 3785 kertaa)

aj@

  • Viestejä: 360
Rapid Bike 8 V Grisossa
« : Syyskuu 22, 2010, 19:56:28 ip »
Kävin joutessani dynossa ja käppyrät ovat oheisena ( jos näkyvät ). Oleellista on, ettei minkäänlaista tehokuoppaa ( vähän yli 5000:ssa V, joka on ilmeisesti joku kipinänpuutejuttu tms ? ) ole, vaan peli vetää alhaalta yli 75 %:lla väännöstä, joka jäi takapyörältä juuri alle 100 Nm:n ja tehokin alle sadan hv:n. Tämä viritykseni on suht. kohtuuhintainen ja sisältää Mistralin putken killerillä, joka tosin on pätkäisty poikki, mutta vaimentaa ääntä ja kaippa sitten myös tehoa ? Pakettiin kuuluu lisäksi  RB johtosarjoineen ja vapaavirtausilmansuodin. Alkuperälambda haistelee seosta vähän yli viiteen tonniin ( se v-kuoppa ? ) ja korkeammalla on seosta laihennettu. Make Piikkiössä tietänee enemmän. Jossain Power Commanderissa lienee enemmän säätömahdollisuuksia ja sitä kautta arvojen paranemista. Jospa kuitenkin yritetään tätä kehittää talven mittaan. Se mitä hain, on nykimättömyys ja kaasuun vastaaminen välittömästi. Se homma on nyt ok. Vääntökäyrä on sitä pikkujuttua lukuunottamatta kuin oppikirjasta ja on oikeastaan sama, millä vaihteella ajelee. Asiasta en mitään ymmärrä, koska en ole insinööri, mutta on näitä tullut ajeltua.

[ylläpito on poistanut liitteen]

BMW

  • Viestejä: 338
Vs: Rapid Bike 8 V Grisossa
« Vastaus #1 : Syyskuu 22, 2010, 20:19:26 ip »
On niin helkkarin pieni toi sun käppyräkuva, etten mä ainakan nää siitä juur mitään.

aj@

  • Viestejä: 360
Vs: Rapid Bike 8 V Grisossa
« Vastaus #2 : Syyskuu 22, 2010, 21:09:57 ip »
Yritetään uudelleen. Toimiihan se, kun klikkaa käppyrää.

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 22, 2010, 23:05:58 ip kirjoittanut aj@ »

FOT

  • Viestejä: 662
Vs: Rapid Bike 8 V Grisossa
« Vastaus #3 : Syyskuu 24, 2010, 11:41:04 ap »
Havainnollistamiseksi vakion käppyrät sekä sakemannin muutoksia:



Ei tarvitse lähteä merta edemmäs kalaan.

110hv? - vaikka uteliaisuuden vuoksi...

Vertailuksi:
Löytyneiden dokumenttien perusteella vanhoissa tonnisissa LM:ssä oli/on takapyörästä max. teho n. 68 hv ja vääntö 72 Nm ???

T,
Jukka

Ps. Säädetyistä (ei sakemannien) 1200:sta 2v vääntää vähän paremmin ja kulkee tehoissakin rinnan...  vähän yli kuuteen tonniin ;)

aj@

  • Viestejä: 360
Vs: Rapid Bike 8 V Grisossa
« Vastaus #4 : Syyskuu 24, 2010, 13:25:32 ip »
Sehän tossa onkin hauskaa, että kovin ovat erilaisia nämä käppyrät. Toinen on melkein suoraa viivaa ja toinen hyppelehtii paljon korkeammalle. Totta puhuen odotin tuosta omastani vähän parempaa, mutta kaippa noitten eri elemenntien tai itse RB:n sopivuus ei ole täydellinen. Nythän siinä on laskennallinen teho noin tehtaan ilmoittamissa vakioarvoissa ja vääntö parempi. Enpä tiedä, rupeanko enempää hifistelemään, se on joka tapauksessa joku satanen ja saadaanko sillä sitten mitään olennaista. Parasta on kuitenkin se, että nyt sillä on hiton kiva ajaa minkälaista ajoa tahansa. Tietysti otan mielelläni vinkkejä vastaan ihan noin mielenkiinnosta.

herrapii

  • Viestejä: 266
  • aika viljo
Vs: Rapid Bike 8 V Grisossa
« Vastaus #5 : Syyskuu 24, 2010, 19:01:42 ip »
Ansavuoren Make penkittää ja säätää Guzzin omaa boksii käykää joku koittamassa.
mulle säädettiin 2v.sitten ja hyvin pelittää 06 Calissa
Maken
puh. 0500 50 88 96
;D
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 06, 2010, 07:54:37 ap kirjoittanut herrapii »