Kirjoittaja Aihe: Zumo 660 europe  (Luettu 11634 kertaa)

I.H.

Zumo 660 europe
« : Syyskuu 21, 2010, 22:00:26 ip »
Onko kokemuksia Garmin Zumo 660 europe navigaattorista . Kommentteja kaivataan .
Titaniumin kuski

Bhill

Vs: Zumo 660 europe
« Vastaus #1 : Syyskuu 24, 2010, 10:42:10 ap »
Mulla on ollut se vanhempi malli (550) käytössä kolme kesää. Tänä kesänä otin siihen ikuisen karttapäivityksen, kun kuulin, että baltiastakin on uudessa versiossa kunnon kartat. Lisäksi mulla on ollut muistikortilla maastokartat. Hyvin on pelannut. Mitää teknistä vikaa ei ole ollut. Asennusteline on tukeva. Tosin siinä saisi olla sellainen kiinnitys, ettei sitä saisi aivan paljain käsin irti. Kartoissa on pieniä virheitä, mutta maalaisjärjellä liikkuessa niistä ei ole haittaa. Jos maastokartat ovat valittuna, tulee joskus ongelmia reitityksen kanssa. Tällöin pitää karttavalikosta ottaa maastokarttojen ruksi pois.
Kaverilla on se uudempi malli (660) kurapyörässä. Siinäkin on ollut joskus ongelmaa reitityksen kanssa. Ei aina löydä teitä ja oikaisee metsän jä vesistöjen poikki.
V11 Sport

Ikkala

• Seinäjoki / Alavus
« Vastaus #2 : Helmikuu 16, 2011, 11:29:09 ap »
Entäs onko Garmin Zümo 220 kenellekkään tuttu? Mitä siitä puuttuu näihin parempiin zumoihin verrattuna?

Tomppaan tottuneena kattelin ensin tätä halvinta urban mallia ja melkein jo tilasinkin. Vaan hoksasinpa että se toimii vain akkunsa varassa, telineeseen ei saa latausta. Aika erikoinen ratkaisu.
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

Vierailija

« Vastaus #3 : Helmikuu 16, 2011, 15:47:25 ip »
Joo, mutta uuden TomTom Riderin pitäisi toimia 8 tuntia yhdellä latauksella - riittää päivän ajoihin ja illalla lataukseen.
Löytyy myös maininta: Alternative power source 12V motorbike battery.

Kaverilla on Zumo 550 ja kyllä TomTom on paljon helpompi käyttää - ilmeisesti yksinkertaisempi - tosin mulla vain One 2nd edition mp-kotelossa ja tangossa kiinni.
Emeritus-guzzisti

Ikkala

• Seinäjoki / Alavus
« Vastaus #4 : Helmikuu 16, 2011, 19:35:11 ip »
Joo, mutta uuden TomTom Riderin pitäisi toimia 8 tuntia yhdellä latauksella - riittää päivän ajoihin ja illalla lataukseen.
Löytyy myös maininta: Alternative power source 12V motorbike battery.

Kaverilla on Zumo 550 ja kyllä TomTom on paljon helpompi käyttää - ilmeisesti yksinkertaisempi - tosin mulla vain One 2nd edition mp-kotelossa ja tangossa kiinni.

Voi se akku uutena riittääkkin päivän ajoihin, mutta mun telttaan ei tule verkkovirtaa ;D.
Mistä löysit tuon maininnan että vois saada virtaa myös akusta? Täälä myyjä oli sitä mieltä ettei onnistu millään.

Mieluummin tompan kyllä ottaisin kun siihen on tottunut.

HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

themetus

• Vieras
« Vastaus #5 : Helmikuu 16, 2011, 19:50:00 ip »
Kyllä näyttäsi löytyvän johtoa tomppan urban rideristä pyörään: http://www.tomtom.com/fi_fi/products/accessories/chargers-connect-cables/additional-battery-cable/

Ikkala

• Seinäjoki / Alavus
« Vastaus #6 : Helmikuu 16, 2011, 20:03:53 ip »
Tais olla taas asianosaava myyjä -tana. Tuohan on vissiin sama johto joka käy nykyiseenkin rideriin ja sattumoisin sama piuha on sportin johtosarjassa vakiona.

http://www.tomtom.com/fi_fi/products/accessories/mounts-holders-docks/charging-bike-mount-and-battery-cable/

Ja onhan sielä lataava telinekkin näköjään. Taidampa ottaa sittenkin tompan.

edit:
Zumo nyt kuitenkin sarveen ratusteltiin. Katotaan tuonnempana minkälainen on käytössä.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 29, 2011, 21:32:22 ip kirjoittanut Ikkala »

Kimmo Saarelainen

• Administrator
« Vastaus #7 : Heinäkuu 26, 2011, 10:48:24 ap »
Terve!
Oma Tom Tom Raider (ensiimmäinen) alkaa olla tiensä päässä. Olen nyt katsellut uutta navigaattoria ja vaihtoehtoina ovat: Tom Tom Rider Pro Europe tai Garmin Zumo 550 tai 660.

Vanhana Tompan käyttäjänä veri vetää Riderin puoleen, mutta uusissa malleissa on muutama kummallisuus: Lataava mp-teline pitää tilata erikseen. SD-kortit eivät käy laitteeseen ollenkaan, vaan kartat ovat sisäisen muistin varassa (32Mbit).

Sami,
Ostit ilmeisesti Garminin Zumon, mutta minkä mallin?
Oletko ollut tyytyväinen?
Onko käytettävyys yhtä hyvä, kuin Tompassa?
Oliko riittäävä perusvarustus vai jouduitko ostamaan optioita?

t. Kimmo
Rider for California Touring 1400 & V85TT Travel

I.H.

« Vastaus #8 : Heinäkuu 26, 2011, 11:26:22 ap »
Mulla ensimmäistä ajokautta käytössä Zumo 660. Toistaiseksi tyytyväinen, paketti on täydellinen, lataava mp-teline, autosarja,verkkovirtalaturi, usb-kaapelii tiedon siirtoa varten ja kartta cd joka tallennetaan tietokoneelle josta voi laatia valmiita ajoreittejä ja siirtää niitä laitteelle. Monipuolinen ja toimiva laite, ainoana miinuksena voisi mainita hankala karttojen päivitys netistä (kun en ole mikään nörtti) ja kääntäjälle sattunut selvä virhe kun moottoritien välttämiseksi täytyy ruksata "maantie".
www.garmin.com
Titaniumin kuski

Ikkala

• Seinäjoki / Alavus
« Vastaus #9 : Heinäkuu 26, 2011, 12:26:26 ip »
Sami,
Ostit ilmeisesti Garminin Zumon, mutta minkä mallin?
Oletko ollut tyytyväinen?
Onko käytettävyys yhtä hyvä, kuin Tompassa?
Oliko riittäävä perusvarustus vai jouduitko ostamaan optioita?

t. Kimmo

Joo, 220 eli se halvin zumo. Riittävät ominaisuudet mulle.
Tyytyväinen oon ollu. Aluksi oli outo tompan jälkeen mutta äkkiää siihen tottuu.
Joissain jutuissa garmiini ei tompalle pärjää, esim kartan selaaminen on mun mielestä zumossa hankalampaa. Kuiteskin pikkujuttuja, kaikkiaan zumo tuntuu paremmalta. Mutta nää nyt on makuasioita.
Ei tarvi ostaa paketin lisäksi mitään. Sielä on kaikki tarvittava kuten IH jo kertoikin.

TunturiTT

« Vastaus #10 : Heinäkuu 26, 2011, 12:28:53 ip »
Minun pitäisi kartoittaa appiukolle navia pyöräkäyttöön. Onko nämä Zumot riittävän helppoja käyttää, että tavallista kännykkää käyttävä osaa navia käyttää? Itse olen muutamaan kännysoftaan tutustunut ja niitä ei voi kyllä yksinkertaisiksi kehua.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Bhill

« Vastaus #11 : Heinäkuu 26, 2011, 21:49:09 ip »
Mulla on Zümo 550 jo ainakin neljättä kesää pyörässä ja autossa. Käyttö on mielestäni helppoa. Mitää vikaa siinä ei ole ilmennyt. Navigaattori kyllä kannattaa hankkia, jos aikoo vähänkään vieraammilla teillä liikkua. Viime viikollakin ajelin ympäri Itä-Suomea 1200 km kierrellen pääasiassa kolme ja neljä numeroisia teitä. Navin kanssa ei tarvitse jokaista risteystä ihmetellä ja näkee uusia maisemia. 50 km ajelin hiekkateitäkin V11:lla.
V11 Sport

Targa 2

« Vastaus #12 : Heinäkuu 26, 2011, 22:46:42 ip »
Hankin keväällä Tom Tom urban raiderin ja olen siitä asti tutustunut aiheeseen; mistä löytäisin lataavan telineen. Ei ole kukaan osannut sanoa mistä löytyisi. Tom Tomin sivullakin on laitteesta selostus, mutta eipä ole myytävänä. Tänään yllättäen Biker Pointin myyjä (kiitos I.H) löysi yllättäen sellaisen Louisin nettimyyntilistoilta, ei kun heti tilaukseen. Tulee jo viikolla 35!!! Mandellon lähtö viikolla 36. Jännää! Muuten laite poikkeaa reittiehdotuksiltaan Zumon vastaavista. Italo ralliinkin mentiin I.H:n perässä vaikka tomppa oli koko matkan eri mieltä ja olisi halunnut käydä Helsingissä. 

Ikkala

• Seinäjoki / Alavus

Targa 2

« Vastaus #14 : Heinäkuu 26, 2011, 23:00:54 ip »
Kyllä. On "kalenderwoche" vähän kaukana. ;D