1200 Sport 2v on suunniteltu 230kg:n (Griso 4v 210kg) kuormalle , mistä moottori,vaihteisto ja voimansiirto konstruktion lisäksi kertyy painoa. 
MGS-01:n ja V12 LM Proton 195kg toteutuisi aiemmin mainituissa pyörissä yhden hengen versioissa.
Kevyimmät "isolohkoista" tehdyt kisapyörät painavat vähän alle 170kg kuivana.
Ei niin huonoa, ettei jotain hyvääkin: Käytettäessä jatkuvasti alle puolet sallitusta kokonaiskuormasta - pyörän elinkaari pitenee...
Oikealla rengastuksella ja alustalla varmaan olisi ollut parempi.
Niinpä: 
Vakio komponentit ovat ok. Säätöjen hakeminen vaati kilometrejä ja aikaa - vielä testaan pykälää ja paria ohuemmat öljyt. Vahvistettu rengas: Parempi tuntuma ja 2 x kulutuskestävyyttä tavalliseen vastaavaan verrattuna.
Eikä siinä vielä kaikki. 
Parhaimmillaan mutkatiellä sopivilla vaihteilla 5500 rpm - rajoittaja, milloin yli 90% voimasta on kokoajan käytössä...
Ainoa ja varma "negatiivinen" käyttäjä kokemus: 
Eipä tuosta pahaa sanottavaa ole. Paitsi penkki, perse alkaa puutua liikaa kun useamman päivän ajaa pitkää siivua peräkkäin. 
Perusteeton negatiivinen arviointi vaikuttaa myös pyörän haluttavuuteen, sekä jälleenmyyntiin, että mahdolliseen V12 LM:n kauppaan etc.  

Mitäpä minä muiden mielipiteistä perustan - omaani olen tyytyväinen. 
T,
Jukka
Ps. En tule lisäämään katsausta Italialaisten perusteita vaikuttaa mielikuviin, Keski-Euroopan moottoripyörien rekisteröintejä tai katsausta skoottereiden lukumäärään suhteessa moottoripyöriin Italiassa verrattuna Suomeen.