Kirjoittaja Aihe: Moto Guzzi V7 Racer on tulossa  (Luettu 28808 kertaa)

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Moto Guzzi V7 Racer on tulossa
« Vastaus #30 : Syyskuu 20, 2010, 14:37:11 ip »
Tuo Bellagio itsessään on huomattavan aliarvostettu laitos; Itse sitä kuritin toissa kesänä (-08). Totesin jo silloin ettei se noilla kuorilla ihmisiin vetoa. Moottori ja alusta on erittäin herkullinen paketti! Jalkatapitkin olivat minun mittaiselleni aika lailla alueella. Tangon olisi voinut siirtää itselleni hieman edemmäs ja tappeja silti vielä ylemmäs/taaemmas. Alustaltaan pyörä on pystyvä laite. Mainio säädettävyys, laadukkaat komponentit yhdistettynä moderniin rengastukseen ja erinomaisiin jarruihin tekevät pyörästä varmaan melkoisen menijän jopa siellä moottoriradalla. Pyörä sopisi meikäläisen käyttöön oivallisesti. Pelaisi arkikoneena, tarvittaessa kaksi päällä, kruisailuun ja rataherkutteluun samaten. Eikä se edes näytä pahalta..
Hyvä pyörä, parempi mieli.

ALi

  • Viestejä: 1 053
Vs: Moto Guzzi V7 Racer on tulossa
« Vastaus #31 : Syyskuu 20, 2010, 15:57:09 ip »
"Kiitti" vaan TunturiTT . . .  :'(     Et sitten yhtään onnistunut lieventämään sitä mun Bellaaagiooo kuumetta !!
Helmiäisvalkoisena se olis mulle niin.....:-*....kuin taivaan ukkoslintu.
Mut, kohta Mamma lyö läppärin kannen kiinni ja uhkaa remmillä, jos kuulee vielä puhettakaan "...ihan pikaisesti vaan, iltalenkillä... ...Piikkiössä !!!..."  ;D
"Keep It Simple . . . "   (-13 Bellagio)(-95 BMW K1100RS ja -13 Burgman 400. Ex Guzzit: -04 Nevada ja -88 V35 Florida)

capriccioso

  • Viestejä: 196
Vs: Moto Guzzi V7 Racer on tulossa
« Vastaus #32 : Syyskuu 20, 2010, 17:39:39 ip »
Kerrankin samaa mieltä hra ratahirmun kanssa... tai ainakin melkein.  ;D

Minustakin se oli/on mainio laitos ja ulkonäkökin ihan ok, mitä nyt pikkaisen liikaa kromia vilkkuvarsissa ja silleen. Stongan sijainnista samoilla linjoilla, mutta jalkatapit jättäisin mieluiten nykyisille sijoilleen, tai en ainakaan ylemmäksi. Kelpuuttaisin sen mainiosti kruiseriksi ja yleispyöräksi, hyödyntäisin sen ketterää ja herkkää käytöstä mutkatienaatiskeluun, mutta en nyt ehkä sentäs radalla, muuten kuin harjoittelumielessä. Sitten kun lakkaan köyhtymästä, saatan hyvinkin hommata moisen kakkospyöräksi.

Ekku

  • Viestejä: 895
Vs: Moto Guzzi V7 Racer on tulossa
« Vastaus #33 : Syyskuu 20, 2010, 18:29:00 ip »

Semmoinen karvalakki-MGS tuolla Griso 8v:sta tutulla koneella olisi todennäköisesti riittänyt aika monelle sellaiselle, joka ei erityisemmin innostu tuosta teippiviritetystä Brevasta eli 1200 Sportista tai tuosta uudesta teiniskootterista. TS. sen 8v perusmyllyn teho varmaan riittäisi ainakin ensialkuun, kun varsinaisena toiveena on nimenomaan ne MGS01:n ulkonäkö, "keveys" ja ajo-ominaisuudet, ei niinkään ne huipputehot.

PPS.
Taas on edetty jo aika kauas alkuperäisestä aiheesta, mutta kaitpa tämän ketjun venyminen ja asian rönsyily jo kahdelle sivulle osoittaa vaan sen, että niille oikeasti uusille malleille, myös isolohkoisille, olisi jo oikeasti "sosiaalinen tilaus" olemassa.  :)


Tästä olen samaa mieltä. Pistää vaan ihmetyttämään, että eikö ne tehtaalla todellakaan tee mitään markkinakyselyitä Guzzi-harrastajien suuntaan vai onko suomalaisten Guzzi-miesten maku niin paljon poikkeava muiden maiden vastaavasta porukasta?


JuhaV

  • Vieras
Vs: Moto Guzzi V7 Racer on tulossa
« Vastaus #34 : Syyskuu 20, 2010, 19:26:57 ip »
Normikokoiset suomalaiset miehet ei millään pikkulohkojen tehoilla liiku, ei ainakaan ripeästi  :-\
60 - kiloisille kevyille välimerellisestä ruokavaliosta nauttiville italoille voi pikkulohkojen tehot kylillä riittää mutta ei täällä pitkien väimatkojen Suomessa, ei, ei millään.

Noi Guzzin retrosportit on sellaisia vekottimia että niistä ajaa nykyiset skootteritkin oikealta ja vasemmalta ohi, myös radalla ! Esimerkkinä vaikkapa Gilera 800 GP. Koeta siinä sitten selittää että tällä Guzzilla on kyllä aivan mahdoton "racing past".

Missä viipyy se uusi Le Mans-tyyppinen ikoni !!! Pitääkö tässä ostaa Saksasta vanha Daytona tms ja ryhtyä rakentamaan itte.

- JuhaV

FOT

  • Viestejä: 662
Vs: Moto Guzzi V7 Racer on tulossa
« Vastaus #35 : Syyskuu 21, 2010, 13:59:43 ip »
Moto Guzzi V7 Racer:in tulosta tai V12:sta huolimatta taidat minusta saada kaverin tee se itse kerhoon, mikäli Milanossa ei tule vastaan parempaa vaihtoehtoa - Guzzia.

Osat, koneistukset, paperihommat etc useampi kärpänen samalla kertaa - kustannussäästöä unohtamatta.

Aihioiden: Palkkirunkoiset; Daytona, 1100 Sport ja V11 eri versiot sekä Carc:in eri runkoversiot; Griso1100 2v, 1200 Sport 2v raamit n. 5%:n sisällä eli paino, teho, vääntö. Huom! Uusi 4v-kone +11kg.

Carc- versioiden kanssa joutuu tekemään pioneerityötä - muihin löytyy parempia esimerkkejä vrt. GHEZZI-BRIAN V11 / "Millepercenton" Carc-muunnelmat.

Tälläinen kaunokainen on vastikään valmistunut by Admin Jaap:
92,1 bhp at 7607,1 rpm / 100,1 Nm at 5970,5 rpm

Tarkemmin: www.v11lemans.com/forums/index.php?act=home

Tai sitten lähtee liikkeelle Tonti-runkoisesta LM:stä - mutta se onkin jo tuttua hommaa ;)

T,
Jukka

Ps. MotoMatti heitti viime talvena idean: 1200 Sportista metallinen takarunko pois ja yksipaikkainen hiilikuituinen tilalle.
Lisäksi: Uusi tankki, etukate ja cliponit. Muut hallintalaitteiden muutokset tarpeen mukaan.



TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Moto Guzzi V7 Racer on tulossa
« Vastaus #36 : Syyskuu 21, 2010, 17:52:24 ip »
Omassa tallissa saattaa olla tänä talvena hiljaisempaa. Mahdollisesti "Vihtasillan erikoinen" läpikäy kansiparannusta ja saa mahdollisesti seuraksi uutta pakopiippua. Muutoin taidan vain keskittyä "Tatutech Protoon"..
Omat varat eivät Mandellon ihmemaan uusiin kamppeisiin riitä kuitenkaan..
Hyvä pyörä, parempi mieli.

JuhaV

  • Vieras
Vs: Moto Guzzi V7 Racer on tulossa
« Vastaus #37 : Syyskuu 21, 2010, 19:42:18 ip »
Moro,

Rakenteluvalmiuksia on tässä aikojen saatossa v2Tre:lla paranneltu pikkuhiljaa ja kohta voisi olla myös henkinen tila kypsä sille että "jotain tarttis taas tehdä".

Tonti-runkoisiin on jo tutustuttu ja lähtökohtana pitäisi kyllä olla mieluummin jo valmiiksi ruiskukone. Sport 1100i:kin on jo koettu. Uudet Carc:it ovat turhan kalliita aihioksi. Jäljelle jäävät siis lähinnä vanhat Daytonat ja V11. Ensin mainittu olisi kiinnostava koska siinä on mukavan näköinen mylly ja se on lähtökohtaisesti hieman kierrosiloisempi kuin 2-venttiilikoneet. Haittapuolena moottorin hieman monimutkaisempi rakenne ja huonompi (=kalliimpi) varaosasaatavuus. V11:en plussana ovat alunperin paremmat (uudemmat) jousituskomponentit ja luotettava perusmoottori. Myös 6-venttiilinen vaihteisto voisi olla mukava. Molempia aihioita löytyy Keski-Euroopasta suht edukkaasti.

Harjoitteluosia :

http://files.myopera.com/v2tre/albums/1579111/eka.jpg
http://files.myopera.com/v2tre/albums/1579111/060120101940.jpg
http://files.myopera.com/v2tre/albums/675278/17012008023.jpg
http://files.myopera.com/v2tre/albums/675278/112112008889.jpg
http://files.myopera.com/v2tre/albums/675275/210220091115.jpg
http://files.myopera.com/v2tre/albums/675275/21072008595.jpg
http://www.kolumbus.fi/koivupiha/Juha%20pics/ecuandnokia.JPG
http://www.kolumbus.fi/koivupiha/hw2005/rocker_surfaced.JPG
http://www.kolumbus.fi/koivupiha/hw2005/squish.JPG
http://www.kolumbus.fi/koivupiha/fix2005/nuttool.JPG

Nyt pitäisi sitten jostain löytää tyylitajua jotta laitteesta saataisiin visuaalisesti kaunis katsella. Sitäkin voisi miettiä olisiko tässä jotain yhteistoiminnan paikkaa ...

Tämmöisiä ajatuksia se syksy teettää !

T: JuhaV



Ykä

  • Viestejä: 188
Vs: Moto Guzzi V7 Racer on tulossa
« Vastaus #38 : Syyskuu 21, 2010, 22:12:55 ip »
Juu, Tampereelle vaan Guzzin uutta härmälookkia pukkaava custompaja pystyyn.
Kauniista osista ei vaan aina tule komiaa, mutta todennäköisempää se on kuin rautalankavirityksiä värkätessä!

Yhdestä kuvasta koiranleuka toteaa, että kaikkea se kärsivällinen mies pelkällä puukolla alumiinista väkertää  :P

FOT

  • Viestejä: 662
Vs: Moto Guzzi V7 Racer on tulossa
« Vastaus #39 : Syyskuu 22, 2010, 11:52:28 ap »
Moro,

Tuumaileen...

T,
Jukka



motomatti

  • Viestejä: 13 492
Vs: Moto Guzzi V7 Racer on tulossa
« Vastaus #40 : Syyskuu 22, 2010, 17:27:44 ip »
Täälläkin tuumaillaan...

mm

Bhill

  • Viestejä: 263
Vs: Moto Guzzi V7 Racer on tulossa
« Vastaus #41 : Syyskuu 23, 2010, 07:49:03 ap »
Jos tuumailette puolikatetta V11:een olis minullakin mielipidettä siihen. Jos lähtökohtana pitäis Magnin katetta, pitäisi sen olla sen verran korkeampi, että vakio cliponit mahtuu kääntymään. Kunnon valot pitää mahtua ja lisäks sen pitää sopia muun pyörän pyöreisiin muotoihin. Noilla kriteereillä olis täällä yksi kiinnostunut. Ja eikun tuumasta toimeen!!
V11 Sport

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Vs: Moto Guzzi V7 Racer on tulossa
« Vastaus #42 : Syyskuu 27, 2010, 10:30:09 ap »
Normikokoiset suomalaiset miehet ei millään pikkulohkojen tehoilla liiku, ei ainakaan ripeästi  :-\
60 - kiloisille kevyille välimerellisestä ruokavaliosta nauttiville italoille voi pikkulohkojen tehot kylillä riittää mutta ei täällä pitkien väimatkojen Suomessa, ei, ei millään.
<snip>
- JuhaV

Kyllä meikäläisellä painoa riittää ja riitti Nevadassa vääntöä normaaliliikenteen mukana pysymiseen ja vähän enemmänkin. Tonninen Cali on niin painava, että suuremmasta tehosta huolimatta Nevada tuntui ripeämmältä.  ;D
Emeritus-guzzisti

lemppari

  • Viestejä: 406
Vs: Moto Guzzi V7 Racer on tulossa
« Vastaus #43 : Syyskuu 27, 2010, 19:51:49 ip »
Normikokoiset suomalaiset miehet ei millään pikkulohkojen tehoilla liiku, ei ainakaan ripeästi  :-\
60 - kiloisille kevyille välimerellisestä ruokavaliosta nauttiville italoille voi pikkulohkojen tehot kylillä riittää mutta ei täällä pitkien väimatkojen Suomessa, ei, ei millään.
<snip>
- JuhaV

Kyllä meikäläisellä painoa riittää ja riitti Nevadassa vääntöä normaaliliikenteen mukana pysymiseen ja vähän enemmänkin. Tonninen Cali on niin painava, että suuremmasta tehosta huolimatta Nevada tuntui ripeämmältä.  ;D

Itse saan kyllä habitukseni huomattavasti ripeämmin liikahtamaan V11 Sportilla kuin vaimoni Nevadalla, ja istunkin mieluummin täyskokoisen pyörän päällä. Emännän pyörässä kaikki ulokkeet ovat hieman liian lähellä toisiaan joten jään jonkinlaiseen mykkyrään siihen väliin.

Kali ja Nevadahan ovat kustoomeja ja tässä keskustelua käydään sporteista a la Ducati 1198, jollainen Guzzilta nyt puuttuu ja on jo jonkin aikaa puuttunut. Niin paljon kuin omasta V11:sta pidänkin, ei se ollut enää kovin Sport edes syntyessään, eikä mutkatiellä juurikaan joutuisampi kuin vanha LM I .

Vaikka olen henkeen ja vereen V2-mies, en usko että Guzzilta irtoaa nykyisellä moottorikonseptilla hyvin myyvää ratahenkistä katupeliä. Ei pystynyt Baijerilainen Moottori Wurstipajakaan innoittamaan nuorta
polvea sporttibokserin ostoon, vaan joutuivat "nöyrtymään" ja rakensivat poikittaisen rivinelkun. Siellä se nyt kiikkuu supersporttien Euroopan myyntitilaston kärjessä.
...vielä pääsee viis kilsaa varatankilla.....oho..

FOT

  • Viestejä: 662
Vs: Moto Guzzi V7 Racer on tulossa
« Vastaus #44 : Syyskuu 28, 2010, 12:53:28 ip »
Moto Guzzi V7 Racer                   0,268hv/kg  ???

Moto Guzzi LM1                          0,364hv/kg
Moto Guzzi LM1 "lemppari 80hv?" 0,410hv/kg
Moto Guzzi V11 Sport                 0,415hv/kg

Moto Guzzi 1200 Sport 2v "FOT"  0,437hv/kg   (0.6hv/kg mahdollinen)      

Ducati 1198 R                           1.0976 HP/kg

Guzzitkin ovat pikku hiljaa kehittyneet. Crac-versiolla sekä Sporteilla että Grisoilla on edeltäjiensä tapaan mahdollisuus sporttiseenkin ajokokemukseen - satulan ja sarvien välillä on havaittu olevan asiaan vaikutusta.

Guzzi tai varsinkaan sen ympärille rakennettu ratahenkinen katupeli ei tulisi olemaan mikään myyntimenestys vrt. myös Ducatin Sport Classic - sarja. Kuten aiemminkin olen kirjoittanut, niin sellaista ei ole tehtaan edustajan mukaan edes tulossa.

Oman projektin toteuttaminen "täydessä laajuudessaan" on entistä todennäköisempää. 100:lla hevosvoimalla/115:sta Nm:n väännöllä kerkiää riittävästi - Guzzien osuutta moottoripyörien kokonaismäärästä harvemmassa ovat kuskit, jotka kykenevät käyttämään koko ko. kapasiteettia mutkaisella taipaleella.

T,
Jukka

Ps. Luvut eivät perustu suoramarkkinointirekistereihin.